Mitsubishi Colt 1.3i Intense

Málokdy se stane, aby vás auto, od kterého nečekáte vůbec nic, docela příjemně překvapilo.

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6

Většinou to totiž bývá naopak. Dostanete na test auto, na které se i těšíte, ale místo pozitivních pocitů převládají během testování pocity smíšené až negativní a vy se po týdenním ježdění ptáte, kde udělali technici té či oné značky chybu.

Mitsubishi Colt není na našich stránkách zrovna pravidelně omílaným tématem. Před nějakou dobou však prošel model Colt faceliftem, a tak nastal čas znovu si připomenout, co je tohle malé auto zač.

 

Nudný na pohled i na dotek

Facelift se dotkl především přední části vozu, která se má svým agresivním pojetím přiblížit Mistubishi Lancer. Zda se tento dojem podařilo u krabicoidního hatchbacku vyvolat, necháme na vás. Nutno ale říci, že se velmi těžko hledá úhel, z kterého je nový Mitsubishi Colt jakž takž pohledný. Nakonec se mi ho najít podařilo – musíte se na auto dívat šikmo zezadu z výšky asi 30 cm nad zemí. Mám pocit, že designéři jaksi zapomněli dokreslit aspoň nějakou ostřejší linku na bok Coltu, která by ho mohla udělat mnohem zajímavějším. Škoda.

Ani uvnitř to není žádná sláva. Interiér vypadá na to, že ho Japonci vzali v ojetém Fordu Transit Connect. Možná za to mohou nešťastně zvolené materiály, barvy nebo kombinace obojího. Aspoň že je tady dost místa i pro vzrostlé dospělé a ani vzadu nebude nikdo strádat.

 

Zábava za volantem

Jenže Mitsubishi Colt dokáže všechny chmurné pocity nabyté obhlížením exteriéru i interiéru změnit v radost nastartováním a ujetím několika málo kilometrů po zakroucené silnici.

Atmosférická třináctistovka je jedním z nejživějších motorů, jaké jsem za poslední měsíce řídil. Nad 2000 ot./min. velmi ostře reaguje na sebemenší přidání plynu a za 3500 ot./min. jsou reakce motoru až agresivní. Něco takového čekáte spíš od nabušeného hothatche, ne od levné krabice za 300 000 korun. Motor miluje otáčky a ačkoli jeho papírové údaje (95 koní, 125 Nm a stovka za 11,1 s) nenapovídají mnoho zábavy, skutečnost je mnohem radostnější. Mitsubishi Colt totiž váží rozumných 1045 kg a převodovka, ač nijak zázračná, je dobře poskládaná a umožňuje naplno využít potenciál pohonné jednotky.

Podvozek je dobře nastaven a spolu s přesným, komunikativním a veskrze příjemným řízením (jako ze staré školy hydraulických posilovačů) dokáže poskytnout spoustu zábavy. Colt velmi rychle reaguje na povely řidiče a při prudkém ubrání plynu v zatáčce efektně odhodí zadek. Není to ale nic zákeřného. Volant informuje o zbývající trakci předních kol opravdu důkladně a díky tomu se dá jet s Coltem velmi rychle – máte větší pocit kontroly nad vozem než u mnoha konkurentů, kteří možná mohou mít lepší a jistější podvozek, ale rozhodně ne tak komunikativní řízení. Co se pocitu z rychlejší jízdy týče, nebojím se Mitsubishi Colt srovnat s Mazdou 2 či Fordem Fiesta. Ano, až tak zábavný Colt je.

 

Dá se s tím žít?

Abychom ale jenom nebásnili o jízdních vlastnostech a zábavném řízení… Colt je docela pohodlný, jen by to chtělo níže umístit sedačku a namontovat volant se širším nastavením polohy. Také by neškodilo zlepšit kultivovanost a odhlučnění, zejména při dálničních rychlostech.

Výbava je nicméně bohatá. Dostanete elektrické okénka, klimatizaci, dešťový senzor, rádio s CD a MP3 a tempomat s ovládáním na volantu, což je v této kategorii spíše vzácnost. Za 319 900 korun je to lákavá nabídka.

Navíc, díky tempomatu je každodenní dojíždění do práce po dálnici mnohem menším utrpením a také pomáhá šetřit palivo, protože když se necháte příliš unést živým a silným motorem, klidně Colt vytvoří v nádrži vír otáčející se rychlostí 10 litrů za 100 km. Nasaďte vyrovnané tempo a jedete za 7 l/100 km.

 

Verdikt

Mitsubishi Colt není moc pohledný a má podprůměrný interiér, ale jeho řízení, motor a podvozek všechna negativa vyváží do té míry, že bych mu klidně dal čtyři hvězdičky jen proto, jaká je s ním na oblíbené okresce legrace. Jenže v reálném světě jde o víc než jen o radostné dovádění po zapadlých silničkách. A všude jinde má ještě Colt co dohánět.

Jestli ovšem toužíte po Lanceru EVO, ale jeho pořízení a provoz jsou absolutně mimo rámec vašich možností, nezoufejte. Mitsubishi Colt by vám mohl aspoň trochu toho „evoidního“ charakteru nabídnout. A to nelze chápat jinak než jako obrovskou pochvalu.

Dalibor Žák, foto: autor

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyMitsubishi Colt 1.3i Intense
0-100 km/h (s)11,1 s
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1332
Převodovkapětistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)70 kW/95 koní při 6000 ot./min.
Točivý moment (Nm)125 Nm při 4000 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)90,9 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)180 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)7,4 / 4,8 / 5,8 l/100 km
Objem nádrže (l)47 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3940
Šířka (mm)1695
Výška (mm)1550
Rozvor náprav (mm)2500
Provozní hmotnost (kg)1045
Celková hmotnost (kg)1460
Zavazadlový prostor (l)169 / 900 l
Ceny
Základní cena modelu319 900 Kč
Cena testovaného vozu331 300 Kč
15.4.2009 11:30| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist