Mladí do 25 let by se měli vrátit zpátky do autoškoly!

19 fotografiíautoškola testy

Proč? Protože celá třetina čerstvých držitelů řidičského oprávnění se stále za volantem stale cítí nejistě v mnoha běžných situacích.

Diskuze

17 komentářů

    Vincent

    No podle mě trénink dělá šampiona. Nemyslým si že že by autoškoly byly v tomhle ohledu špatné a neposkytovaly dobrý výcvik. Jde o to že po složení závěrečné zkoušky by měli začít jezdit s nějakým starším řidičem, který by mu poradil a podpořil ho. Většinou se tak nestane, a když člověk za půl roku sedí tři krát za volantem, tak se pak nikdo nemůže divit že neví kdo má na neoznačené křižovatce přednost, nebo neumí zaparkovat.

    Monty CZ

    Urcite trening pomaha. Nicmene v autoskole nauci maximalne pravidla provozu a cim se auto ovlada. Ale ridit tam nenauci. Rizeni se starsim ridicem taky nic neresi, protoze spousta ridicu ma spatne navyky a ty by pak prenasely na ty mladsi. Resenim je tedy ucit se ridit pod dozerem profesionala. Dle meho, tak skola bezpecne jizdy a skola smyku by mely byt soucasti standardni vyuky v autoskole a mely by se z toho skladat zkousky (podobne jak ve Finsku). To by melo realny prinos k bezpecnosti na silnicich.

    rn

    Mladší bratr dělal nedávno ŘP.Jezdit se učil stejně sám,protože v autoškole jezdili prí jen po městě a to většinou max. na 2RS.Člověk se učí jezdit praxí a né v autoškole,tam jen získá ŘP.Ovšem pozor na takové mladé frajírky co mají řidičák čerstvě a hned si koupí 2.5BMW a jezdí jak dementi.

    Jan

    mně třeba v autoškole nenaučili skoro nic, za instruktora sem měl strašného samolibého blba, který pořád tlápal, jak umí dobře řídit a jak je dobrý, ale neřekl mně v podstatě nic. řekl bych že šlušně řídit sem se naučil, protože sem ze začátku hodně jezdil s taťkou, no a potom až sem si koupil vlstní auto, a začal jezdit denně, a zároveň začal jezdit hodně i v práci, a o řízení a auta sem se začal víc zajímat, tak sem po čase na sobě pozoroval značné zlepšení. a uvědomil sem si smutnou pravdu, že v období mezi autoškolou a dobou co sem si koupil vlastní auto, sem moc dobrý řidič nebyl, ač mně to v té době samozřejmě tak nepřipadalo..

    RKv

    Já to měl tak, že jak jsem udělal autoškolu tak jsem asi půl roku jezdil výlučně s otcem. Snažil jsme je jezdit co nejvíc i když to bylo jen třeba pár kilometrů na nákup. Ale bylo to dobrý v tom že když jsem vyvedl nějákou volovinu tak byl céres a zapamatoval jsem si to 🙂

    RKv

    Já to měl tak, že jak jsem udělal autoškolu tak jsem asi půl roku jezdil výlučně s otcem. Snažil jsme je jezdit co nejvíc i když to bylo jen třeba pár kilometrů na nákup. Ale bylo to dobrý v tom že když jsem vyvedl nějákou volovinu tak byl céres a zapamatoval jsem si to 🙂

    Michal

    Ono už to začíná samotnou výukou na školách, mám na mysli fyziku. Je sice dobré vědět jak funguje kladka a páka nebo co to jsou Archimedův či Kepplerův zákon, ale kolik lidí to v reálu použije, to už je věc jiná. Řidičák chce mít drtivá většina z nás, takže alespoň základy typu proč auto může dostat smyk a že se liší u předo a zadokolky (přenos sil), to jsme se na škole nikdy neučili a považuju to za obrovskou chybu, protože jsou to věci které využije každý.

    Tomek

    v čechách mladým řidičům sebejistota nechybí. Čím dál tím častěji se podivuji, že ten šílenec bez odhadu, co se mě a dalších pár lidí kolem pokusil \“pobavit\“ riskantním předjížděním není on, ale ona.

    Shackall

    Ale šel bych ještě dál – součástí řidičské zkoušky by mělo být couvání s přívěsem (do 750 kg váhy ho může tahat za autem každý kdo má B), řazení bez použití spojky (v případě prasknutí spojkového lanka by měl každý umět dojet k nejbližší beznzince či parkovišti) a rozjezd do prudkého kopce bez použití ruční brzdy. Bez absolvování těchto zcela základních řidičských disciplín by například holka nesměla řídit ani auto bez tažného, s automatem a asistentem ruční brzdy.

    je mi 23 let, od řidičáku jezdím aktivně a to i v práci a mám najeto přes 400 tisíc kilometrů bez nehody ať už na sobě nebo na někom jiném. Nicméně kdybych šel znovu do autoškoly tak aniž bych se na to podíval tak skutečně nemyslím že bych to zfleku dal. teď se nebavím o křižovatkách, přednosti a podobně, ale například o tom, kolikrát musím chodit po 70 letech na prohlídku zdravotní způsobilosti, co vše se stane když se rozsvítí nějaká kontrolka, jak funguje to to a to…nikdy jsem nepotřeboval vědět co se stane když u mého pětkového bavoráka začne svítit olej co se stalo, kouknu jestli tam je olej a je mi fuk jestli to je prasklej řemen, špatná pumpa nebo podobně, koho zajímá abych to věděl? Prostě zastavím a když to není olej, nejedu dál. Je tam takových zbytečností, které vám serou do palice a zapomíná se na to hlavní a to praxe. jako 28 jízd po 45 minutách stylem 30 ve městě a 60 mimo město, nedejbože 70. I komisař při závěrečné jízdě tázavě řekl jestli bych na rovince ve městě neměl jet pomaleji, tachometrových 45, reálných pod 40. Soustředí se jen na to jestli při předjíždění cyklisty afektovaně kouknu do levého a následně do pravého zrcátka a víc ho nezajímalo. Já bych zavedl autoškolu a zrušil průkazodávač, tohle je o ničem. já se v autoškole naučil jen to kde je spojka, brzda, plyn. o přednosti zprava a značkách jsem už věděl od dob čtvrté třídy kdy jsem dostal cyklistický řidičský průkaz na dni dětí na dopravním hřišti

    ještě teda podotknu, že patřím teda k těm výše uvedeným frajírkům co si po autoškole koupily BMW 330ci a teď teda mám pětkového s trochu slabším šestiválcem a nezabil jsem sebe ani jiné a rozhodně se mi s tím autem jezdí daleko bezpečněji, lépe, intuitivněji, mám lepší zpětnou vazbu než v HTP fabii v autoškole. a teď do mě čecháčci

    Kuban

    A jakpak si redakce představuje přípravu a zkoušení z přetáčivého a nedotáčivého smyku? Krom toho, že součástí teoretické přípravy je o tom napsáno to \“stručné dostatečné minimum\“ ????

    To se budou dělat smykové zkoušky??? Alá uspěješ neuspěješ??? Zvláště, když se každý vůz na různých gumách různého mechanického opotřebení chová absolutně odlišně??

    To je i redakce tak sebevědomá, že si je jistá, že oni jsou schopni reagovat dobře???

    Teorie je věc jedna, ale praxe je věc odlišná…. Mít dobré znalosti z vás nedělá mistra volantu! Zvládání krizovek je věc jedná, ale lidský faktor teoretickou přípravou neeliminuješ… Lidé zmatkují a zpravidla bourají tehdy když nejsou připraveni!

    jak to chcete zohlednit?

    horkou hlavu mladých lidí neproškolíš! Je tak trošku boj s větrnými mlýny, což je dáno lehkou naivitou těch starších, kteří by zase něco \“zakazovali, omezovali, zpřísňovali\“, což je docela v zásadním rozporu ideologie autowebu 😉

    nicméně ano, příprava v autoškole je silně diskutabilní, nicméně proč to řešit teď když nějaké změny právě probíhají.

    Kuban

    A jakpak si redakce představuje přípravu a zkoušení z přetáčivého a nedotáčivého smyku? Krom toho, že součástí teoretické přípravy je o tom napsáno to \“stručné dostatečné minimum\“ ????

    To se budou dělat smykové zkoušky??? Alá uspěješ neuspěješ??? Zvláště, když se každý vůz na různých gumách různého mechanického opotřebení chová absolutně odlišně??

    To je i redakce tak sebevědomá, že si je jistá, že oni jsou schopni reagovat dobře???

    Teorie je věc jedna, ale praxe je věc odlišná…. Mít dobré znalosti z vás nedělá mistra volantu! Zvládání krizovek je věc jedná, ale lidský faktor teoretickou přípravou neeliminuješ… Lidé zmatkují a zpravidla bourají tehdy když nejsou připraveni!

    jak to chcete zohlednit?

    horkou hlavu mladých lidí neproškolíš! Je tak trošku boj s větrnými mlýny, což je dáno lehkou naivitou těch starších, kteří by zase něco \“zakazovali, omezovali, zpřísňovali\“, což je docela v zásadním rozporu ideologie autowebu 😉

    nicméně ano, příprava v autoškole je silně diskutabilní, nicméně proč to řešit teď když nějaké změny právě probíhají.

    Priznejte to na rovinu, kdo jezdil po autoskole dobre ? Nikdo.

    Problem je, ze pred 5-10-15-20 lety byly cesty nekde uplne jinde nez dneska, zatimco dneska neuspesne resime zipovani a vyuzivani triproude dalnice, tak kdysi clovek potkal za den 5 autobusu, 20 nakladaku a 20 osobaku a vrcholem ridicskeho know-how byla prednost zprava.
    Sidliste ve mestech poloprazdna, jedno auto na pul parkoviste prazdneho, zadne hypermarkety, zadne mimourovnove krizovatky, zadne vykonne auta s maximalkou 200km/h+ , zadni zbesili motorkari.

    Ja se tem mladym nedivim, ze se v te dnesni dopravni dzungli pohybuji jak vyorane mysi…

    Kuban

    nevyužije… protože mnoho lidí to nepochopí… Nepochopí ani banální základy fyziky, proč do nich hustit zrovna tohle.

    můj učitel tohle řešil vždy individuálně. Člověku bystrému dal informací víc, člověku blbému dal informací \“dostatek\“…..

    A tak bych to řešil i já, neb řízení motorových vozidel je silně individuální. Jak na debilitě našich mozků, tak i na debilitě neomylných výrobců aut 🙂

    Ono to neni tak jednostranne, sebejistota nechybi ani tem \“strecum\“, co se nalepi za Avii se svoji Felicii s privesnym vozikem a zpusobi kolonu pulkilometru dlouhou, protoze sami predjet nemuzou ale odstup si neudelaji.

    Pak se HROZNE DIVI, ze je v pulce neprehledne zatacky vezme rozdilem rychlosti 100km/h nejake bawo, mercedes nebo porsche, a zacnou neco pindat o odhadu a mladych frajircich.. 🙂
    kteri mohou mit k tomu predjeti objektivni duvod, treba ze se chteji pohnout z mista nebo nechteji cuchat ten priserny smrad z vyfuku soudruhu pred sebou..

    no hlavne to nezakrikni

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist