autoweb.cz > BMW > Morgan definitivně opouští dřevo
Morgan definitivně opouští dřevo
Molesérioví výrobci, jakým je právě třeba Morgan, to mají se změnou technologií velmi obtížné. Nejde prostě investovat, postavit dvě obří supermoderní továrny a začít vyrábět s tím, že se to za pár let po dvou milionech vyrobených aut vrátí. Takový krok se totiž nemusí vyplatit.
Morgan se proto dlouho držel osvědčené technologie zpracování dřeva, které používal k výrobě šasi svých aut. Říkejte si tomu třeba tradice, ale i přes to, jak exoticky tento materiál působí v době počítačů a letů do vesmíru, má dřevo spoustu pozitivních vlastností. V mnohém se dokáže vyrovnat karbonu.
Nicméně šéf automobilky Charles Morgan potvrdil vývoj nového šasi ze slitiny hořčíku a hliníku, které je o asi 20 % lehčí než čistě hliníkové šasi. Dá se také lépe tvářet a prý se s ním dělá skoro stejně dobře jako se dřevem. Automobilka už jedná s několika společnostmi, které by pro ni rám z této slitiny vyráběly. První auto na hliníkovém základu je nová generace Morgan Plus 8 představená letos na jaře.
Morgan se snaží dostat co nejblíže k technologii velkých automobilek, například motory teď bere přímo od BMW i s převodovkami. Sám ale provádí kompletní ruční montáž aut, lakování a výrobu karoserie. „Nedřevěný“ supersport Morgan EvaGT je tak ještě blíže sériové produkci.