Mercedes třídy R je tady!

Nová třída R, Mercedesem označovaná jako Grand Sports Tourer, má dobré předpoklady zamotat zejména americkým zájemcům o pohodlné svezení hlavu.

Po necelých třech letech od představení futuristické studie GST Vision R přichází Mercedes se sériovou podobou nové třídy postavené na jeho základech, které dal do vínku lakonické označení R. Vůz se začne prodávat od podzimu na severoamerickém trhu, kde si i získá nejpočetnější klientelu, evropští zákazníci si pak na něj budou muset počkat až do příštího roku.  Tvůrci se v modelu R snažili skloubit sportovní sedan, kombík, MPV a SUV do jednoho celku, který má opět položit základy další, nové kategorie.

Třída R má nabídnout praktičnost, prostornost, dynamičnost, bezpečnost, komfort a prestiž až šesti cestujícím. O odpovídající dynamiku mohutného vozu se postarají tři motory s výkony 224 až 306 koní. Nejsilnější pětilitrový benzínový osmiválec v R 500 s výkonem 306 koní a točivým momentem 460 Nm zajišťuje vozu zrychlení z nuly na sto za 7 sekund a jeho nejvyšší rychlost je 245 km/h. Uváděná kombinovaná spotřeba 13,3 l/100 km pak ke zmiňovaným údajům zní poněkud optimisticky. Slabší, ovšem pravděpodobně i povedenější variantou bude R 350 z novinek Mercedesu dobře známým a velmi dobře fungujícím benzínovým šestiválcem o výkonu 272 koní a 350 Nm, se kterým zvládne sprint na stovku za 8,4 s a dokáže ho dotlačit až k maximálním 230 km/h. Výrobce pak u něj uvádí kombinovanou spotřebu 11,5 litru.  

Mercedes-Benz třídy R velká fotogalerie

Mercedes-Benz třídy R fotogalerie

V Evropě jistě nejoblíbenější verzí ale bude R 320 CDI s šestiválcovým tubodieselem zcela nové generace, jehož parametry jsou 224 koní a 510 Nm. Zatímco ve zrychlení a nejvyšší rychlosti mírně zaostává za benzínovým šestiválcem (8,8 s, 222 km/h), jeho nejsilnější stránkou bude přece jen přijatelnější spotřeba, výrobce tvrdí, že v průměru 9,3 litru na 100 km. Všechny motory jsou standardně spojeny s novou sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-TRONIC, stálým pohonem všech kol, dělícím výkon mezi nápravy v poměru 50:50 a systém elektronické kontroly trakce 4ETS a dnes již samozřejmou stabilizací ESP. Zákazníci si pak mohou připlatit za vzduchové odpružení AIRMATIC se systémem ADS, který v rychlostech nad 120 km/h snižuje karoserii o 20 mm.

V základu budou jistě opticky nedostatečně veliká sedmnáctipalcová litá kola, u R 500 potom osmnáctipalcová. V příplatcích nalezneme sportovní paket ukrývající devatenáctipalcová, pětipaprsková kola s pneumatikami o rozměru 255/50. Je jasné, že vzhledem ke tvaru karoserie a její délce 5157 mm se posádka nebude nikterak tísnit. Navíc, díky variabilitě čtyř zadních sedadel se může objem zavazadlového prostoru zvýšit až na 2385 litrů s délkou nakládacího prostoru dosahující 220 cm. Pro všechny lpící na komfortu je pak možné připlatit si i za dálkové otevírání a zavírání dveří kufru.  O pohodlí v interiéru se kromě sériové duální klimatizace Thermatic může postarat i nově vyvinutý multizónový Thermatronic, který je schopen udržovat teplotu nastavenou pro řidiče, spolujezdce i pasažéry vzadu.

Jan Cacek

19.7.2005 10:38

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist