Mercedes S 63 AMG: dieta, 4Matic a 585 koní

Nová vlajková loď Mercedesu dostala V8 biturbo, zhubla o 100 kg a i přes svou mohutnost se díky pohonu všech kol dostane na stovku za 4,0 sekundy.

Koncern Daimler dělal ještě včera s novým Mercedesem S 63 AMG tajnosti vypuštěním krátké video-upoutávky, nicméně s ohledem na dříve zveřejněný snímek představující náběh výroby a přitom „náhodně“ zachytávající proces finalizace ostrého „eSka“ nedávalo jeho počínání velký smysl. Možná i proto si Němci více na tajemný hrad v Karpatech nehráli a dnes k modelu S 63 vypustili kompletní data i fotografie.

Prozatímní vrchol nové třídy S má mezi předními koly umístěný přímovstřikový vidlicový osmiválec o objemu 5461 cm3 podporovaný dvojicí turbodmychadel. Pohonná jednotka produkuje maximálních 585 koní při 5500 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 900 newtonmetrů má řidič pod plynem v rozmezí od 2250 do 3750 ot./min.

Síla motoru se násobí v sedmistupňové „semi-automatické“ převodovce AMG SpeedShift MCT, která využívá základy klasického automatu 7G-Tronic, ale místo tradičního měniče točivého momentu pracuje s elektronicky ovládanou spojku. Odtud je výkon přenášen buď na zadní nápravu anebo na všechna čtyři kola ve verzi 4Matic, to ale pouze v případě volby provedení Long s prodlouženým rozvorem.Krátká zadokolka S 63 zvládne akceleraci na 100 km/h během 4,4 sekundy a její maximálka je omezena na obligátních 250 km/h, ačkoli tachometr cejchovaný do 330 km/h je náznakem, že bez omezovače pojede auto přeci jen trochu rychleji. Stejná čísla udává Mercedes také pro delší variantu a to platí rovněž pro papírovou průměrnou spotřebu 10,1 litru na 100 kilometrů. Čtyřkolka je na tom při zrychlení z místa s ohledem na lepší trakční schopnosti poněkud lépe, takže se na stovku dostane za rovné čtyři sekundy. Naopak spotřebu má o dvě deci vyšší a nejvyšší rychlost limitovanou identicky.

Automobilka Mercedes se po právu chlubí kromě jiného též snížením hmotnosti novinky ve srovnání s předchůdcem až o 100 kg. Podle tiskové zprávy ušetřilo konstrukční oddělení přebytečné kilogramy použitím kovaných hliníkových kol, lithium-iontového akumulátoru a karbon-keramických brzd s předními kotouči o průměru 420 mm, stojí za tím ale také kompletně hliníkové vnější panely a to včetně střechy a přídě, či z karbonu vyrobené dno zavazadlového prostoru. Krátké S 63 však beztak váží 1970 kg (bez euro-balastu 75 kg), prodloužený model má 1995 kg a 4Matic poněkud překvapivě vykazuje stejných 1995 kg.

Mercedes S 63 AMG postavený v sérii na devatenáctipalcových kolech (alternativně na dvacítkách) a pneumatikách o rozměru 255/45 R19 vpředu a 285/40 R19 vzadu dorazí na trh s dvěma typy podvozků. Už v základu je vzduchové odpružení Air Matic s možností vybrat si z režimů Sport anebo Comfort, přičemž výlučně pro model AMG jsou zde tlustší stabilizátory, pevnější zadní pomocný rám a jiná elasto-kinematika ramen. Za příplatek pak automobilka dodá systém Magic Body Control, přizpůsobující odpružení auta silnici detekované v předstihu pomocí kamer.

Německá novinka bude mít světovou premiéru na mezinárodním podzimním autosalonu IAA ve Frankfurtu a na trh bude uvedena bezprostředně po představení, tedy už v září. Mercedes bude na domácím trhu požadovat za S 63 nejméně 149 880 Eur, zatímco model 4Matic Long vyjde na minimálně 152 617 Eur.

17.7.2013 12:20| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist