Mini bude jezdit za 3,9 l/100 km!

Rekordně nízká spotřeba bude hlavním znakem plánované inovace v motorovém prostoru.

Ještě v průběhu roku budou všechny modely Mini vybaveny řadou nových technologií, jež v důsledku sníží spotřebu i emise o relativně velké hodnoty. Tři ze čtyř nabízených motorizací by se po úpravách vešly do limitu 130 g/km, prosazovaného Evropskou komisí.

Mini One, Mini One D, Mini Cooper i Mini Cooper S dostanou následující technologie:

Rekuperační brzdění: Speciální alternátor IAC se zapíná jen tehdy, když je potřeba dobíjet baterii, zatímco konvenční alternátory se točí neustále a odebírají tak energii z motoru. Energie vytvářená motorem při brzdění nebo při sjíždění kopce, která v běžných autech přichází vniveč, bude navíc tímto chytrým alternátorem využita k dobití baterie.

Funkce Stop-Start: Dodává se k autům s manuálními převodovkami. Systém automaticky zhasne motor, jakmile řidič zastaví a zařadí neutrál. Po opětovném sešlápnutí spojky motor opět sám naskočí. Řidič má možnost tuto funkci deaktivovat stiskem tlačítka.

Ukazatel ideální rychlosti: Speciální displej poradí řidiči, který rychlostní stupeň je v dané situaci nejvhodnější pro hospodárnou jízdu. Systém bude neustále monitorovat rychlost, zatížení motoru a polohu plynového pedálu, a na základě zjištěných údajů neustále přepočítávat ideální zpřevodování. Vybraná rychlost se zobrazí na informačním panelu.

Čísla naznačují poměrně výrazné zlepšení – zvlášť když uvážíme, že za poslední rok dokázala značka Mini snížit emise CO2 v meziročním srovnání o 14%.

Spotřeba a emise vozů Mini

Model                  One      One D      Cooper     Cooper S
CO2 (od srpna)    128       104            129            149
CO2 (do srpna)    138       118            139            164
Rozdíl v %         -7,2      -11,9        -7,2           -9,1

Komb. spotřeba
(od srpna)           5,3       3,9             5,4             6,2
Komb. spotřeba
(do srpna)           5,7       4,4             5,8             6,9
Rozdíl v %        -6,5      -12,8        -6,9            -12,3

Jak vidno, pomalé hybridy s velkými, těžkými a obtížně recyklovatelnými bateriemi nepředstavují jedinou schůdnou cestu k dosažení velmi zajímavých hodnot spotřeby a emisí.

autoweb.cz

25.5.2007 9:47

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist