autoweb.cz > Mini > Mini bude jezdit za 3,9 l/100 km!
Mini bude jezdit za 3,9 l/100 km!
Ještě v průběhu roku budou všechny modely Mini vybaveny řadou nových technologií, jež v důsledku sníží spotřebu i emise o relativně velké hodnoty. Tři ze čtyř nabízených motorizací by se po úpravách vešly do limitu 130 g/km, prosazovaného Evropskou komisí.
Mini One, Mini One D, Mini Cooper i Mini Cooper S dostanou následující technologie:
Rekuperační brzdění: Speciální alternátor IAC se zapíná jen tehdy, když je potřeba dobíjet baterii, zatímco konvenční alternátory se točí neustále a odebírají tak energii z motoru. Energie vytvářená motorem při brzdění nebo při sjíždění kopce, která v běžných autech přichází vniveč, bude navíc tímto chytrým alternátorem využita k dobití baterie.
Funkce Stop-Start: Dodává se k autům s manuálními převodovkami. Systém automaticky zhasne motor, jakmile řidič zastaví a zařadí neutrál. Po opětovném sešlápnutí spojky motor opět sám naskočí. Řidič má možnost tuto funkci deaktivovat stiskem tlačítka.
Ukazatel ideální rychlosti: Speciální displej poradí řidiči, který rychlostní stupeň je v dané situaci nejvhodnější pro hospodárnou jízdu. Systém bude neustále monitorovat rychlost, zatížení motoru a polohu plynového pedálu, a na základě zjištěných údajů neustále přepočítávat ideální zpřevodování. Vybraná rychlost se zobrazí na informačním panelu.
Čísla naznačují poměrně výrazné zlepšení – zvlášť když uvážíme, že za poslední rok dokázala značka Mini snížit emise CO2 v meziročním srovnání o 14%.
Spotřeba a emise vozů Mini
Model One One D Cooper Cooper S
CO2 (od srpna) 128 104 129 149
CO2 (do srpna) 138 118 139 164
Rozdíl v % -7,2 -11,9 -7,2 -9,1
Komb. spotřeba
(od srpna) 5,3 3,9 5,4 6,2
Komb. spotřeba
(do srpna) 5,7 4,4 5,8 6,9
Rozdíl v % -6,5 -12,8 -6,9 -12,3
Jak vidno, pomalé hybridy s velkými, těžkými a obtížně recyklovatelnými bateriemi nepředstavují jedinou schůdnou cestu k dosažení velmi zajímavých hodnot spotřeby a emisí.
autoweb.cz