Mercedes se vrátí k řadovým šestiválcům

Mercedes se vrátí k výrobě řadových šestiválců. Důvodem ale není nic jiného, než snadnější výroba tří a čtyřválcových motorů.

Zatímco z mnichovských vozů řadové šestiválce pomalým tempem mizí (a atmosférické už jsou delší dobu minulostí), o kousek více na západ se k šesti válcům v jedné řadě chtějí vrátit. Alespoň tak tvrdí britský magazín Autocar, který s touto informací přišel.

Zcela nová generace motorů má být součástí modulární architektury pohonných jednotek, která umožní snadnější konstrukci tří, čtyř a šestiválcových motorů. Když z řadového šestiválce „uříznete“ dva válce, dostanete řadový čtyřválec, když tři, tak .. ehm, to asi opravdu není potřeba dále vysvětlovat.

Každopádně prvním modelem, který takové motory dostane do vínku, by měla být v roce 2016 nová generace třídy E s kódovým označením W213. Následovat bude třída C, která si v současnosti odbývá neoficiální premiéru. Nové generace motorů se však nedočká dříve, než v rámci faceliftu v roce 2017.

Britským novinářům se kromě toho podařilo „vyšťourat“ i informace o autonomním řízení, které by stejně jako nové motory mělo dorazit v roce 2016 s novou třídou E a o rok později do třídy C. Asistent pro samostatnou jízdu by měl kromě udržování odstupu umět i samočinně předjíždět.

Zdroje z automobilky dále potvrdily, že chystaná třída C dostane ve verzi AMG vidlicový osmiválec o objemu čtyř litrů dopovaný dvěma turbodmychadly. Síla motoru bude směřovat buď na zadní, nebo všechna čtyři kola, převodovka bude automatická se sedmi stupni. Po faceliftu v roce 2017 by měla převodovka dostat dva převodové stupně navíc.

11.11.2013 8:05| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist