MG6 – Crash test Euro NCAP

Čínská automobilka, která převzala zkrachovalého britského výrobce, se od posledně zlepšila, ale nové MG6 v několika oblastech bezpečnosti zaváhalo.

Automobilka MG, kterou po krachu (pamatujete na hlášku Top Gearu „Rover is over“?) koupili Číňané, se sice značně zlepšila a pokrok je znát, ovšem ještě má pořád co dohánět. Podle standardů testů Euro NCAP prošel vůz MG6 jen s odřenýma ušima, aby získal aspoň čtyři hvězdičky. Během čelního nárazu se totiž dostatečně nenafoukl airbag řidiče a hlava figuríny se dostala do kontaktu s volantem.

Aspoň že prostor pro posádku zůstal stabilní a i když se posunul A-sloupek o 40 mm, volant zůstal na svém místě a nehrozí vážným poraněním. Výrobce také slíbil, že upraví programování airbagu, takže hatchback MG6 zřejmě brzy projede novou nárazou zkouškou. Důležité je, že zůstal stabilní i prostor pro nohy řidiče, takže došlo jen k pohybu pedálu spojky. Nohy by tedy vážné zranění utrpět neměly.Ne úplně ukázkový byl i boční náraz, ale aspoň zůstala ochráněna hlava řidiče. Hrudník však ukázal vyšší zatížení, dokonce větší než při nárazu na sloup. Ochrana krční páteře při nárazu zezadu je pak průměrná.

Ochrana dětí v zádržných systémech není vyloženě špatná, ale zaostává za soudobým trendem. 71 % bodů je tak spíše nutné minimum než velmi dobrý výsledek. Sražený chodec z MG6 moc velkou radost mít nebude, ale mohlo to dopadnout i hůř… Za pomocné elektronické systémy pak MG6 dostalo 71 % bodů – ESP má v základní výbavě a také připomínače pásů na předních sedadlech.

25.11.2011 9:45| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist