Mini JCW Challenge (2016) je na okruhy orientovaná limitovaná edice, vznikne jich pouze 100

Britská značka Mini představí v Goodwoodu specialitu Challenge, má lehčí kola, stavitelný podvozek, pouze manuál, na sobě nějaký ten karbon a standardní motor.
mini-jcw-challenge-2016-je-na-okruhy-orientovana-limitovana-edice-bude-jich-jen-100-1100x618.jpgCelá galerie 29 Zdroj: archiv redakce

Závodní série Mini Challenge se stala inspirací pro tvůrce prozatím nejostřejšího modelu John Cooper Works, přesto však vyšší výkony nečekejte. Novinka s názvem (jak jinak) Challenge zůstává u přeplňovaného dvoulitrového motoru s výkonem 231 koní a točivým momentem 320 newtonmetrů, který stačí k dosažení stovky za 6,3 sekundy a maximálku 246 kilometrů v hodině, což jsou na chlup stejné údaje jako u standardní verze JCW. Proč je tedy nutné připlatit v přepočtu až 300 tisíc korun?

Předně něco stojí nové sedmnáctky Team Dynamics Pro Race s hmotností sníženou o 1,5 kg na každé kolo, pak tady jsou lehčí a lepivější pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 215/45 R17 (v každém rohu se i díky nim redukovala celková váha o 2,5 kg), a když už jsme v podbězích, za zmínku stojí rovněž výkonnější brzdový systém Brembo s předními odvrtávanými kotouči o průměru 330 mm, čtyřpístkovými třmeny a brzdovými destičkami Mintex.

Dále tady máme plně stavitelné pružící jednotky Nitron NTR R1. U tlumičů lze měnit kompresi, odskok a celkově i světlou výšku, navíc horní nastavitelné uložení umožňuje hrát si s odklony kol. Přední náprava navíc dostala místo otevřeného standardního diferenciálu samosvor Quaife ATB spolupracující výlučně s manuální šestistupňovou převodovkou a palubní elektronikou jako je třeba stabilizace DSC.

Nový britský hatchback se představí na nadcházejícím Festivalu rychlosti v Goodwoodu, a pokud se tam náhodou objevíte, provedení Challenge zvnějšku kromě plaket poznáte také podle paketu JCW Pro Aerokit se sníženým předním spoilerem, výraznějším difuzorem a několika karbonovými komponenty. Automobilka jich nevyrobí více než stovku, za každý kousek bude chtít v přepočtu 1,1 milionu a bohužel jsou všechny stroje určené pro klientelu na britských ostrovech.

15.6.2016 10:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist