Mini VTEC

Mr. Bean by se nestačil divit. S točivými motory od Hondy se tihle kapesní gremlini vůbec s ničím nemažou.

Snoubit lehkost a obratnost klasického Mini s kompaktním, silným a moderním motorem je tak dobrý a okamžitě atraktivní nápad, až se divíme, že se do toho někdo nepustil dřív.

Jedním z vysvětlení může být to, že v posledních letech zastínil novodobý derivát od BMW půvab originálu natolik, že o něj přestal být na nějaký čas zájem. Na některých místech už ale začíná být takový přetlak nového Mini, že pro jistou část trhu má originál stále větší půvab.

V téhle podobě ani není čemu se divit. Americká firma Gomini („go-mini“) vám na zakázku postaví auto s tak pronikavou výkonovou výhodou, že si před ním nemohou být v některých situacích jisté ani ryzí sporťáky, natož pak současné Mini, které váží o třetinu víc a v základní verzi má poloviční výkon.

Klíčovou změnou u amerických přestaveb je výměna původních motorů za nepoměrně vyspělejší čtyřválce od Hondy s variabilním časováním VTEC. Startovní verze je vybavená mírně upravenou šestnáctistovkou s výkonem 175 koní, i když v nabídce jsou za příplatek kolem 3 000 – 3 500 dolarů i upravené verze motorů Type-R s výkony až 230 koní.

Výfuk využívá původní svody Hondy, ale na ně navazuje sportovním potrubím vlastní výroby, které mu má dávat patřičně ostrý tón.

Gomini používá k montáži nového motoru vlastní pomocný rám, ve kterém je s motorem spojená i pětistupňová převodovka od Hondy s hydraulicky ovládanou spojkou. Přední i zadní závěsy pocházejí z hatchbacků Rover a podvozek má dva volitelné stupně světlé výšky.

Přední brzdové kotouče mají průměr 213 mm, třmeny jsou čtyřpístkové.

Dobové třináctipalcové ráfky Minilite nesou pneumatiky o rozměrech 175/50.

Při výkonu kolem 175 koní udává firma zrychlení z nuly na 96 km/h za rovných pět sekund, u silnějších verzí nejsou údaje o zrychlení známé. Díky hmotnosti kolem sedmi set kilo je to ale stále o úroveň rychleji, než i v případě současné tovární úpravy Cooper S Works (210 koní, 1215 kg, 0-100 km/h za 6,6 s, max. 230 km/h).

V interiéru zůstává zachovaná většina původních prvků, ale na přání zákazníka může interiér nabírat téměř libovolného stupně sportovních úprav. Vítanou inovací je i možnost připlatit si za klimatizaci, i když za velmi nestandardní cenu 2 000 dolarů.

Zájemci si mohou od Gomini pořídit všechny jednotlivé sestavy zvlášť, nebo si objednat kompletní zakázku na klíč.

redakce autoweb.cz

15.4.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist