Mercury Meta One

Koncept Fordu potvrzuje nástup řady nových technologií, včetně hybridního dieselového pohonu, a doplňuje je například konfigurovatelnou přístrojovou deskou.

Mercury je jedna z amerických značek Fordu a v Evropě není vůbec známá, ale to Fordu nebrání v tom, aby jí použil pro dva velké nadcházející americké autosalony (Detroit a Los Angeles) jako ukázku nových technologií, na kterých dnes už otevřeně pracuje, stejně jako řada dalších automobilek světa.

Design Meta One s ostrými hranami a svislými rysy připomíná evropským očím přeci jen známější Cadillaky nové generace, ale v rámci Mercury oficiálně přebírá tvary SUV Mariner a sedanu Montego. Nutno dodat, že je jedním z mála aut v téhle kategorii, kterému sluší bílá barva.

Z pohledu na celou skupinu Ford je Meta One zajímavý hlavně tím, že potvrzuje zájem o technologie, na kterých do jisté míry pracuje uvnitř skupiny například Volvo a mimo ní ve větší míře třeba Mercedes a jiná velká jména.

Jde především o funkce pro prevenci nehody v podobě systému sledujícího nevědomé opuštění jízdního pruhu (dnes už u Volva a Citroenu) a systému pro zabránění srážky, používajícího radar a další čidla pro případnou aktivaci brzd (rozvinutá variace systému Presafe u Mercedesu).

K tomu Mercury dodává, že každý kilometr v hodině, o kterou je rychlost před srážkou snížená, má velmi pozitivní dopad na oslabení srážky.

Interiér je přeplněný elektronickými funkcemi a možnostmi využití informačních, navigačních a zábavních technologií, včetně stahování filmů ze satelitní sítě Sirius.

Zajímavostí je možnost personalizace nastavení přístrojové desky, která se vlastně klasickým přístrojům vůbec nepodobá a v Meta One je nahrazuje velkým LCD displejem.

Hybridní pohon používá kombinaci elektromotoru s turbodieselovým vidlicovým šestiválcem se dvěma turbodmychadly, a i když Mercury nezveřejňuje, o jaký motor se jedná, lze se domnívat, že jde o úpravu nového motoru 2,7 l z Jaguaru S-type.

Celkový točivý moment je 586 Nm a emise jsou díky použití bionafty srovnatelné s nejlepšími benzínovými motory.

redakce autoweb.cz

3.1.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist