Mercedes třídy R je tady!

Nová třída R, Mercedesem označovaná jako Grand Sports Tourer, má dobré předpoklady zamotat zejména americkým zájemcům o pohodlné svezení hlavu.

Po necelých třech letech od představení futuristické studie GST Vision R přichází Mercedes se sériovou podobou nové třídy postavené na jeho základech, které dal do vínku lakonické označení R. Vůz se začne prodávat od podzimu na severoamerickém trhu, kde si i získá nejpočetnější klientelu, evropští zákazníci si pak na něj budou muset počkat až do příštího roku.  Tvůrci se v modelu R snažili skloubit sportovní sedan, kombík, MPV a SUV do jednoho celku, který má opět položit základy další, nové kategorie.

Třída R má nabídnout praktičnost, prostornost, dynamičnost, bezpečnost, komfort a prestiž až šesti cestujícím. O odpovídající dynamiku mohutného vozu se postarají tři motory s výkony 224 až 306 koní. Nejsilnější pětilitrový benzínový osmiválec v R 500 s výkonem 306 koní a točivým momentem 460 Nm zajišťuje vozu zrychlení z nuly na sto za 7 sekund a jeho nejvyšší rychlost je 245 km/h. Uváděná kombinovaná spotřeba 13,3 l/100 km pak ke zmiňovaným údajům zní poněkud optimisticky. Slabší, ovšem pravděpodobně i povedenější variantou bude R 350 z novinek Mercedesu dobře známým a velmi dobře fungujícím benzínovým šestiválcem o výkonu 272 koní a 350 Nm, se kterým zvládne sprint na stovku za 8,4 s a dokáže ho dotlačit až k maximálním 230 km/h. Výrobce pak u něj uvádí kombinovanou spotřebu 11,5 litru.  

Mercedes-Benz třídy R velká fotogalerie

Mercedes-Benz třídy R fotogalerie

V Evropě jistě nejoblíbenější verzí ale bude R 320 CDI s šestiválcovým tubodieselem zcela nové generace, jehož parametry jsou 224 koní a 510 Nm. Zatímco ve zrychlení a nejvyšší rychlosti mírně zaostává za benzínovým šestiválcem (8,8 s, 222 km/h), jeho nejsilnější stránkou bude přece jen přijatelnější spotřeba, výrobce tvrdí, že v průměru 9,3 litru na 100 km. Všechny motory jsou standardně spojeny s novou sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-TRONIC, stálým pohonem všech kol, dělícím výkon mezi nápravy v poměru 50:50 a systém elektronické kontroly trakce 4ETS a dnes již samozřejmou stabilizací ESP. Zákazníci si pak mohou připlatit za vzduchové odpružení AIRMATIC se systémem ADS, který v rychlostech nad 120 km/h snižuje karoserii o 20 mm.

V základu budou jistě opticky nedostatečně veliká sedmnáctipalcová litá kola, u R 500 potom osmnáctipalcová. V příplatcích nalezneme sportovní paket ukrývající devatenáctipalcová, pětipaprsková kola s pneumatikami o rozměru 255/50. Je jasné, že vzhledem ke tvaru karoserie a její délce 5157 mm se posádka nebude nikterak tísnit. Navíc, díky variabilitě čtyř zadních sedadel se může objem zavazadlového prostoru zvýšit až na 2385 litrů s délkou nakládacího prostoru dosahující 220 cm. Pro všechny lpící na komfortu je pak možné připlatit si i za dálkové otevírání a zavírání dveří kufru.  O pohodlí v interiéru se kromě sériové duální klimatizace Thermatic může postarat i nově vyvinutý multizónový Thermatronic, který je schopen udržovat teplotu nastavenou pro řidiče, spolujezdce i pasažéry vzadu.

Jan Cacek

19.7.2005 10:38

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist