mereni-spotreby-hybridy-versus-zbytek-sveta.jpg

Měření spotřeby: hybridy versus zbytek světa

poradna

V poslední době se už i velmi populární motoristické časopisy začaly věnovat nepoměru mezi spotřebou osobních vozidel v prospektech a ve skutečnosti...

Diskuze

20 komentářů

    Andrew

    Hloupě zvolený titulek článku, ale obsah musím pochválit za objektivní pojetí a věcnost.

    Flip

    Jeden z nejlepších článků, co jsem za poslední dobu četl!! Akorát bych tam ještě lehce zmínil GM EV1 a jemu podobné elektromobily, co v devadesátých letech, už minulého století, jezdily po Americe právě díky Kalifornským požadavkům a jak tato, na svou dobu vyspělá a skvělá auta nakonec velmi smutně skončila

    Flip

    Jeden z nejlepších článků, co jsem za poslední dobu četl!! Akorát bych tam ještě lehce zmínil GM EV1 a jemu podobné elektromobily, co v devadesátých letech, už minulého století, jezdily po Americe právě díky Kalifornským požadavkům a jak tato, na svou dobu vyspělá a skvělá auta nakonec velmi smutně skončila

    Andy

    Musim zial konstatovat, ze clanok nie je napisany vhodne. Ked uz si da autor namahu, aby spracoval tak rozsiahlu temu, akou hybridy su, mal by objasnit vsetky fakty. Vobec nie je pravda, ze to, co je uvedene v clanku sa tyka vsetkych hybridov. Tu sa proste neda pausalizovat. Clanok v podstate opisoval nedostatky len hybridov s paralelnym a seriovo-paralelnym hybridnym pohonom, ako su Prius, Insight a dalsie. Ale potom to aj musi byt uvedene v clanku. Bezneho spotrebitela to inak moze len odradit. Bolo by potrebne uviest aj tematiku hybridov so seriovym zapojenim pohonu ako napr. Volt a Ampera, ktore uz z konstrukcneho principu uvedenymi nedostatkami nedisponuju, ale to by si musel dotycny problematiku aj seriozne nastudovat, nielen uverejnovat predpojate clanky.

    Markir

    Skvely, nezaujaty a obsahly clanek, ktery je radost cist. Po dlouhe clanek, ktery nevyzdvihuje BMW nad nebesa, ale naopak si drzi opravdu vysokou uroven. Takovych by zde mohlo byt vice.

    ..že nebyl zmíněný Ford….ted už hybridy dělá hodně dlouho řádku let…jen vždy v Evropských mediích není o tom ani řádka…všichni jen Lexus…atd :-/

    Dále u hybridů nikdo nikdy neuvádí cenu za kterou se baterii nabijí…pokdu přijedu doml s vybitýma…co pak? 😀 A až budeme všichni mít hybridy či čisté elektromobily…bude to ještě drahší než benzín…páč jádro všude zakážou a hotovo 😀

    Martin Frei

    Dobrý den, děkuji za váš komentář. Článek vyznívá jednostranně, protože se vymezuje vůči nespravedlivé výhodě, kterou hybridy v metodice měření spotřebě získaly. Vámi odkazovaný Volt a Ampera jsou plug-in hybridy a udává se u nich skutečný, čistě elektrický dojezd. Každý zákazník ví, že takový dojezd získá, až když si baterie za své peníze nabije. Paralelní hybrid si však baterie dobíjí prací motoru, která do uváděné spotřeby není započtena. Pokud to alespoň jednoho zákazníka přivede ke zjištění, že čísla uváděná v reklamě neříkají pravdu, budu s výsledkem své práce nadmíru spokojen.

    Flip

    Jeden z nejlepších článků, co jsem za poslední dobu četl!! Akorát bych tam ještě lehce zmínil GM EV1 a jemu podobné elektromobily, co v devadesátých letech, už minulého století, jezdily po Americe právě díky Kalifornským požadavkům a jak tato, na svou dobu vyspělá a skvělá auta nakonec velmi smutně skončila

    Subaru4ever

    Slohově, jazykově a obsahově jednoznačně nejlepší článek poslední doby na Autowebu 🙂

    Mám jedinou výtku: moc bych se neoháněl tím, že moderní downsizované benzínové turbomotory jsou úsporné. Jsou na tom úplně stejně jako ony hybridy. Úsporně jedou jen v jistých konkrétních typech provozu, které se velmi dobře kryjí s testovací metodikou. Realita u nich často velmi bojí :-/

    trhač

    Problém je, že člověk kupující prius nebude číst autoweb… Ale to sem teď nepatří. 🙂 Ta metodika měření je obecně celá špatně, ale otázkou zůstává, zda by bylo lepší, kdyby odpovídala více realitě. Spotřeba a tudíž emise by vyletěly nahoru (místo 4,5 litru by auto žralo těch reálných 7 až 8 litrů), ale úředníci by dále vyžadovali spotřebu a emise odpovídající hodnotám 4,5 litru. Takže by pak auta byla ještě horší.
    A s tím popisem změny z Euro 3 na Euro 4 souhlasím. Mám doma dvě auta – jedno má Euro 3 a na plyn reaguje jak motor závodního auta. A druhé má Euro 4 a je to reakce jako když píchnete klackem do mrtvoly. Nic.

    Andy

    Mate pravdu. Len osobne si myslim, ze dost vela motoristov dobre vie, ze metodika merania spotreby vseobecne je odtrhnuta od realnej prevadzky vozidla a je uplne pochopitelne, ze ked podla tej istej špatnej metodiky meriam aj spotrebu hybridov, tak aj ich spotreba musi byt vyrazne skreslena. To je vec uplne logicka.

    Honza

    Nejde o povědomí motoristů – spíš o to, že u \“klasických\“ aut se bohužel metodice přizpůsobuje i zpřevodování či režim automatu, takže auto je optimálně zpřevodováno na jízdu padesátkou a sedmdesátkou ale při jiných rychlostech buď pořád řadíte, nebo se motor přetáčí, nebo automat má při akceleraci zařazený zbytečně těžký převod …

    P
    Vojta P

    To co se tady píše je postoj člověka který z klasického auta přesedne do hybridního. S hybridem se jezdí jinak než s klasikou. Jakmile se s tím člověk zžije dá se jezdit podle deklarovaných hodnot udávaných výrobcem pro USA trh. Já vůz RX400h se spotřebou z evropských propagačních materiálů 8.1 l/100 bez toho aniž bych brzdil dopravu a musel pouštět dodávky PPL dosáhnu bez problému spotřebu 7.1 l / 100. RX450h má papírovou spotřebu pro USA okolo 7,5 l/100. Majitelé těchto aut kteří jezdi do stejného servisu jako já jsou pod hranicí 8 l / 100. což je hodně dobrá hodnota.

    Honza

    Podle mých zkušeností jízda s hybridem zlidní i pořádného bouřliváka.

    Dovedu si představit, že Trpišovský by s hybridem nevybržďoval lidi na D1, protože při prudkém brzdění se nerekuperuje dost efektivně 🙂

    Metan

    „Spotřeba ropy v zemích jako Čína a Indie roste tempem, které si před deseti lety nikdo nedokázal představit, stále komplikovanější je i její těžba. S přístupností, zpracováním a dopravou zemního plynu to není o moc lepší,\“

    Se zemním plynem to není o moc lepší (souhlas:) – ono je to totiž výrazně lepší. Mnohem nižší emise i bez poruchového a drahého přímého vstřikování. Menší hlučnost a vyšší výkon, pokud je motor alespoň trochu přizpůsoben spalování CNG a není to jen skoro garážově předělaný benzíňák. Zemní plyn je v dlouhodobém horizontu jediná pořádná naděje principálně zoufale zastaralého spalovacího motoru v konkurenci technicky téměř dokonalých elektromotorů a stále lepších aku. Problém s dostupností (i případnou výrobou), přepravou i nalezišti? Autore prosím, neztrapňujte se a zjistěte si podrobnosti…

    Metan

    „Spotřeba ropy v zemích jako Čína a Indie roste tempem, které si před deseti lety nikdo nedokázal představit, stále komplikovanější je i její těžba. S přístupností, zpracováním a dopravou zemního plynu to není o moc lepší,\“

    Se zemním plynem to není o moc lepší (souhlas:) – ono je to totiž výrazně lepší. Mnohem nižší emise i bez poruchového a drahého přímého vstřikování. Menší hlučnost a vyšší výkon, pokud je motor alespoň trochu přizpůsoben spalování CNG a není to jen skoro garážově předělaný benzíňák. Zemní plyn je v dlouhodobém horizontu jediná pořádná naděje principálně zoufale zastaralého spalovacího motoru v konkurenci technicky téměř dokonalých elektromotorů a stále lepších aku. Problém s dostupností (i případnou výrobou), přepravou i nalezišti? Autore prosím, neztrapňujte se a zjistěte si podrobnosti…

    Kuban

    Klíčový problém EUP vs USA je v tom, že tak velkou hybridní krávu na pojíždění po městě koupí jen blázen. Jak bylo řečeno a plyne tak i z kontextů a praxe, mimo město prostě hybrid postrádá smysl, tedy nepostrádá, dobít baterky je prostě třeba…….

    TAK PROČ OMG musí být hybridy všechno takový monstra!!!! Hned bych si jednoho klidně koupil…..

    prostě hybrid ne…. krok vedle… marketingový pokus…. chudák Tesla se musí obracet v hrobě.

    Honza

    Zajímalo by mne, jak se podařilo připojit k tomuto článku z 28.12. komentáře ze začátku dubna a naopak některé komentáře ztratit …

    Tomis

    Další v řadě argumentů, proč jsou hybridy k ničemu a jak jsou vlastně neekonomické a jejich smysl se vatratil již v zárodku. jejich výroba je náročná, baterie jsou neekologické a rychle se vybijí atd atp. Zatím jsme nikde neviděl seriozní informaci o tom, jak ekologicky nákladná je výroba hybridu vs. \“obyčejný\“ diesel. Je diesel opravdu ekologičtější z pohledu emisí byť má nízkou spotřebu? Udělejte prosím nějaký objektivní skupinový srovnávací test kde proti sobě postavíte diesel, benzin a hybrid – stejné podmínky, stejná trasa, stejní řidiči … Pak by bylo vhodné dělat závěr. Pokud nějaký takový seriozní test existuje – prosím dejte vědět. V některých časopisech (autotip 14/2008 jsem četl seriozní test Priusu na velmi náročné trati přes alpy a po ujetí 2040 km byla spotřeba 5,0 l/100km. A to byla minulá generace! Pravd ase vždy pozná ve srovnání, takže prosím porovnávejte a informujte objektivně, bez předsudků.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist