Mercedes S 65 AMG (2014) dostal 630 koní a stovku zvládne za 4,3 sekundy

(+ video) Dostal kola s centrálními maticemi, karbon-keramiku či biturbo V12. Na okruhy to sice není, sledovat z pohodlí zadní sedačky nestíhající Porsche 911 však můžete.

Dvanáctiválec jako vrcholná pohonná jednotka luxusní limuzíny se sice dostala do primárního hledáčku Bruselu coby oblíbený objekt emisní šikany, německý koncern Daimler jej však i nadále bude vyrábět. Právo na užívání dostane špičkový model nové třídy S (W222) s tradičním označením 65 AMG.

Navzdory pětašedesátce na zádi činí objem motoru 5980 cm3 a jeho výkony jsou vskutku mamutí. Z kované klikové hřídele odchází při plném zatížení na sedmistupňový automat Speedshift Plus 7G-tronic až 630 koní v rozmezí od 4800 do 5400 otáček za minutu a od 2300 do 4300 ot./min. je agregát schopen vyprodukovat maximální točivý moment rovných 1000 newtonmetrů.

Mercedes v souvislosti s V12 zmiňuje kromě dvojice turbodmychadel také hliníkovou klikovou skříň, zdvojené zapalování s celkově čtyřiadvaceti svíčkami, mezichladiče ale také systém aktivního řízení alternátoru pracujícího ve spojení se stop-startem ve prospěch nižší papírové spotřeby. Ta podle evropského normovaného testu spotřeby NEDC vychází na 11,9 litru na 100 kilometrů, tedy o 2,4 litru pod hranicí platnou pro minulou generaci S 65 AMG.

Hmotnost vozu zveřejněna nebyla, motor však bude bezpochyby schopen (alespoň tedy v přímce) snadno ji zamaskovat, což dokládá i čas akcelerace z místa na 100 kilometrů v hodině. Automobilka uvádí čas 4,3 sekundy a to je hodnota naprosto srovnatelná s Porsche 991 Carrera S PDK. Nejvyšší rychlost je obligátně zaražena elektronickým omezovačem na 250 km/h, nepochybujeme však, že AMG ji za patřičně tučný obnos odemkne.

Mercedes-Benz třídy S velká fotogalerie

Mercedes-Benz třídy S fotogalerie

Specialitou nejvýkonnějšího „eSka“ je dále kupříkladu karbon-hliníkový kryt motoru, pochopitelně doplněný podepsaným štítkem od konkrétního zaměstnance AMG, lithium-iontový akumulátor, který ušetřit ve srovnání s klasickou olověnou baterkou cirka dvacet kilogramů a součástí sériové výbavy je rovněž vzduchové pérování Airmatic doplněné systémem Magic Body Control, které – jak asi už víte – skenuje silnici před autem a tomu v předstihu přizpůsobuje chování zavěšení. Aby model AMG dostál svému jménu, konstruktéři z Affalterbachu použili v kombinaci s původními rameny tužší silentbloky a přeprogramovali pružící jednotky tak, aby ve sportovním režimu vykazovaly poněkud tužší charakteristiku.

Řízení auta s elektrickým posilovačem disponuje variabilním převodem a opět novým softwarem ke zvýšení odporu ve volantu. Přesto nepředpokládáme, že by zpětná vazba od dvacetipalcových kol s pneumatikami o rozměru 255/40 R20 vpředu a 285/35 R20 vzadu byla nějak nepatřičně vysoká. Mimochodem, Mercedes tvrdí, že se designéři odpovědní za hliníkové dvacítky s centrálními maticemi nechali inspirovat koly modelů ze třicátých let a konkrétně též těmi, které svého času používal kompresorový model 540 K.

V základní výbavě S 65 se objeví brdy s ocelovými kotouči z modelu S 63, za příplatek však Mercedes do vozu namontuje karbon-keramické brzdy o průměru až 420 mm vpředu, použije červené lakování a nápisy AMG Carbon Ceramic. Výhodou kromě vyšší odolnosti vůči namáhání a vadnutí účinku je též o dvacet procent nižší neodpružená (a rotující) hmotnost oproti standardním brzdám.

Tradičně bohatá je sériová výbava S 65 AMG, která obsahuje položky jako je třeba audiosystém Burmester, parfémování vzduchu Air Balance, nerezové pedály, bezklíčové startování a odemykání, head-up displej, elektricky stavitelná zadní sedadla a mnoho dalších. Není divu, že Mercedes bude na německém trhu požadovat od svých zákazníků minimálně 232 050 Eur, v přepočtu 6,27 milionu korun.

8.11.2013 1:49| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist