Mitsubishi Colt CZT

Chce se hrdě postavit Ibize FR, Cliu 182 a dokonce i Fiestě ST. Má na to?
  • Dynamika 10

  • Chování na silnici 10

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 10

  • Celkové hodnocení 10

Ne, na hřišti ostrých hatchbacků ještě nejsme, ale je to hned támhle, ta vedlejší branka. Tam si hraje Golf GTI, Focus ST a další. Tady jsou menší auta, ale to neznamená, že tu bude nuda.

Třeba Colt CZT. Pod kapotou má patnáctistovku s turbem, která má stejný výkon, jako měla svého času přeplňovaná osmnáctistovka od Volkswagenu, tedy rovných 150 koní. Na takhle malé auto je to slušná porce, zejména, když k ní přidáte točivý moment 211 Nm, díky turbodmychadlu přístupný už v 3500 otáčkách. Tak, čísla máme za sebou, jaké je to ve skutečnosti?

Rychlé, opravdu docela dost rychlé. Co se týče pružného zrychlení, atmosférické dvoulitry většinou nemají nárok a navíc, svižná jízda je v tomhle autě docela návyková. Při rozjezdu nemá nárok ani většina výše jmenovaných soupeřů s výjimkou Clia 182. Také máte k dispozici velmi dobré brzdy, což je vždycky velmi dobrá věc. Colt se snaží i v zatáčkách, ale má dost vysokou střechu a rychlé řízení je poměrně citlivé, takže plynulý průjezd je trochu otázka cviku. Elektrický posilovač vám nenaservíruje příliš mnoho zpětné vazby, ale řízení je aspoň přesné, karoserie je vyztužená příčnými vzpěrami a nápravy mají tvrdší pružiny a vpředu silnější stabilizátor. Převodovka má krátký chod, ale řadicí páka Coltu je proklatě nízko a někdy je nepřesná.

Při nájezdu do zatáčky se při ubrání plynu auto výhružně zavlní, což může nepřipraveného řidiče vylekat, zejména, když ve volantu zchází zpětná vazba. Když při výjezdu přidáte příliš mnoho plynu, volant se vám naopak začne nepříjemně kroutit z rukou.

Na tyhle věci se ale dá zvyknout a CZT má navíc schovaných pár užitečných triků. Podvozek se vám například nesnaží vyrazit chrup na každém hrbolu, což je případ některých soupeřů a přestože při rychlé jízdě se Colt nechová tak plynule a přirozeně, jako Fiesta ST, dokáže působit sebejistě a onen nervózní zadek se při troše cviku dá využít k utažení stopy v zatáčce.

Co se týče designu, poslední generace se svým předchůdcům trochu vymyká. První Colt, vyráběný od roku 1962 byl ve skutečnosti větší rodinné auto, postupně se ale zmenšil a většina lidí už ho zná jako nepříliš vzrušující hatchback výjimku tvoří duchovní předchůdci CZT, Colt GTi s šestnáctiventilovou osmnáctistovkou a nezapomenutelný Colt Cyborg z roku 1992 s šestnáctistovkou o výkonu 172 koní, v jehož případě ovšem pochybuju, že kdy po českých silnicích jezdil. Nový Colt je ovšem už v základní verzi daleko víc „funky“ a na první pohled je zamířený na mladší zákazníky. S motorem 1,1 l se dá pořídit už od 260 tisíc (mínus slevy), uvnitř je spousta místa pro čtyři dospělé a palubní deska s průsvitným plastem vypadá opravdu pěkně. Třídveřové CZT stojí ovšem víc než dvojnásobek, přesněji řečeno bezmála 540 tisíc korun. To je bez diskuze ohromný balík peněz, ale počítejte se mnou, co všechno za něj zákazník dostane.

Šestici airbagů, ABS s EBD, stabilizační program, 16palcová litá kola, mlhovky, tónovaná okna, CD přehrávač s šesti reproduktory a ovládáním na volantu, dálkové centrální zamykání, elektrická okna i zrcátka, klimatizaci, volant a řadicí páku potažené kůží, sportovní sedadla a pěkně znějící sportovní výfuk. To už zní celkem lákavě, že? Osobně mi to připadalo jako celkem pádný důvod, proč Colta zvolit. Bohužel jen do chvíle, kdy jsem zjistil, že Fiesta ST má výbavu velmi podobnou a stojí o deset tisícikorun méně. Je sice o kapku pomalejší, ale zase má o trochu lepší podvozek. Osobně bych měl velké dilema…

Honza Koubek

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyMitsubishi Colt CZT
0-100 km/h (s)8,0
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec, 1468 cm3
Zdvihový objem (cm3)1468
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)150 koní v 5000 ot./min.
Točivý moment (Nm)211 Nm při 3500 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h)210
Spotřeba paliva (l/100 km)8,6/5,7/6,8 l/100 km
Rozměry a hmotnosti
Provozní hmotnost (kg)1055
Zavazadlový prostor (l)235/760
Ceny
Základní cena modelu539 900 Kč
22.5.2006 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist