Mitsubishi Colt (2004 – 2012)

Toto malé Mitsubishi se zpravidla vyznačuje lákavou cenou, na trhu ale není příliš často k vidění. Navíc je drtivá většina vozů v základní motorizaci.

RADOSTI
Solidní jízdní vlastnosti, dobrá prostornost a variabilita interiéru (posuvná zadní lavice, možnost zcela sklopit sedadlo předního spolujezdce), určitá nadčasovost designu, pohodlná sedadla, živé motory.

STAROSTI
Základní jedenáctistovka je poměrně žíznivá při dálničních rychlostech, pomalu řadící robotizovaná převodovka, nevelký zavazadelník v základním nastavení zadní lavice, malá nabídka ojetin a ještě menší pokud jde o kupé-kabriolet.

Colt poslední generace dorazil na evropský trh v roce 2004, ale v Japonsku se začal prodávat už o dva roky dříve. Jeho evropská mise sice byla poměrně dlouhá, avšak nijak zvlášť úspěšná. Zdejší konkurence nevýrazné Mitsubishi doslova převálcovala.

Proto se na trhu s ojetými vozy coltů nevyskytuje nijak mnoho. Ještě výrazně horší je to s kupé-kabrioletem Colt CZC nebo sportovněji střiženým Coltem CZT, jemuž dodává na síle turbodmychadlo. Model Colt používá shodnou podvozkovou platformu a motory jako Smart ForFour a jak je vidět, také „úspěch“ na trhu mají oba automobily stejný.

Vůz osloví spíše méně náročné motoristy, které dokáže mile překvapit zejména prostorností – tedy alespoň pokud jde o nabídku místa pro posádku. Zavazadelníkem o objemu 214 litru zrovna neoslní. Zde je ale nutné poznamenat, že posuvná zadní lavice umožňuje prostor pro zavazadla zvětšit na úkor místa pro nohy cestujících na zadních sedadlech – v základním uspořádání je ho tu opravdu dost.


Výhodou je také možnost zcela sklopit opěradla zadních sedadel, ale i opěradlo předního spolujezdce. Při obsazení vozu pouze řidičem tak lze přepravit například jízdní kolo (v nerozebraném stanu, tedy i bez nutnosti sundání předního kola). Obecně můžeme říci, že interiér vzhledem k vnějším rozměrům vozu působí až nečekaně vzdušně.

Palubní deska je celkem pohledná, i když každému nemusí padnout do oka bílý plast na středovém panelu a některých ovladačích. Stejně tak manžeta řadicí páky moc parády neudělá.

Po stránce jízdních vlastností si Colt nestojí špatně, i když si nejprve musíte zvyknout na velice citlivé řízení a smířit se s tvrdým podvozkem. Ten tak odvádí výbornou práci v zatáčkách, ale výmoly nebo městskou dlažbu umí proměnit ve skutečné utrpení. Zde to chce prostě dát nohu z plynu.

Nejčastěji na trhu potkáte základní jedenáctistovku s výkonem 55 kW. Při běžné jízdě potěší příznivou spotřebou, avšak při dálničních rychlostech si vezme znatelně více. Jde o tříválec s charakteristickým zvukem a vibracemi, které se přenášejí do interiéru.

Daleko lepší volbu představuje agregát 1.3 MIVEC, jehož výkon 70 kW hodnotíme pro Mitsubishi Colt jako zcela ideální. Vůz s tímto motorem ochotně zrychluje a dosahovat s ním nízké spotřeby není nijak obtížné. Kromě toho potěší i kultivovaným projevem a spolehlivostí. Zkrátka ideální volba.

Zážehové patnáctistovky jsou na trhu spíše výjimkou. Jistě zaujmou výkonem od 2 po 110 kW, ale není důvod pachtit se za patnáctistovkou, když existuje častěji se vyskytující a hlavně povedená třináctistovka. Ta je navíc i úspornější.

Pod kapotu se dostaly také turbodiesely od Mercedesu. Motory 1.5 DI-D mají výkon 50 nebo 70 kW, což je vzhledem k přítomnosti turba dostačující. Mohou zaujmout nízkou spotřebou, avšak naftového Colta potkáte jen zřídka. Více se prodávaly benzinové motorizace, u nichž je předpoklad vyšší spolehlivosti.

To však nemusí platit vždy. Narážíme tím na základní motor o objemu 1,1 litru, který může potrápit nejen škrticí klapka, ale i některá z vážnějších poruch. Známé jsou potíže s řídicí jednotkou, ale i případy jedenáctistovek vylágrovaných na klice, vzácně i s propálenými písty.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

U nafťáku si dejte pozor zejména na stav vstřikovačů. „Při testovací jízdě se zaměřte také na převodovku. U manuálních převodovek jsou totiž známé potíže se řazením zpátečky,“ nabádá Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Navíc spojkové ložisko má kratší životnost.

„Některé vozy trápí pískání ventilátoru nebo řemene pomocných agregátů,“ pokračuje zástupce AAA AUTO. Setkat se lze i s vůlemi na přední nápravě nebo hučícím ložiskem kola. Přesto jde o nadprůměrně spolehlivý automobil, za což vděčí poměrně jednoduché technice.

Ve zpětném zrcátku
2002 – premiéra vozu.
2004 – uvedení automobilu na evropský trh se zážehovou jedenáctistovkou o výkonu 55 kW, třináctistovkou disponující výkonem 70 kW, patnáctistovkou o výkonu 80 kW a turbodieselem Mercedes 1.5 DI-D ve dvou výkonových verzích 50 a 70 kW, prodloužená verze Colt Plus (u nás se neprodává).
2005 – nový sportovněji laděný model Colt CZT s přeplňovanou patnáctistovkou o výkonu 110 kW.
2006 – nabídka rozšířena o kupé-kabriolet.
2008 – facelift a modernizace, v nabídce nově systém Start-stop.
2009 – nový sportovně laděný model Colt Ralliart s přeplňovaným motorem 1.5 T/110 kW.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel model Colt v roce 2005. Za ochranu posádky při nárazu získal 4 hvězdičky z 5 možných a za ochranu dětí cestujících v autosedačkách 3 hvězdičky z 5 možných. Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal vůz 1 hvězdičku ze 4 maximálně udělovaných.

31.7.2017 11:20| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist