Mitsubishi chystá drsný závodní Triton pro AXCR, podívejte se na zkoušky

Tým Mitsubishi Ralliart, který se zúčastní rallyové soutěže Asia Cross Country Rally (AXCR) 2022 s technickou podporou Mitsubishi Motors, ve dnech 27. a 28. června na terénní trati v Thajsku absolvoval zatěžkávací zkoušky rallyového speciálu Triton, a potvrdil tak hladký průběh příprav na rallyový podnik.
p_220715_m_1384_img_01-1100x618.png Zdroj: Mitsubishi

V rámci zkoušek byl vůz vystaven vysoké zátěži (srovnatelné s nároky vlastního rallyového závodu) se zvláštním zaměřením na spolehlivost a odolnost podvozku a motoru. Při testování vlastností rallyového vozu v prostředí simulujícím reálné závodní podmínky využíval tým desetikilometrovou trať sestávající z rychlých úseků, nerovných šotolinových vozovek a úzkých lesních cest plných zatáček.

„Jelikož Triton používá odolný podvozkový rám a má vynikající ovládání, rozhodli jsme se pro rallye v minimální míře zredukovat hmotnost vozidla a současně co nejvíce využít jeho typickou pevnost,“ uvedl Hiroši Masuoka, ředitel týmu Mitsubishi Ralliart.

„Absolvováním více než 800 kilometrů během dvou dnů náročné zatěžkávací zkoušky tento rallyový vůz dle očekávání prokázal skvělé schopnosti, a nyní jsme si tak jisti, že naše přípravy jsou na správné cestě,“ doplňuje.

AXCR je mimořádně náročná terénní rallye, kdy vozy během týdne absolvují 2000 kilometrů jedinečnými přírodními terény jihovýchodní Asie. Soutěž, která se každoročně pořádá v srpnu, byla v letech 2020 a 2021 kvůli covidové pandemii zrušena.

Čtěte také:

Volkswagen představuje nový Amarok, drsný pickup dostane i šestiválec

Ford začíná přijímat objednávky na drsnější a silnější Ranger Raptor

Land Rover představuje ještě větší Defender 130 s osmi sedadly

Letos bylo datum konání tohoto podniku posunuto na 21. až 26. listopadu, kdy vozy čeká přibližně 1700 kilometrů se startem v Buriramu na severovýchodě Thajska, přejezd hranice Kambodži a zakončení u chrámu Angkor Wat ze Seznamu světového dědictví UNESCO.

Rallyový vůz Triton je zařazen do kategorie T1 (prototypy terénních vozidel) Mezinárodní automobilové federace (FIA). Vychází z provedení L200 double cab pro thajský trh. Úpravy zahrnují odlehčení kapoty, předních i zadních dveří, interiéru a dalších částí, jakož i vyztužení karoserie pomocí bezpečnostní klece a spodních ochranných krytů.

Speciální systém zavěšení kol zajišťuje tomuto rallyovému modelu skvělou ovladatelnost na nerovných površích, kterou zásadně vylepšuje přední a zadní samosvorný diferenciál (LSD) společně s velkými terénními pneumatikami a lehkými koly.

Ladění naftového motoru 2,4 litru s přeplňováním se zaměřilo na snížení třecích ztrát i hmotnosti a vylepšení odezvy motoru v pásmu středních otáček, které je při rallyových závodech využíváno nejčastěji. Jelikož některé vložky AXCR zahrnují říční brody, doplněny byly i úpravy na ochranu proti vodě, jako např. silnější těsnění a zvýšené sání vzduchu (šnorchl).

21.7.2022 10:09| autor: Hugo Kottás | zdroj: Mitsubishi

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist