Mitsubishi Evo XI má být hybrid s 500 koňmi

Japonci údajně pracují na jedenácté generaci modelu Evo. Pokud skutečně vznikne, místo Subaru STi by se měl mít před ním na pozoru spíše Nissan GT-R.

Není tomu tak dávno, co se zcela vážně proslýchalo o tom, že věhlasná sága jménem Lancer Evo bude definitivně uzavřena modelem s pořadovým číslem deset. Mitsubishi zkrátka přehodilo výhybku a v roce 2010 deklarovalo, že se „bude dále zabývat především vývojem a výrobou elektrických a hybridních vozů“. Před třemi lety se obecně mělo za to, že jde o signál velící k ústupu ze sportovního segmentu, nyní to však potvrzuje dříve naznačené, že je vše poněkud jinak.

Podle informátorů britského Autocaru Mitsubishi ve skutečnosti na nástupci pracuje, nebude to ale Evo jak jsme jej znali dosud. I tentokrát se má jednat o vůz postavený na bázi typové řady Lancer, která bude představena v příštím roce, nicméně nejvýkonnější varianta dostane benzín-elektrickou pohonnou jednotku PHEV.

Mitsubishi Lancer fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mitsubishi Lancer fotogalerie

Detaily známé nejsou, technika však má údajně částečně vycházet ze závodního prototypu MiEV Evolution II poháněného čistě baterkami a postaveného pro závod do vrchu Pikes Peak. Tento vůz disponuje čtyřmi elektromotory o celkovém výkonu 544 koní a akumulátory o kapacitě 50 kWh, což je přibližně 16 litrů benzínu, u produkčního auta se ale s těmito hodnotami kvůli příliš vysoké hmotnosti elektrického systému a cenám za uskladnění elektrické energie příliš kalkulovat nedá.Přesto má být celkový výkon hybridní soustavy v Mitsubishi Lanceru Evo XI více než slušný – britští kolegové jej odhadují na cirka 500 koní, což už není daleko od Nissanu GT-R, i když to platí jen při nabitých akumulátorech.

Aby takový stroj mohl dorazit, budou muset zákazníci nejdříve projevit zájem o slabší, standardní hybrid Lancer PHEV kombinující atmosférický čtyřválcový dvoulitr s párem elektromotorů o výkonu kolem 80 koní a poněkud absurdní papírovou spotřebou 1,9 litru na 100 kilometrů, kalkulovanou podle dojezdu čistě na baterky na vzdálenost 65 kilometrů.

Problémy s poptávkou se ale neočekávají. O nový Outlander PHEV uvedený prozatím jen na domácím japonském a nizozemském trhu je takový zájem, že Mitsubishi nestíhá uspokojovat zájemce a automobilka proto pozastavila uvedení na jiných trzích.

Design nového Eva XI se prý nechal inspirovat studií Concept-RA, představenou v roce 2008 na detroitském autosalonu, která původně signalizovala příští nové kupé Eclipse – jen pro zajímavost, výstavní exponát podle tvrzení Mitsubishi využíval hliníkovou platformu doplněnou karbonovými komponenty, což by asi ani u sériového auta patrně nikoho neurazilo.

Uvedení jedenáctého pokračování Mitsubishi Evo by mohl zastavit ještě jiný problém. Ačkoli nejvýkonnější Lancer nemá být „čistým“ elektromobilem, jeho úspěch bude do značné míry spojen s rozvojem prozatím velmi omezené sítě dobíjecích stanic, která je momentálně překážkou plného prodejního potenciálu. Pochopitelně však bude záležet také od zákazníků, jak Mitsubishi Evo XI v této podobě přijmou. Tiché bzučení elektromotorů anebo hledání zásuvky totiž k charakteru ostrého Lanceru zrovna nepatří.

Miro Mihálik, zdroj: Autocar

23.7.2013 8:35| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist