Mercedes Vito (2014): dva diesely, tři délky a pohon předních, zadních i všech kol

(+ video) Třída V dostala svého tradičního užitkového následníka, který svou variabilitou, nabídkou motorů i pohonů dalece překonává svůj luxusní vzor.
mercedes-vito-2014-dva-diesely-tri-delky-a-pohon-prednich-zadnich-i-vsech-kol-1100x618.jpgCelá galerie 78 Zdroj: archiv redakce

Ponechat v nabídce Daimleru novou třídu V pouze v luxusním provedení a nevyužít její transportní potenciál, by bylo hodně velkým plýtváním prostředků na vývoj a produkci. Tohle si nemůže dovolit ani Mercedes, takže jen stěží může někoho překvapit prezentace nové generace modelu Vito, který není ničím jiným než odvozenou užitkovou variantou „Véčka“.

Oč tady primárně běží, vám snad nemusíme detailněji popisovat – základní myšlenkou nového vozu je (stejně jako u předchůdců a konkurence) nabídnout zákazníkům co největší počet různých verzí tak, aby mohl vybrat opravdu každý, ačkoli třeba na benzínovou pohonnou jednotku rychle zapomeňte.

Pod kratičkou přední kapotou Vita bude možné nechat namontovat pouze dieselové čtyřválce. Jsou dva, hned v několika výkonových variantách a jejich uložení je přímo závislé na typu použitého pohonu.

Nová vznětová šestnáctistovka OM 622 DE16LA bude pokaždé uložena napříč a pohánět výlučně kola přední nápravy skrze šestistupňový manuál. V modelu 109 CDI bude naladěna na 88 koní a 230 newtonmetrů, zatímco 111 CDI vydoluje ze stejného objemu 114 koňských sil a 270 newtonmetrů.

Zbytek motorového portfolia zastupuje notoricky známá jednotka OM 651 o objemu 2,1 litru, kterou bude možné mít s výkonem 136 koní (114 CDI), 163 koní (116 CDI) a 190 koní v případě 119 BlueTec. Standardem pro dvojici slabších agregátů bude šestistupňový manuál s pohonem zadních kol, který za příplatek půjde vyměnit za sedmistupňový automat – bez příplatku montovaný pro verzi 119 a varianty s pohonem všech kol.

Pokud jde o různé typy vzájemně se odlišující podle počtu sedadel a velikosti zavazadelníku, základem je třísedadlový Kastenwagen anebo též Panel van, následuje typ Mixto s částečně prosklenými boky a pak osobní model Tourer vybavený až osmi airbagy či spoustou asistenčních systémů známých z běžných osobních Mercedesů.

Nové Vito bude dostupné s trojicí délek – 4895 mm, 5140 mm a 5370 mm, přičemž všechny jsou o 140 milimetrů delší než předchůdce. Variabilitu dále rozšiřují dva rozvory, maximální výška podle provedení až 1910 mm a kapacita prostoru pro náklad až do hmotnosti 1369 kilogramů.

Pokud jde o průměrnou spotřebu, Mercedes slibuje snížení až o dvacet procent ve srovnání s výběhovým vozem. Nejlepší hodnota, kterou pak udává pro novinku, činí 5,7 litru na 100 kilometrů v případě nejúspornější varianty 116 CDI BlueEfficiency.

Na české ceny nového Mercedesu Vito je prozatím brzy, v Německu však tu základní už znají – plechová 109 CDI bude k mání od 17 990 eur bez DPH (u sousedů 20 %), což přepočtu vychází na zhruba 495 tisíc korun.

29.7.2014 11:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist