Mopar chystá Dodge Charger s 600 koni

Americké svaly opět pohlédnou zpříma do očí supersedanům z Německa, bohužel zatím ne na silnici. Dodge Charger Redline dostane závodní sedmilitr HEMI.

Pro domácí kutily a příznivce účinného tuningu má Chrysler celý katalog dílů, dodávaných divizí Mopar. Program pro nejnovější Dodge Charger se představí v Detroitu. Na stánku značky tu bude stát Charger Redline se sedmilitrovým osmiválcem, určeným pro použití na závodních tratích, a s ním několik dalších, méně extrémních verzí.

Zákazníci mohou pořizovat jednotlivé díly, ale Mopar bude nabízet tři balíky modifikací. Stage 1 se dotkne jen exteriéru, jeho součástí je velký karbonový spoiler, nová maska chladiče, dvacetipalcová kola a doplňky jako hliníková hlavice řadicí páky a pedály s kryty z oceli.Stage 2 je určena pro verzi R/T s motorem 5.7 HEMI. Přestože Mopar neslibuje žádná konkrétní čísla, sportovní výfuk by mohl přidat pár procent k 375 továrním koním. Kromě části výfuku od katalyzátoru dozadu dostane auto také vzpěru mezi úchyty předních tlumičů a odolnější brzdové obložení.

Paket Stage 3, jímž bude vybavený Redline, je především potravou pro obrazotvornost plakátových snílků, případně výchozím bodem pro další rozsáhlé úpravy. Pod kapotou má jiný motor, osmiválec HEMI „Elephant“ s objemem sedm litrů, zato bez homologace pro silniční provoz. Jako okruhová hračka je Charger Redline příliš praktický, jako dragster navzdory 598 koním nového motoru stále trochu slabý. Závodníci si však jistě poradí.

Sedmilitr Elephant není novým přírůstkem do katalogu, verze použitá v Chargeru Redline však nová je. Blok i hlavy nechali tentokrát u Moparu odlít celé z hliníku. Jednotka váží o téměř padesát kilogramů méně než její litinoví příbuzní. Výkon 598 koní je rovněž novinkou, stejně jako kompresní poměr 11:1 a hliníkové písty nebo kovaná ocelová kliková hřídel.

5.1.2012 6:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist