Moderní motorové oleje TOTAL

Petrolejářská společnost TOTAL vyvinula na základě dlouhodobé spolupráce s výrobci vozidel řadu motorových olejů nové generace určených pro moderní konstrukce spalovacích motorů osobních a lehkých užitkových vozidel.

Požadavky na vývoj těchto motorových olejů byly striktně zadány v důsledku stále přísnějších legislativních pravidel podporujících zejména čistotu životního prostředí. Jedná se např. dle Evropské legislativy o schválené přísnější limity EURO V, v r. 2014 schválené EURO VI, které snižují povolené hodnoty emisí produkovaných vozidly vybavených spalovacími motory (limity CO2, HC, NOx, částice), resp. pod záštitou Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA) postupně přijaté závazné standardy limitů emisí CO2. Od roku 2012 je tento limit snížen na 130 gramů na ujetý kilometr s plánovanou redukcí na 120 gramů CO2/km. To bezesporu představuje velmi přísný limit, uvážíme-li 185 g/km platných v r. 1996 s celkovým výhledem 95 gramů  CO2/km v r. 2021.

Výrobci automobilů proto nepřetržitě vyvíjí nové typy kompaktnějších spalovacích motorů, jež jsou vybaveny moderními vysokotlakými systémy s přímým vstřikem paliva a přídavnými systémy na snižování produkovaných emisí (částicové filtry DPF-FAP, ventily EGR na recirkulaci výfukových plynů, nové typy katalyzátorů, technologie SCR selektivní katalytické redukce atd.). S tím vyvstávají nové velmi náročné požadavky na maziva používaná ve spalovacích motorech, od nichž se vyžaduje zejména účinně se podílet na snižování spotřeby paliva spalovacího motoru a dále pak zajistit efektivní činnost a maximální životnost zmíněných přídavných systémů podporujících redukci emisí.

Na základě speciálních požadavků automobilek byly vyvinuty nové moderní motorové oleje řady TOTAL – QUARTZ INEO, jež spadají do kategorie tzv. LOW SAPs nízkopopelnatých olejů, čili olejů s limitním obsahem síry, fosforu a sulfátového popela. Tyto oleje splňují a překračují požadavky speciálních technických výkonových evropských standardů  ACEA C1, C2 a C3 pro motorové oleje doporučované do vozidel nových konstrukcí.

Jako příklad lze uvést motorové oleje QUARTZ INEO ECS (Emission Control System – vyvinut zejména ve spolupráci s koncernem PSA pro vozidla Peugeot a Citroen), resp. QUARTZ INEO LONGLIFE (vyvinut zejména pro spalovací motory vozidel koncernu VW), které díky optimální hodnotě viskozity oleje maximalizují podporu při snižování spotřeby paliva a zároveň díky minimálním množstvím nežádoucích chemických komponent prodlužují výrazně životnost částicových filtrů (desítky %) a několikanásobně snižují zanášení ventilů EGR pro recirkulaci výfukových plynů. Jedná se o syntetické motorové oleje velmi účinně podporující efektivnost procesů snižujících emise. Např. snížení emisí CO2 o 4g/km odpovídá snížení emisí o 1 tunu za dobu životnosti vozidla, která se u osobního vozidla s dieselovým motorem odhaduje na 250 000 km. Díky účinným detergentním a dispersním schopnostem tyto oleje zajišťují trvalou čistotu motoru a vyhovují nejnáročnějším cyklům údržby vozidel.

Pro nejnovější vozidla povinně splňující emisní limity EURO VI, se pak jedná o motorový olej, jenž musí účinně na vozidle podporovat technologii SCR (Selective Catalytic Reduction – Selektivní Katalytické Redukce produkovaných oxidů dusíku NOx pomocí vstřikování roztoku polymočoviny AD BLUE do katalytického systému vozidla) a CRT (Continuously Regrenerating Technology – Regenerační technologie pro filtry zachycující částice a pro redukci produkovaných uhlovodíků a CO). Pro tyto motory je určen motorový olej typu QUARTZ INEO FIRST viskozitního rozsahu SAE 0W-30, jenž se specifikací C1/C2 vyhovuje požadavkům na minimální obsah popelnatých komponent v motorovém oleji, které negativně ovlivňují životnost zmíněných technologií na redukci produkovaných emisí spalovacím motorem vozidla.

S mohutně se rozvíjejícím automobilovým průmyslem není jiné cesty, než vyvíjet vozidla s minimálním dopadem na životní prostředí. Výše uvedené informace potvrzují realizaci současných a do budoucna nasměrovaných opatření prováděných za účelem minimalizace produkovaných emisí. Každý ušetřený gram emisí vztažený na ujetý kilometr vozidla představuje výrazný úspěch technického pokroku, věnovaný vyšší kvalitě a ochraně životního prostředí. Proto se i společnost TOTAL Lubrifiants dlouhodobě podílí na vývoji maziv, které účinně podporují dlouhodobé spolehlivé funkce přídavných zařízení, jež na vozidle kontrolují a redukují produkované emise. 

www.total.cz

7.12.2015 4:04

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist