ministerstvo-dopravy-chce-nizsi-vekovy-prumer-aut-planuje-proto-vymytit-ty-starsi-z-nich-novymi-danemi.jpg

Ministerstvo dopravy chce nižší věkový průměr aut, plánuje proto vymýtit ty starší z nich novými daněmi

Tak nám ministerstvo dopravy chystá další klacky pod nohy. Prý by se měla na dříve vyrobená auta zavést silniční daň podle stáří a emisí, protože jsou špatná. Skutečně?

Diskuze

25 komentářů

    Jaroslav Kočka

    Problém je dovoz stočených starých aut z dalších zemí. Polici by se měli starat o to, aby se k nám nevozila stará auta, stočená, bouraná, která patří maximálně na vrakoviště, a která v zahraničí nikdo nekoupí. K nám se vozí, před registrací se stočí a zaplavují náš trh. Rozhodně by neměli být pokutováni majitele, kteří mají auto sice starší auto, ale v pořádku, protože se o  něj dobře starají!

    řidič

    Žádná daň věk aut nespasí, musela by být totiž tak vysoká, že by se vyplatilo koupit si auto nové. A taková výše rozhodně nebude.
    Pokud bude v řádech tisíců Kč, všichni,co jezdí staršími auty ji zaplatí. A kde vezmou peníze ? Např. ušetří při opravách bez dokladu nebo podobně.

    pepe

    Buď auto projde STK a tudíž je v pořádku, nebo neprojde a pak tedy nemůže na silnici. Pokud úředník nevěří v kompetentnost STK, posoudit stav vozidel, měl by začít řešit problém u nich. Vše ostatní je zpochybněním významu kontrol na STK a buzerace vlastníků vozidel.

    Kája

    Místo toho aby postihovali autobazary, tak je tady zase nový bič na slušný lidi. Já mám svoje auto 10 let a zvažuju koupi ojetiny. Ale nemůžu pořád na nic slušnýho narazit! Už jsem narazil na několik stočených aut, za která těm podvodníkům odmítám zaplatit. Chtěl bych, aby semnou jednali slušně, ale toho se asi v českých bazarech nedočkám.

    Ladis

    No tak bych si koupil nějakého staršího mazla, postavil to na veteránské značky a mohli by mi políbit pr… 🙂 .

    Majitel vrakoviště

    Všechny argumenty jsou scestný. To že má auto nějaký abs a já nevím co ještě je k ničemu. Auto není jen abs, na 14 let starý kraksně je už všechno zetlelý a euro tři je k smíchu. Rozdíl mezi E 3 a současným E 5 je propastný. Než tady začnete neználkové kejhat, tak se na ty rozdíly nejdříve podívejte.

    Uhlovodíky: E 3 – 0,20, E 5 – 0,10
    Pevné částice: E 3 – 0,05, E 5 – 0,005
    Oxidy dusíku: E 3 – 0,15 benzín, 0,50 nafta, E 5 0,06 benzín, 0,18 nafta
    Oxid uhelnatý: E 3 – 2,30 benzín, 0,64 nafta, E 5 1,0 benzín, 0,50 nafta

    14 let starý auto je zastaralý technicky i morálně. Jsou to dneska křápy okolo 30 000, jejichž majitelé zvysoka serou na údržbu a maj nalítáno tolik km, že patřej jen do lisu. Typicky Octavia 1 apod., která nemá na silnici už co pohledávat. Doufám, že to projde a to v mnohem tvrdší podobě. Uleví se silnicím, provozu a bude konečně kde parkovat. Už mě sere, když si koupěj do rodiny dva, tři takovýhle střepy a já objíždim barák půl hodiny abych kvůli sockám našel místo na zaparkování a pak si ráchal boty v louži od oleje co zůstane, když s tím náhodou pohnou.

    Majitel vrakoviště

    P.s. když nemáš na pořádný auto, tak jezdi busem a neotravuj na silnici. To je vzkaz pro všechy co zaplavujou tuhle zemi odloženým šrotem.

    fizzer

    … a co třeba garáž, když tě tak sere parkovat svůj überwagen (skromný tip: dvoulitrovej sazomet kolem roku 06, pravděpodobně s čtyřma nulama na chladiči a pátou za volnatem) mezi lůzou? Nebo pán ráčí být taky socka? 🙂

    Versi

    To ses teda slusnej social, kdyz nemas ani garaz.

    Petr

    Jediná socka (mentální) široko daleko jsi ty, jenom ti to v absenci sociálního kapitálu a IQ nedochází. Ale buď v pohodě, až si ten panelák objedeš tisíckrát, tak ti snad dojde, že buď jsi jako oni nebo musíš ještě hodně makat, aby jsi se z té smutné reality vymanil.
    PS: způsobem, jakým jsi napsal reakci, to rozhodně v dnešní době nepůjde.

    Michal

    Tak to má asi Škodovka utrum s Tour verzemi, to přeci musí být v náhledu Min.dopr. jenom eufemismus pro 15 let starý šrot.

    řidič

    :))))))))))
    Aspoň jsem se po ránu pobavil. Takový výblitek už jsem dlouhou nečet.

    Aspoň jednu reakci – morální zastaralost nemá nic společného s bezpečností. A chápu, máš zkreslený pohled na svět, na vrakáč jdou většinou křápy. Ale pravda je, že ne každé starší auto (13,14,,15) musí být zrezlé

    ZD

    Jediné zcestné argumenty jsou ty vaše. Je vidět, že jste povahou arogantní člověk s pocitem nadřazenosti nad ostatními. A když se vrátím k těm autům – sám mám 12let staré auto a nevím, proč by mělo být morálně zastaralé. Má vše potřebné k tomu, aby se s tím dalo bezpečně jezdit a ikdyž má na krku už dvě stovky tisíců kilometrů, tak jsem třeba na motor kromě rozvodů nemusel sáhnout. Jsem zvědav, jestli ty dnešní hypermoderní plechovky nacpané po střechu různými filtry a elektronikou budou tak dlouho sloužit bez investic. A jo já vlastně zapomněl – na to se dnes nehraje a právě v tom měly starší vozy výhodu. Byly dělané na výdrž a ne jako spotřebí zboží.

    Ondřej Hejl

    Vzhledem k vysokému věkovému průměru obyvatelstva nám stát zavede daň na život, která se bude se vzrůstajícím věkem zvyšovat. Osoby starší 60 let budou tak daňově zatížené, že přežijou jen ti nejbohatší. Jelikož se státu také nelíbí veliké množství sociálně slabších obyvatel, bude také zavedena speciální daň pro lidi vydělající méně než 16 000,- Kč hrubé mzdy za měsíc. Jejich neschopnost mít pouze ty nejnovější a zaručeně nejzelenější produkty jsou pro ostatní obyvatelstvo velice nebezpečné.

    "Socka

    Se tu oháníš emisemi, přitom každej ví, že není nic neekologičtějšího než vyrobit auto nové. Při výrobě tohoto nového auta je též vypuštěno do vzduchu tolik toxinů, jako kdybyste jezdil celý život autem starým a to ani nemluvím o hybridech. Tímto bych rád učinil přitrž takovým „ekoaktivistům“ jako jste vy. Určitě jezdíte okolo baráku tak dlouho, protože nemůžete najít dvě místa vedle sebe, aby jste tam zajel. A nemrzí vás u toho že škodíte ovzduší? Nebylo by lepši si koupit tramvajenku?
    PS: nezáleží jak staré auto je, ale jak se o něj majitel stará, ta kaluž od oleje tam může být od nějakého umělce, právě třeba s novým autem, co si neuvědomil, že jeho nová „nádhera“ ma olejovou vanu trochu níž

    tomibender

    Aha, takže já za mojí Astru, r.v.96 s katalyzátorem (protože si nic jiného jako student nemohu dovolit a k nám na vesnici jezdí pár autobusů denně), po dědovi s poctivými 80000 km na tachometru, bez problémů prochází legálně STK i emisema, budu platit silniční daň, přitom kdejaký sazomet s vyklepaným DPF, jen o 10 let mladší, nic platit nebude?

    Jehne

    No to zas vymysleli pekny sr…nec. Zase dalsi buzerace pod rouskou ekologie. Mam 10 let stare kupe a to auto je radost ridit, navic je v lepsim stavu nez kde jaky radoby moderni vergl s trikrat stocenym tachecem… Presne souhlasim s nazorem ze pokud to projde STK tak proc bych nemohl jezdit cim chci. Proste dalsi forma buzerace ale jak se vuci takovim vecem branit? Nejaka petice nebo tak neco byla asi k prdu…

    Jehne

    Omlouvam se za to takovim. Tak tedy – takovym 🙂

    pivak

    Kdyz nemas na garaz, nekupuj si auto trolle.

    Calebos

    V ty louzi ti klidne vyracham drzku, prase pridrzly. Co ti je potom kdo cim jezdi?

    Alex

    Na tohle mám jedinou radu. Ověřovat a kontrolovat. Podle mojích zkušeností jedině najmout technika na kontrolu stavu a pak zkontrolovat původ auta – odkud je, jestli není hlášený jako kradený a pak taky najetý kilometry. Jinak už se to snad dnes ani nedá…

    ikocka

    Ježiš Ty jsi ale kretén! Zaplať pánbůh že nejsi můj soused.

    petr husek

    dejte nám peníze na nová auta a to bez možnosti jejich vrácení a není problém.v opačném případě jděte s tímto zákonem k čertu.jen se snažíte zničit obyčejné lidi kteří mají nízke platy ve vyši minimalni mzdy.

    To psala nějakásocka z paneláku né? Když nemáš dvůr nebo garáž, tak tu neházej ramena a nepiš o sockách…

    Thle by bylo hodně debilní, plno lidí nemá jak se dostat do práce jinak než autem a né každej má na novou popelnici do který se sype víc peněz než do starý. Kdyby se nezrušily spoje, kterýma můžou lidi do práce, tak by ani nebylo potřeba mít v rodině pro každýho pracujícího člena auto. Jenže to by se těm zlodějíčkům nahoře nehodilo protože by nebyla taková spotřeba paliva a ostatních výdajůza auto z kterýchněco kápnedo státní kasy…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist