Mimoňské války podesáté

54 fotografiíreportáž

Jeden z největších srazů tunerů v našich končinách proběhl minulý víkend.

Diskuze

35 komentářů

    Lukas

    Pěkně napsaný článek. Hezky vkusně a neurážlivě upozorňuje "tuzery", že by se konečně měly probrat a nemyslet si o sobě jak jsou s megakřídlama a kaďákama hustý.

    Jinak ta NSX je bomba, taky by se mi líbila. Dokonce měla plzeňskou značku. Už se těšim, až jí někde na silnici okolo Plzně uvidím.

    Roman

    Nsx bude k vidění na tuning srazu v Plané u ML tuto sobotu.

    Jenda

    to je tvoje NSX?

    R32

    Vďaka za tých pár fotiek, páči sa mi to, že v CZ na zrazy chodia aj majitelia superšportov, na Slovensku sa akosi nechcú ukazovať… :-((

    Jakub

    S tímto článkem nemohu tak zcela souhlasit z několika důvodů. Je zde několik věcí, které prostě pramení z neznalosti celé věci. 1) Ta stříbrná fábie o které píšete, že je nevkusně upravena ( komentář pod fotkou ), má kapotu podle vás nevkusně – zřejmě máte pravdu, porušuje to nějaké základní rysy a design auta – upravenou proto, aby se tam vešel obrovský intercooler. Překvapuje mě, že když se zde prezentujete jako sportovně založený řidič, kritizujete zde vzhled vozu, který je přizpůsoben na sprinty. Co si myslíte, koho zajímá při koupi například subaru imprezy sti na prvním místě vzhled? Odpovím vám – téměř nikoho. "Žehlící prkno" na zádi vozu taky moc krásy nepobralo, ale nikdo neřeší jeho vzhled, protože každý ví, že svůj účel plní. Tolik asi k té fábii. 2) Jakožto jistě inteligentní člověk musíte uznat, že pro každého znamená zábava s autem něco jiného. Někdo – asi váš případ – se rád baví, například při driftování, sprintech, využívá auto k sportovní jízdě atd. Něhoho jiného zase uspokojí to, že si s autem na sraz dojede, někteří i na podvalníku, postaví ho do sekce určené pro libovky a soutěží s ním v zdařilosti stylingu, výkonu repro soustavy, porovnává se s jinými a když to nakonec na pohár nevystačí, tak zajede do své garáže a noci tráví vylepšováním detailů, montáží nové audio soustavy atd. – v žádném případě auto nemá na balení holek, jak jste zde hloupě podotkl. Vy potřebujete výkon, podvozek dolaďujete co se na tom dá a bavíte se za volantem. Oni potřebují zdařilý lak, kola, interier, detaily na autě v podobě například lakovaných podběhů atd. a baví se tím, že se ostatním jejich auto líbí a případně za něj dostanou i nějaký pohár. To jsou dva rozdílné přístupy k vozu, jako ke koníčku. 3) Styl tuningu ( jestli se to dá tak nazvat ) ála F&F na škodě 120 je samozřejmě úsměvný a byl "cool" možná tak v roce 1999. Zavítejte například do prostoru, kde se koná soutěž Tuning Cup a žádné takové auto tam nenajdete. Jsou tam ta nejpěkněji upravená vozidla v ČR. A musíte uznat, že většina decentně, nenásilně upravená a propracovaná do detailu ( například černo šedý VW corrado na vašich fotkách ). Za sebe říkám, že se rád podívám na to jak například sprintuje Caterham s Ferrari, ale zároveň se rád podívám na nádherný decentně a do detailu propracovaný Golf 1.9 TDI a nevyžaduji od něj aby sprintoval z nuly na sto za 5 vteřin. To je můj názor jakožto automobilového nadšence. Všem hodně zdaru a přeji si aby nevkusně upravených aut na českých srazech ubývalo a těch kvalitních přibývalo. Automobilový fanda a nadšenec Jakub

    w00t

    Vite priteli, zdařilý lak, kola, interier, detaily na autě v podobě například lakovaných podběhů atd. potrebuje nekdo, kdo vlastne ani nepotrebuje auto. At si koupi lavovou lampu a opaji se jejim dokonalym designem, auto je na jezdeni a ne na ovesovani ruznymi vice-ci-mene uzitecnymi nesmysly. Rozhodne nechapu jak nekoho muze uspokojovat fabie 1.2 s Xsetwattovym vykonem, lakovanymi podbehy, koly, ktera ani nemohou zatocit, a interierem plnym nesmyslu jako LCDcka a subwoofery.

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Souhlasím. Však jsem to taky už napsal v článku. Každý se s auty prostě baví jinak – já za volantem a jsem rád, že to tak je. S lidmi, které z auta dělají téměř nepojízdnou sochu, si moc nerozumím, protože jejich pohnutky nechápu. Auto je na ježdění. Zmíněné Corrado se mi opravdu docela líbilo, ale daleko víc mě chytlo za srdce černé Evo, které stálo nedaleko od plochy na sprint – čumák oprýskaný od kamínků, kola poznamenaná několika průjezdy šotolinou… prostě bylo vidět, že si s ním jeho majitel užívá. Užívá podle mého vkusu – nikoli, že ho každý den po práci hodinu leští… A ta stříbrná Fabie… beru, že se mezichladič nevešel pod kapotu, ale i tento problém lze vyřešit vkusně. Stačí chtít a ten vkus mít. (A upřímně řečeno, kdybych stavěl auto „přizpůsobené na sprinty“ v první řadě bych si nevybral dieselovou předokolku…)

    smajdalf.01

    takže Fábka RS ‚čajíček‘ je upravojána jak píšeš a i jak to je na sprinty a ta kapota co se týče vzhledu tak na mě půsoubí dost divně ale hlavně že plní účel že 🙂

    k tý 2, to je určitě věc zájmu každýho ale když přijede někam stylisticky povedená třeba fábie s nejslabšim motorem kterej má něco kolem 60PS tak si myslim že to je takový divný když už pěkný auto tak by se aspoň trochu mohlo výkonově rovnat aspoň 100PS to si myslim že by to mohlo stačit ale to je můj názor na tuto věc auto by mělo v první řadě jezdit když už nejezdí normálně tak asň na srazy by mohlo po svejch

    a s tou 3, souhlasím jo a nedávno jsem vyděl žlutý Lambo v praze a říťilo se směrem do loun no nádhera

    Mikes

    Červená Respekt A3 se zřejmě místo F&F nechala inspirovat trolejbusy.. 🙂

    Některý jsou povedený, hlavně se mi líbí ta Celica.. Ale co bych dal za to slyšet na vlastní uši toho Astona Vantage… Už byl i na předchozích srazech, že? Asi se tam budu muset někdy vypravit..

    Martin

    nebyl jsem tam a tak by mě velice zajímalo kdo tak vyhrával sprinty. Na fotce kde jsou ty dvě porsche a jedno oranžový lambo bych fakt nevěděl kdo vyhraje,záleží hodně na řidiči,vim,ale tipoval bych to lambo. A ty astony jak ty byly s výkonem? A ta Cobra byla asi ze všech nejrychlejší-co? Díky za odpovědi

    Forest

    Zkus se podívat na oficiální stránky mimońských válek, bývají tam i výsledky.

    spooon

    Mimoňské války jsou snad jediným místem, kde můžete slyšet jak OPRAVDU zní motory supersportů. Hezky pod plným plynem rudě červený Chalange Stradale, vytočený až do maxima…jo, to je něco pro moje uši! A nebo Murcielago (pravda, majitel to neměl jěště moc vychytaný a tak se párkrát zakuckal v omezovači..) ten božský zvuk dvanáctiválce…

    Jinak nejrychlejší byla čarná Cobra, která si poradila se čtyřista metry za 11 sekund a nějáký drobný, přesně si to už nepamatuju.

    fffffffffffffff

    Škoda 100 NENÍ "embéčko"

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Čekal jsem, kdo se ozve. Ano, vím, že technicky vzato je "embéčko" pouze Škoda 1000 MB, ale už se tak nějak zažilo, že se tak říká i stovkám…

    nickson

    Stovkám se odjakživa říká hundrtky. 😉

    Pítrs

    Já jsem to překřtil a říkám eMBéčko všemu, co je z MB – Mladé Boleslavi.. A je to.. 😉

    Jenda

    Je jasný že každej má svůj názor ale přesto trochu nesouhlasim. Já osobně budu tunit motor a podvozek především, ale je lepší když ty co neuměj řídit tuní vzhled a né motor, pak by byli na každym kroku auta v pangejtu nebo kolem stromu. A nevíte někdo co je za auto ta poslední fotka, jak tam sou skořepiny a ten pěknej volant a palubovka?

    BJ

    Videl bych to na nejakyho japonce – Honda?

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Ano, byla to bílá Honda CRX.

    BJ

    Bingo 🙂

    Milan

    Tuning, tuto vesnickou zábavu, jsem nikdy nepochopil. Kdybych v podobném autě (jako např. zde Fabia, A3, vsechna VW atd.) vyjel na ulici, musel bych si připadat jako naprostý blbeček a mým provořadým zájmem by bylo, aby mě v "té věci" nikdo neviděl. Nevím, na vesnicích to funguje asi opačně. Jako naprostá zvrácenost mi připadá, když někdo vrazí jedinou korunu např. do Octavie, Fabie, Golfa… To přece jsou a navždy zůstanou spotřební, masová a nezajímavá auta (bez ohledu na to, co se na ně "nalepí"). Když vidím Octavii, která po úpravách vyšla na milion, musím se opravdu smát. Za to je přece mírně jetý 350 Z (nebo dalších 50 úžasných aut). No nic, možná jsem blbec já a nechápu o co v tomhle "zajímavém" světě tuningu jde.

    Mějte se a omlouvám se, pokud jsem se někoho dotknul.

    w00t

    kdo nema na dobre auto, tak se ho zrejme snazi vyrobit… vice ci mene uspesne

    v-tec

    dobre,ale zkus se nekdy kouknout kolik u nas jezdi nissanu 350Z … jedna z hlavnich veci tuningu je taky odlisit se od ostatnich a mit auto ktery jinde nepotkas…myslim ze se kazdej radsi koukne po oktavce,do ktery nekdo vryzil milion,nez po 350… to je muj nazor :]

    spooon

    ale po octavce se koukne spíš pohledem "co to ku*va bylo za hrůzu???"

    Jakub

    Pochybuju, že když uvidíš například octu od frančeska nebo od edge, tak že řekneš kua co to bylo za hrůzu. Jinak tuning ( pokud nepočítáme úpravy striktně vztahující se jen k jízdním vlastnostem ) je především o odlišení se a realizaci svých představ, samozřejmě, že nějakým rozumným způsobem a ne přilepením alu křídla na škodu 120.

    SPL

    když se někomu pěkně upravené auta nelíbí tak ať tam neleze proč budu cpát výkon do auta které mám na ukázku

    běžte raději koukat na koloběžky

    Tead

    Problém je v tom,že i já patřím do skupiny lidí který si pod pojmem tuning představí perfektně vyladění auto(motor, podvozek)…..a opravdu mi nebere 15 kg kitu aby vypadalo hezky!….auto je určení k ježdění…!ne na něj koukat v garáži

    v-tec

    no jo takze vam je jedno jestli z auta odpadavaj narazniky nebo ma vyblitou barvu a zrezli plechace … hlavne ze se v nem muzete projet 50 , 90 , nekdyy i 130 … to je kalup

    Tead

    To sou extremní připade,ale když už maj prachy na to dělat s autem…tak přeci jen by ty prachy měli bejt vynaložený tak, aby to auto jezdil možná co nejlíp nebo snad ne?….

    v-tec

    no jo ale pro tyhle lidi je holt vetsi zabava si s autem pohravat a udelat ho tak aby se ostatnim libilo … je to proste jinej pohled na auta tak se nemusi hned kritizovat…:]]]

    Tead

    OK…já svůj názor na tohle neměnim…ale nebudu Vám vnucovat svuj…jak se říká 100 lidí 100 chutí,že?;)

    Reskator

    tak já vám zase řeknu ze se radši kouknu na pořádně upravený Sti nebo Evo a myslim tim opravdu upravený jako ještě lepší brzdy uprava motoru tlumiče atd nez koukat na oplastovanou Octávku sice krásnou…proč ne ale sotva jedoucí 150 nebo do první nerovnosti na silnici…ptám se na co mě je taková kára kdyz sew nemuzu ani pořádně zajezdit………….

    Tead

    To sme stejná krevní skupina;)

    Jenda

    oktávky maj v základu slušnej podvozek a sou i slušně vyvážený, a s nějakejma motorama jedeš klidně 200km/h.

    Vitek

    Některé díly lítají i 220…………. 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist