Mini JCW Challenge (2016) je na okruhy orientovaná limitovaná edice, vznikne jich pouze 100

Britská značka Mini představí v Goodwoodu specialitu Challenge, má lehčí kola, stavitelný podvozek, pouze manuál, na sobě nějaký ten karbon a standardní motor.
mini-jcw-challenge-2016-je-na-okruhy-orientovana-limitovana-edice-bude-jich-jen-100-1100x618.jpgCelá galerie 29 Zdroj: archiv redakce

Závodní série Mini Challenge se stala inspirací pro tvůrce prozatím nejostřejšího modelu John Cooper Works, přesto však vyšší výkony nečekejte. Novinka s názvem (jak jinak) Challenge zůstává u přeplňovaného dvoulitrového motoru s výkonem 231 koní a točivým momentem 320 newtonmetrů, který stačí k dosažení stovky za 6,3 sekundy a maximálku 246 kilometrů v hodině, což jsou na chlup stejné údaje jako u standardní verze JCW. Proč je tedy nutné připlatit v přepočtu až 300 tisíc korun?

Předně něco stojí nové sedmnáctky Team Dynamics Pro Race s hmotností sníženou o 1,5 kg na každé kolo, pak tady jsou lehčí a lepivější pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 215/45 R17 (v každém rohu se i díky nim redukovala celková váha o 2,5 kg), a když už jsme v podbězích, za zmínku stojí rovněž výkonnější brzdový systém Brembo s předními odvrtávanými kotouči o průměru 330 mm, čtyřpístkovými třmeny a brzdovými destičkami Mintex.

Dále tady máme plně stavitelné pružící jednotky Nitron NTR R1. U tlumičů lze měnit kompresi, odskok a celkově i světlou výšku, navíc horní nastavitelné uložení umožňuje hrát si s odklony kol. Přední náprava navíc dostala místo otevřeného standardního diferenciálu samosvor Quaife ATB spolupracující výlučně s manuální šestistupňovou převodovkou a palubní elektronikou jako je třeba stabilizace DSC.

Nový britský hatchback se představí na nadcházejícím Festivalu rychlosti v Goodwoodu, a pokud se tam náhodou objevíte, provedení Challenge zvnějšku kromě plaket poznáte také podle paketu JCW Pro Aerokit se sníženým předním spoilerem, výraznějším difuzorem a několika karbonovými komponenty. Automobilka jich nevyrobí více než stovku, za každý kousek bude chtít v přepočtu 1,1 milionu a bohužel jsou všechny stroje určené pro klientelu na britských ostrovech.

15.6.2016 10:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist