Mini Coupé konečně odhazuje plachtu

Atraktivní Mini definitivně zahodilo maskování a představuje se oficiálně i ve verzi John Cooper Works. Máme se prý těšit na ještě zajímavější svezení.

Mini Coupé původně vzniklo pouze jako koncept, ale po velkém ohlasu a kladném přijetí veřejností se automobilka rozhodla nakonec studii „sportovnějšího“ auta poslat do výroby. Vedle coupé jsme mohli vidět ještě roadster, ale ten je zatím v nedohlednu. I když, dneska je možné všechno a třeba si ho Mini schovává na nějaký z nadcházejících autosalonů.

Ačkoli Mini Coupé nese mnoho prvků společných pro ostatní modely značky, novinka se odlišuje především v o 29 mm snížené střeše a hlavně pouze dvojicí míst v interiéru. Na druhou stranu, v obyčejném Mini by více než dva lidé necestovali dobrovolně, takže odstranění zadních sedaček přineslo jednu výhodu – poměrně velký a přístupný kufr o objemu 280 litrů (o 20 l víc, než má Mini Clubman). Navíc je tu i průlez pro dlouhé předměty, třeba lyže.Další zajímavostí je důsledné ladění aerodynamiky. Když se podíváte z blízka, všimnete si zadního spoileru, který se vysouvá automaticky při rychlostech nad 80 km/h a zase se sklopí, když jedete pod 50 km/h. Můžete ho samozřejmě zvednout i stisknutím tlačítka. Aerodynamice pomohlo i o 13° šikmější čelní sklo nebo nenápadné křídlo integrované do rámu zadního okna. Usměrňuje proud vzduchu k zadnímu spoileru a stabilizuje auto ve vyšších rychlostech.

Bude to rozhodně potřeba, protože ve verzi Mini John Cooper Works Coupé se jedná o nejrychlejší a nejlépe akcelerující Mini všech dob. Pod kapotou je šestnáctistovka s turbem o výkonu 211 koní a točivém momentu 260 Nm, která kupé vystřelí na stovku za 6,4 sekundy a dovolí mu atakovat nejvyšší rychlost 240 km/h. Spotřebu 7,1 litru na 100 km neřešte.Neřešte ji ani u verze Mini Cooper S Coupé, která má stejný motor, ale naladěný na 184 koní a 240 Nm. Stovku i tak zvládne za stále hezkých 6,9 sekundy a dosáhne na 230 km/h při kombinované spotřebě 5,8 litru na 100 km. Základní model Mini Cooper Coupé má pak atmosférický motor 1,6 litru o výkonu 122 koní a točivém momentu 160 Nm. Stovku umí za 9 sekund a rozjede se na 204 km/h, stačí mu ale jen 5,4 litru benzínu na 100 km.

Pod kapotu se dostal i jeden diesel. Jedná se o verzi Mini Cooper SD Coupé, která používá dvoulitrový čtyřválec o výkonu 143 koní a točivém momentu 305 Nm. Na stovce je s ním kupé za 7,9 sekundy a umí uhánět rychlostí 216 km/h. V kombinaci přitom spotřebuje 4,3 litru na 100 km.Mini Coupé se ukáže během tohoto roku několikrát. Rozhodně ho uvidíme na podzimním autosalonu ve Frankfurtu a pokud se nakonec rozhodne Mini uspořádat další ročník velkého srazu Mini United, tak i tam. Ceny pro náš trh zatím stanoveny nebyly, ale ve Velké Británii se začne kupé prodávat za 16 640 liber (455 000 korun) za verzi Cooper, vrcholný model John Cooper Works stojí 23 795 liber (650 000 korun).

autoweb.cz

21.6.2011 10:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist