Mini One a One D (2014): mini má dva nové tříválce, slibují spotřebu 4,6 a 3,4 litru

Nová generace Mini zná své nejslabší motory - benzínovou dvanáctistovku a naftovou patnáctistovku s výkony 102 a 95 koní. Jako bonus nabízíme přes 250 nových fotek.

Britská značka Mini patřící pod křídla německé automobilky BMW uvedla loni na podzim novou generaci svého nejtradičnějšího modelu pouze se třemi motory. Benzínový Cooper S dostal přeplňovaný dvoulitr o výkonu 192 koní, slabší Cooper tříválcovou patnáctistovku s turbem a 136 koňmi a nakonec tady byl Cooper D s tříválcovým dieselem 1,5 l se 116 koňmi.

Mezičasem nám Mini ukázalo koncept nejostřejší varianty John Cooper Works na autosalonu v Detroitu, parametry jeho pohonné jednotky nám však dosud zůstaly utajeny. Pokud vám ve výčtu chyběli základní varianty One, nejste sami, jejich parametry prozradil výrobce až nyní.

Výchozí zážehový model ponese obvyklé označení Mini One a pod jeho kapotou se ukrývá další zbrusu nový, downsizingový tříválec. Má objem 1233 cm3, přímé vstřikování, variabilní časování ventilů a pochopitelně také turbodmychadlo. Produkuje 102 koní při 4250 až 6000 otáčkách a maximální točivý moment 180 newtonmerů od 1400 do 4000 ot./min. Automobilka uvádí čas akcelerace na stovku za 9,9 sekundy v případě manuálu a 10,2 s automatem, maximální rychlost obou je pak identických 195 km/h.

Spotřeba nejmenší benzínové jednotky se pohybuje od 4,6 do 4,9 litru podle použité převodovky, kol a výbavy ovlivňující hmotnost, která bez euro-balastu činí sympatických 1090 kg se šestistupňovým manuálem a 1120 s automatem o stejném počtu kvaltů.

U základního dieselu Mini One D starosti s výběrem převodovky mít nebudete, jiná skříň než manuální pro něj není k dispozici. Také zde jde o tříválcový agregát, má však objem 1,5 litru a nabízí 95 koní při 4000 ot./min. Nejvyšší točivý moment 220 newtonmetrů odchází z klikové hřídele při 1750 otáčkách a celkově to stačí na nejvyšší rychlost 190 km/h a čas akcelerace z 0 na 100 za rovných jedenáct vteřin.

Naftový One váží bez povinné euro-zátěže 1115 kg a průměrná spotřeba vychází podle Mini v rozpětí od 3,4 do 3,5 litru na 100 kilometrů.

Rádi bychom vám nabídli také ceny nových nejslabších motorizací, ty však pro tuto chvíli k dispozici nejsou. Jestli je automobilka zveřejní ještě před Ženevou, kde budou mít One a One D svou výstavní premiéru, můžeme jen hádat. Každopádně počítejte s tím, že benzínová „jednička“ půjde s cenovkou pod 502 500 Kč, které chce zdejší zastoupení za Cooper a rovněž naftová varianta pod 542 500 Kč modelu Cooper D.

31.1.2014 1:04| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist