Motor 1.8T se vrací!

Poháněl všechno z koncernu VW, od původní Škody Octavia RS po Audi TT. Dnes je tady jeho nová generace.

Svého času to byl jeden z nejrozšířenějších přeplňovaných čtyřválců. Vyjmenovat všechna auta, pod jejichž kapotou se objevil, by bylo na dlouhé lokte. V průběhu let jeho výkon narostl z původních 150 na 225 koňských sil, ale v našich podmínkách je asi nejznámější verze o výkonu 180 koní, která poháněla první Octavii RS.

Když koncern přišel s moderním dvoulitrem TFSI, který díky přímému vstřikování paliva a nízkotlakému přeplňování už od začátku nabízel 200 koní a 280 Nm, většina z nás to považovala za konec osmnáctistovky. Koneckonců, 2.0 TFSI se nastěhoval na všechna její místa (Audi A3 a TT, Seat Leon Cupra, Octavia RS II, Golf GTI V atd.).

Audi A3 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Audi A3 fotogalerie

Tím ale vznikla na trhu mezera, kterou teď zaplňuje nový motor se starým označením 1.8T. Stejně jako dvoulitr je vybaven přímým vstřikováním FSI. Tato technologie umožňuje velmi přesné dávkování směsi i načasování jednotlivých vstřiků, což podstatně zlepšuje účinnost spalování.

Jako první přichází s touto motorizací Audi. Poměrně konzervativní parametry (165 koní, 250 Nm) dávají tušit, že i tady se v průběhu životního cyklu počítá s jejich postupným zvyšováním. A3 1.8T bude k mání v třídveřové i pětidveřové (Sportback) verzi.

Zanedlouho dostane tuto pohonnou jednotku i Seat Altea XL a další koncernová auta budou následovat.

autoweb.cz

29.11.2006 3:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist