Mitsubishi Outlander na českém trhu: první dojmy

Nový model se více přizpůsobil současným trendům a pořádně zhubnul. Vážně dost. A navíc získal řadu technologických vychytávek.

Je tady nový Outlander, které mu Mitsubishi říká 3G, třetí generace, a než se podíváme autu na zoubek, je tady krátký pohled do minulosti. Vlastně dva pohledy, ten první obecného rázu, kdy se zmíním o tom, že Mitsubishi prodalo od roku 2001 na milion aut této modelové řady, což je úspěch.

Mitsubishi Outlander fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mitsubishi Outlander fotogalerie

A podhled druhý na předchozí generaci v porovnání s novinkou. Ta je o deset milimetrů kratší než druhá generace, o 155 (!) kilogramů lehčí, má lepší odpor vzduchu, nižší emise CO2, což vede k tomu, že auto lépe jezdí, ale o tom až za chvilku.Doplňme ještě, že nový Outlander, tedy 3G, má větší zavazadlový prostor, jeho délka narostla o 335 milimetrů, volant dostal možnost teleskopického nastavování, je tu automatické ovládaní pátých dveří a dvě plnohodnotná sedadla ve třetí řadě, která lze jednoduše vyjmout. Já jsem líný a tak jsem tohle nezkoušel. Ale pozici za volantem jsem si našel dobře, sedačky byly pohodlné, volant jsem si mohl skutečně nastavit pole libosti, takže v pořádku.


Třetí řadu jsem nezkoušel, to si nechám na klasický test. Použiju své dítě.

Tak nějak se dívám, že jsem přeskočil zmínku o vzhledu Outlanderu a možná je to proto, že se mi nelíbí. Ten předchozí se mi líbil víc, myslím ten po faceliftu, který do jeho „tváře“ promítl DNA Lancer Evo, a tady jakási vizuální spřízněnost spíše s Pajerem mi nepřijde tak atraktivní. Naopak zezadu vypadá mým pohledem auto fajn, ale na tom stejně nezáleží, protože se na auto dívám přes volant a ne zepředu, takže na vzhled zapomenu vždy po nasednutí.Mitsubishi připravilo možnost dvou pohonných jednotek. Benzínový dvoulitr Mivec má výkon 150 koní a jeho síla jde na přední kola přes manuální pětikvalt, já jsem ovšem jezdil s agregátem, který se podle mého bude prodávat víc, a tím byl naftový čtyřválec s výkonem také 150 koní a točivým momentem 380 Nm.

DOPORUČUJEME: Máte diesel? Zjistěte, jak zvýšit jeho spolehlivost.

Něco málo k jízdě, začnu tím, že se mi v auto opravdu dobře sedělo. Až na menší tendence ke klouzání v sedačce, vzhledem k tomu, jak dynamicky může auto jet v zatáčkách, bych možná uvítal lepší boční vedení. Famózně fungovala šestistupňová manuální převodovka. Ta přesnost, tuhost, chod v krátkých drahách, byl jsem unesený z toho, jaký mechanismus dali u Mitsubishi do SUV?! Opravdu paráda.

Pohon všech kol prošel vývojem, zmizel otočný ovladač, teď je tady tlačítko, které mění nastavení z eco režimu přes auto až do stavu lock, který je určen na ostřejší jízdu a nevypíná se ani při zvýšení rychlosti. Mým pohledem, kterým jsem se snažil vcítit do cílové skupiny (starší, klidný, úspěšný muž), fungovalo vše dobře, přilnavost dobrá, při vyšším tempu jsem necítil snahy k nedotáčivosti. Mně se jízda s Outlanderem líbila. Chvíli jsem se snažil jet po dálnici velmi svižně, tam mi trochu scházelo ještě něco málo síly k dramatičtějšímu pružnému zrychlení, ale když se vůz dostal do tempa, hravě se v něm udržel, byl stabilní, dobře se řídil.


Jízdně je na tom Outlander výtečně, umí nabídnout potěšení z řízení.

Měl jsem pocit, že je Outlander hlučný, hodně hlučný, když jsem vyjel na okresky – než se ukázalo, že jsem si omylem otevřel zadní okno a do kabiny mi podnikal hluk zvenku., popravdě je na tom s vnitřním hlukem Outlander, pokud se nemýlím, nejlépe ve své třídě.Mohlo by se zdát, že tady hýřím samými superlativy a že Outlander 3G je téměř bez chyb a ono to tak svým způsobem je, co také čekat od auta, na kterém automobilka pracuje dlouhých jedenáct let v kuse.


Pracoviště řidiče je orientováno na řidiče. Ergonomie, materiály, vše v pořádku.

Přístrojová deska vypadá zase o chlup lépe než dřív, jsou tady na pohled příjemnější a honosnější materiály, má soukromá výtka patří navigaci. Neumí česky (to pro mne, a pro staršího, klidného, úspěšného muže není problém), ale na můj vkus měla obtížné ovládání, malá tlačítka označená ikonkami, jejichž podstatu jsem musel zjistit metodou pokus omyl. A také se mi nedařilo zadávat navigaci do měst bez toho, aby musel připojovat jména ulic. Což je obtížné, neboť třeba v Jitravě žádnou ulici neznám. A vlastně navigace neznala ani Jitravu.

Krom toho na velkém barevném displeji mizely nebo přibývaly zelené lístky podle toho, jak moc ekologicky jsem jel, v jeden čas jsem měl téměř plný počet zelených piktogramů (Outlander by měl konzumovat v průměru pět litrů nafty, já měl u syrového auta spotřebu o dva litry větší). A jindy jsem zase téměř o všechno listí přišel a spotřeba se přenesla nad devět litrů. To jsem ale jel tak, že by mne za to lovci s Passaty nepochválili a namastili by si na mne kapsy. Takže za mne, co do apetitu, absolutně v pořádku.

ČTĚTE TAKÉ: Srovnávací test Mitsubishi Outlander vs. Volvo XC70 D5

Zajímají vás ceny? Určitě, a mne také, protože díky všemu tomu ježdění jsem se na finanční stánku mohl podívat až teď, zpětně. V nabídce českého importéra je specifikace s dieselem o výkonu 150 koní ve třech výbavách, jako základ považujte ale benzín ve výbavě Intense za 599 900 Kč. Tou samou výbavou disponuje i základní 2,2litr, který stojí 749 900 Kč. Intense+ je pak za cenu 849 900 Kč s manuálem a 889 900 Kč s automatickou převodovkou, nejvyšší výbava Instyle stojí s automatem 989 900 Kč, pokud rádi pracujete s manuální řadící pákou, zaplatíte 949 900 Kč. Řekl bych, pro pro staršího, klidného, úspěšného muže dobrá nabídka.

A ještě něco, zmiňoval jsem, že systém pohonu kol je nový, a na jeho činnost nedohlíží tři čidla jako u stávajícího auta, ale rovnou devět? A že má 3G adaptivní tempomat, který lze geniálně snadno přepnout na standardní tempomat, pokud je „adaptivnost“ nežádoucí? A že má Outlander 3G dvouzónovou klimatizaci?

Filip Rakovan

4.10.2012 10:05| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist