Mini John Cooper Works Rally je nejnovějším počinem stáje pro dálkové soutěže

Skáče, hrabe, boří se, kope, hází bláto a písek... Jakkoli popisek může působit jako začátek hádanky, není, jedná se jen o výčet schopností nového závodního speciálu.

Nejprve krátký pohled do historie Mini v motorsportu a půjde o pohled od minulosti vzdálené přes půl století. V šedesátých letech dodal úpravce a stavitel závodních vozů John Cooper jméno sportovnímu vozu Mini Cooper S, jinak řečeno, John Cooper transformoval britskou legendu minivozů na sportovní legendu s mnoha vítězstvími na mezinárodní sportovní scéně, načež se značka Mini etablovala a nesmazatelně zapsala zlatým písmem do světa rally.

Na tradici navázalo Mini i po svém znovuoživení v roce 2001, vzniklo soutěžní MINI ALL4 Racing, odvozené v roce 2012 z modelu Countryman. Tento speciál dosáhl mnoha vítězství v dálkových soutěžích po celém světě a zejména ve slavné Dakar Rally, když dakarskou rally nakonec MINI ALL4 Racing, provozované profesionálním týmem X-raid, vyhrálo čtyřikrát za sebou v letech 2012, 2013, 2014 a 2015.

Teď tady máme nové MINI John Cooper Works Rally, nový soutěžní stroj postavený na základě vývojového programu s využitím zkušeností z existujícího MINI ALL4 Racing. Základem je nové MINI Countryman, soutěžní speciál však byl navržen tak, aby vyhověl všem předpisům kladeným na soutěžní vozy, vydaným Mezinárodní federací automobilového sportu FIA.

Důkladně přepracováno bylo mnoho specifických oblastí předchozího soutěžního vozu, největší prioritu měly aerodynamika, řízení teploty a chlazení, rozložení hmotnosti, snížení těžiště, přepracování nosného rámu podvozku a nové naladění motoru. Součástí vývoje byly samozřejmě extenzivní testy a simulace, které zajistily, že MINI John Cooper Works Rally je nejen výkonnější, ale také vykazuje menší spotřebu paliva. Došlo rovněž ke zlepšení v oblastech stability, trakce a agility, a to na všech myslitelných površích, při všech teplotách a nadmořských výškách až 3000 metrů nad mořem.

MINI John Cooper Works Rally – technické údaje

  • Motor: vznětový šestiválec BMW TwinPower Turbo
  • Výkon: 340 koní v 3250 ot./min
  • Točivý moment: cca 800 Nm v 1850 ot./min
  • Objem motoru: 2993 cm3
  • Restriktor: průměr 38 mm
  • Nejvyšší rychlost (přibližně): 184 km/h
  • Převodovka: šestistupňová sekvenční
  • Brzdy vpředu: 4x šestipístkové třmeny – vzduchem chlazené vpředu
  • Brzdy vzadu: vzduchem/vodou chlazené vzadu
  • Brzdové kotouče: 320 x 32 mm
  • Délka/šířka/výška: 4350/1999/2000 mm
  • Rozvor: 2900 mm
  • Rozchod: 1736 mm
  • Hmotnost: 1952,5 kg
  • Objem palivové nádrže (přibližně): 385 l
  • Podvozek: trubkový rám z ocelových trubek s kompozitní karoserií
  • Pneumatiky: BF Goodrich 245/80 R 18
21.11.2016 6:35

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist