Mercedes S 63 AMG: dieta, 4Matic a 585 koní

Nová vlajková loď Mercedesu dostala V8 biturbo, zhubla o 100 kg a i přes svou mohutnost se díky pohonu všech kol dostane na stovku za 4,0 sekundy.

Koncern Daimler dělal ještě včera s novým Mercedesem S 63 AMG tajnosti vypuštěním krátké video-upoutávky, nicméně s ohledem na dříve zveřejněný snímek představující náběh výroby a přitom „náhodně“ zachytávající proces finalizace ostrého „eSka“ nedávalo jeho počínání velký smysl. Možná i proto si Němci více na tajemný hrad v Karpatech nehráli a dnes k modelu S 63 vypustili kompletní data i fotografie.

Prozatímní vrchol nové třídy S má mezi předními koly umístěný přímovstřikový vidlicový osmiválec o objemu 5461 cm3 podporovaný dvojicí turbodmychadel. Pohonná jednotka produkuje maximálních 585 koní při 5500 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 900 newtonmetrů má řidič pod plynem v rozmezí od 2250 do 3750 ot./min.

Síla motoru se násobí v sedmistupňové „semi-automatické“ převodovce AMG SpeedShift MCT, která využívá základy klasického automatu 7G-Tronic, ale místo tradičního měniče točivého momentu pracuje s elektronicky ovládanou spojku. Odtud je výkon přenášen buď na zadní nápravu anebo na všechna čtyři kola ve verzi 4Matic, to ale pouze v případě volby provedení Long s prodlouženým rozvorem.Krátká zadokolka S 63 zvládne akceleraci na 100 km/h během 4,4 sekundy a její maximálka je omezena na obligátních 250 km/h, ačkoli tachometr cejchovaný do 330 km/h je náznakem, že bez omezovače pojede auto přeci jen trochu rychleji. Stejná čísla udává Mercedes také pro delší variantu a to platí rovněž pro papírovou průměrnou spotřebu 10,1 litru na 100 kilometrů. Čtyřkolka je na tom při zrychlení z místa s ohledem na lepší trakční schopnosti poněkud lépe, takže se na stovku dostane za rovné čtyři sekundy. Naopak spotřebu má o dvě deci vyšší a nejvyšší rychlost limitovanou identicky.

Automobilka Mercedes se po právu chlubí kromě jiného též snížením hmotnosti novinky ve srovnání s předchůdcem až o 100 kg. Podle tiskové zprávy ušetřilo konstrukční oddělení přebytečné kilogramy použitím kovaných hliníkových kol, lithium-iontového akumulátoru a karbon-keramických brzd s předními kotouči o průměru 420 mm, stojí za tím ale také kompletně hliníkové vnější panely a to včetně střechy a přídě, či z karbonu vyrobené dno zavazadlového prostoru. Krátké S 63 však beztak váží 1970 kg (bez euro-balastu 75 kg), prodloužený model má 1995 kg a 4Matic poněkud překvapivě vykazuje stejných 1995 kg.

Mercedes S 63 AMG postavený v sérii na devatenáctipalcových kolech (alternativně na dvacítkách) a pneumatikách o rozměru 255/45 R19 vpředu a 285/40 R19 vzadu dorazí na trh s dvěma typy podvozků. Už v základu je vzduchové odpružení Air Matic s možností vybrat si z režimů Sport anebo Comfort, přičemž výlučně pro model AMG jsou zde tlustší stabilizátory, pevnější zadní pomocný rám a jiná elasto-kinematika ramen. Za příplatek pak automobilka dodá systém Magic Body Control, přizpůsobující odpružení auta silnici detekované v předstihu pomocí kamer.

Německá novinka bude mít světovou premiéru na mezinárodním podzimním autosalonu IAA ve Frankfurtu a na trh bude uvedena bezprostředně po představení, tedy už v září. Mercedes bude na domácím trhu požadovat za S 63 nejméně 149 880 Eur, zatímco model 4Matic Long vyjde na minimálně 152 617 Eur.

17.7.2013 12:20| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist