Mitsubishi GC-PHEV, XR-PHEV a AR: trio crossoverů pro Tokio

Koncern Mitsubishi poodhaluje detaily ke svým konceptům pro blížící se tokijskou výstavu. Jsou to hybridy a k sériové výrobě mají možná blíže, než se zdá.

Japonské „diamanty“ se svými koncepty připravovanými pro tokijský autosalon už jednou pochlubily, když jsme zhruba před měsícem měli možnost podívat se na první obrazové upoutávky, z tmavých ilustrací však toho mnoho vyčíst nešlo. Nyní Mitsubishi přidalo na světle, barvách a částečně i na objemu informací.

Z trojice studií bychom mohli začít třeba tou nejmenší, pojmenovanou XR-PHEV. Podle automobilky se jedná o „kompaktní SUV příští generace připravené povýšit potěšení z jízdy na novou úroveň“. Jak něco takového zvládne relativně vysoký automobil s pohonem předních kol a malým přeplňovaným motorem série MIVEC o objemu pouze 1,1 litru, výrobce neupřesňuje, naznačuje pouze, že spalovacímu motoru asistuje elektromotor a akumulátory o vysoké kapacitě.

Dalším vozem v pořadí je opět hybridní SUV, tentokráte ale poněkud větších rozměrů. Mitsubishi v tiskové zprávě neříká, že by to mohl být náznak nástupce již trochu obstarožního Pajera, právě tak jej ale chápeme. GC-PHEV je postaven na platformě s klasickou koncepcí, tedy motorem vpředu a pohonem zadních kol, ačkoli už podle vzhledu je více než pravděpodobné, že vůz bude chopen zapojit do dění i kola přední nápravy. O pohon se stará třílitrový vidlicový šestiválec s kompresorem v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou a elektromotorem, jehož výkon, stejně jako parametry spalovací jednotky Mitsubishi nespecifikuje.

Třetím do party je typ AR míchající prvky MPV a crossoveru, tedy něco na způsob Mitsubishi L400 jen v poněkud civilizovanějším a modernějším pojetí. Něco velmi podobného píše k vozu také automobilka a zároveň dodává, že k pohonu slouží opět pouze downsizingový motor 1,1 l s turbodmychadlem a přímým vstřikováním ve spojení s blíže nepopsanou hybridní technikou.

Na další podrobnosti budeme muset ještě chvíli počkat, Mitsubishi drží většinu relevantních dat pořád pod pokličkou, ve svém sdělení však ještě dodává, že všechna tři auta disponují pokročilým bezpečnostním rozhraním e-Assist zahrnujícím třeba „detekci potenciálně rizikových situací se schopností zapojit do odvrácení hrozící nehody odpovídající systém“, čímž asi myslí samočinnou aktivaci brzd před nenadálou překážkou. Zbytek detailů očekávejte nejpozději 20. listopadu.

1.11.2013 10:25| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist