Mini Elektromobil
3 fotografieelektromobil
Pamatuji si, jak jsem kdysi dávno chodil obdivovat do jednoho autosalonu elektrického Trabanta...
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
3 fotografieelektromobil
Pamatuji si, jak jsem kdysi dávno chodil obdivovat do jednoho autosalonu elektrického Trabanta...
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Je rozdíl mezi maximální rychlostí a akcelerací na tuto rychlost. Elektromobily mají obecně velmi dobrou akceleraci díky lepší křivce výkonu. Takže na křižovatce i obecně po městě rozhodně brzdit nebudete. A kde můžete jet rychleji než 128 km/hod? Mimo město 90, na dálnici 130. K čemu do běžného provozu auta, která mohou jet 250 km/hod? A cena – to je bohužel problém baterií. Jsou drahé, to nikdo neomlouvá. Nicméně zkuste si uvědomit kolik za rok ušetříte za stoupající cenu paliva a za servisy (elektromobily jsou díky menším vibracím daleko méně poruchové).
Maximální rychlost není důležitá, když je dejme tomu 160 a výš. Takhle budeš i při dodržování předpisů často zdržovat, protože akcelerace (i v elektromobilu) postupně slábne. Kromě toho, když budeš rychle akcelerovat, výdrž baterií se dost zkrátí.
A čemu nerozumíš na čtrnáctileté návratnosti investic? To bys musel ročně najet opravdu hodně desítek tisíc kilometrů, abys na benzínu uspořil… jenže to by ti zas odešly baterky, neuvěřitelně drahé na výměnu… no, nevim nevim…
Nějak tak, tohle je spiš takovy pozersky kousek, než opravdu zelene auto…
Nejak to asi nechapete. Ze nekdo dela predrazene elektro Mini neznamena, ze jsou obecne EV neprakticka! I moderni batrie s vice cykly jako lithium stoji pri provozu na km stejne nebo mene nez celkovy provoz spalovace. Je to pouze problem malych vyrobnich serii a stale smesne levne ropy. Oboji jsou faktory velice docasne, ze se budete divit..