Morgan definitivně opouští dřevo

Britský malosériový výrobce připravuje přechod z dřevěného na hliníkové šasi. Prý je to velmi náročný proces, ale společnost posune do 21. století.

Molesérioví výrobci, jakým je právě třeba Morgan, to mají se změnou technologií velmi obtížné. Nejde prostě investovat, postavit dvě obří supermoderní továrny a začít vyrábět s tím, že se to za pár let po dvou milionech vyrobených aut vrátí. Takový krok se totiž nemusí vyplatit.

Morgan se proto dlouho držel osvědčené technologie zpracování dřeva, které používal k výrobě šasi svých aut. Říkejte si tomu třeba tradice, ale i přes to, jak exoticky tento materiál působí v době počítačů a letů do vesmíru, má dřevo spoustu pozitivních vlastností. V mnohém se dokáže vyrovnat karbonu.

Nicméně šéf automobilky Charles Morgan potvrdil vývoj nového šasi ze slitiny hořčíku a hliníku, které je o asi 20 % lehčí než čistě hliníkové šasi. Dá se také lépe tvářet a prý se s ním dělá skoro stejně dobře jako se dřevem. Automobilka už jedná s několika společnostmi, které by pro ni rám z této slitiny vyráběly. První auto na hliníkovém základu je nová generace Morgan Plus 8 představená letos na jaře.

Morgan se snaží dostat co nejblíže k technologii velkých automobilek, například motory teď bere přímo od BMW i s převodovkami. Sám ale provádí kompletní ruční montáž aut, lakování a výrobu karoserie. „Nedřevěný“ supersport Morgan EvaGT je tak ještě blíže sériové produkci.

17.12.2012 8:59| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist