Mercury Meta One

Koncept Fordu potvrzuje nástup řady nových technologií, včetně hybridního dieselového pohonu, a doplňuje je například konfigurovatelnou přístrojovou deskou.

Mercury je jedna z amerických značek Fordu a v Evropě není vůbec známá, ale to Fordu nebrání v tom, aby jí použil pro dva velké nadcházející americké autosalony (Detroit a Los Angeles) jako ukázku nových technologií, na kterých dnes už otevřeně pracuje, stejně jako řada dalších automobilek světa.

Design Meta One s ostrými hranami a svislými rysy připomíná evropským očím přeci jen známější Cadillaky nové generace, ale v rámci Mercury oficiálně přebírá tvary SUV Mariner a sedanu Montego. Nutno dodat, že je jedním z mála aut v téhle kategorii, kterému sluší bílá barva.

Z pohledu na celou skupinu Ford je Meta One zajímavý hlavně tím, že potvrzuje zájem o technologie, na kterých do jisté míry pracuje uvnitř skupiny například Volvo a mimo ní ve větší míře třeba Mercedes a jiná velká jména.

Jde především o funkce pro prevenci nehody v podobě systému sledujícího nevědomé opuštění jízdního pruhu (dnes už u Volva a Citroenu) a systému pro zabránění srážky, používajícího radar a další čidla pro případnou aktivaci brzd (rozvinutá variace systému Presafe u Mercedesu).

K tomu Mercury dodává, že každý kilometr v hodině, o kterou je rychlost před srážkou snížená, má velmi pozitivní dopad na oslabení srážky.

Interiér je přeplněný elektronickými funkcemi a možnostmi využití informačních, navigačních a zábavních technologií, včetně stahování filmů ze satelitní sítě Sirius.

Zajímavostí je možnost personalizace nastavení přístrojové desky, která se vlastně klasickým přístrojům vůbec nepodobá a v Meta One je nahrazuje velkým LCD displejem.

Hybridní pohon používá kombinaci elektromotoru s turbodieselovým vidlicovým šestiválcem se dvěma turbodmychadly, a i když Mercury nezveřejňuje, o jaký motor se jedná, lze se domnívat, že jde o úpravu nového motoru 2,7 l z Jaguaru S-type.

Celkový točivý moment je 586 Nm a emise jsou díky použití bionafty srovnatelné s nejlepšími benzínovými motory.

redakce autoweb.cz

3.1.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist