Mitsubishi Outlander (2003 – 2006)

Japonské SUV Mitsubishi Outlander první generace mělo jepičí život. V Evropě se nabízelo jen čtyřii roky a to bez výraznějších úspěchů.

RADOSTI
Na silnici solidní jízdní vlastnosti, spolehlivost vozu, pohledný interiér, dostatek prostoru pro posádku.

STAROSTI
Malý zavazadelník, zvýšení točivého momentu přenášeného na zadní nápravu s citelným rázem, malá nabídka ojetin, menší nabídka dílů z druhovýroby.

Při svém uvedení na evropský trh v roce 2003 model Outlander díru do světa neudělal. Prakticky ihned si vysloužil kritiku za malý zavazadelník a citelné rázy při přenosu většího točivého momentu na zadní nápravu. Evropský motorista byl u „es-ú-véček“ zkrátka zvyklý na lepší komfort.

Někteří řidiči vzali japonský automobil na milost až po jeho příchodu na trh ojetin – i když ani zde nezáří. Situaci mu však trochu vylepšuje nyní již známá spolehlivost. Tu samozřejmě zájemci o ojetý automobil ocení.Na druhou stranu v dnešní době nehorázně drahých pohonných hmot se řada motoristů raději poohlédne jinde. Důvod? Mitsubishi Outlander první generace vyjelo pouze se zážehovými motory. Úsporný diesel v nabídce nenajdete.


Koho tento zápor neodradí, může se těšit na dostatečně prostorný interiér, pohodlná sedadla a opravdu pohlednou palubní desku. Do této chvíle dobré. Ale co prostor pro zavazadla?

Tady končí veškerá sranda, protože zavazadelník o objemu 400 litrů opravdu není u SUV zrovna něco ke chlubení. Vzpomínáme si, že při uvedení vozu na trh někteří novináři říkali, že má zavazadelník akorát tak na diplomatický kufřík. Nějak tak totiž mělký nákladový prostor vypadá. Na vině je plnohodnotné rezervní kolo umístěné pod podlahou zavazadelníku.Výtku máme také k jízdě. Jakožto SUV není Outlander určen pro nějaké řádění v terénu, pohon všech kol ale nabízí (vyjma jedné verze s motorem 2.0 16V/100 kW). Pokud dojde ke zvýšení točivého momentu přenášeného na zadní nápravu, můžete se setkat s citelnou ránou odspodu vozu. V přední části automobilu nejsou rázy tak výrazné, za to cestující na zadních sedadlech si je opravdu užijí do sytosti.

Mitsubishi Outlander fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mitsubishi Outlander fotogalerie

Přitom podvozek není špatně nastaven a na silnici si s Outlanderem bez potíží poradí. Jenže cestovní komfort trpí právě již zmiňovanými rázy. Někdo by si mohl myslet, že jde o vůle v diferenciálu, avšak vozidlo tímto neduhem trpělo již jako nové.

Zájemci o vznětovou motorizaci nebudou nadšeni. Pod kapotu se dostaly výhradně benzinové pohonné jednotky a jejich spotřeba se vznětovému agregátu ani nepřiblíží. Nakonec to po zážehovém motoru v SUV opravdu nikdo nemůže chtít.


Výběr motorizace je spíše otázkou schopnosti a ochoty hradit palivo. To by si měl každý dobře zvážit, neboť nejhorší investicí je vůz, který nejezdí.

Agregáty o objemu 2,4 litru či přeplňované dvoulitry chtějí odpovídající příděl benzinu, atmosférické dvoulitrové motory jsou o něco úspornější. Na druhou stranu jako 2.4 Mivec rozhodně nepojedou.

„Převážná většina klientů je s vozem spokojena, až na malý zavazadelník a vyšší spotřebu,“ vzpomíná zkušenosti zákazníků Martin Seild, manažer výkupu Auto ESA. Přesto se některé problémy opakují častěji, než by bylo vhodné.„Pozor si dejte na vozidla s tažným zařízením. Spojka Outlanderu nepatří mezi držáky a při tažení je ještě více namáhána než normálně, což její životnosti rozhodně neprospívá,“ varuje Seidl. Můžete narazit na automobil s opotřebenými ložisky kol, výjimkou není povrchová koroze podvozkových komponent. Takový vůz sice vypadá při prohlídce na zvedáku odpudivě, na funkčnost by ale koroze neměla mít žádný vliv.

Zástupce Auto ESA také upozorňuje na kratší životnost zavěšení předních kol: „Časté jsou vůle na přední nápravě, a to i u vozidel s nízkým kilometrovým proběhem.“ Nezapomeňte také zkontrolovat prvky komfortní výbavy, i když u Outlanderu nebývají zdrojem potíží.


Ve zpětném zrcátku
2001 – uvedení na japonský trh pod jménem Airtrek.
2003 – zahájení prodeje v Evropě, pouze zážehové čtyřválcové motory 2.0 16V/93 a 100 kW (silnější motor jako jediný dodávaný také s pohonem pouze předních kol), přeplňovaný agregát 2.0 T/177 kW, atmosférický 2.4 16V/102 kW, 2.4 Mivec/118 a 119 kW.
2004 – nově přeplňovaný motor 2.0 T/148 kW.
2007 – ukončení výroby a nahrazení stejnojmenným modelem druhé generace.

Bezpečnost dle Euro NCAP

Bariérový test Euro NCAP Mitsubishi Outlander nikdy neabsolvovalo.

Milan Jirouš

29.1.2012 2:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist