Mercedes S 600 Guard a S 600 Pullman (2015): pro kontroverzní VIP obchodu a politiky

Pokud i státníci a diktátoři podléhají módním trendům, už brzy bude výběr jejich dopravního prostředku opět o cosi složitější kvůli dvojici novinek s hvězdou na přídi.

Z dvojice nových Mercedesů by asi měla dostat přednost pancéřová třída S nesoucí přídomek Guard, kterou německý koncern Daimler právě dnes představil oficiálně. Vůz jde pochopitelně ve šlépějích dalších modelů této značky a navazuje na dlouholetou tradici výroby aut podobného druhu, a protože jde o vlajkovou loď automobilky, odpovídá tomu i stupeň nabízené ochrany.

Mercedes říká, že jeho nejnovější chlouba získala certifikát VR9 a to jak pro karoserii, tak i prosklené části vozu. Abyste si dokázali udělat jistý obrázek o tom, co obrněné „eSko“ musí podle norem NATO vydržet, vězte, že při tomto stupni ochrany ustojí výbuch šestikilogramové miny, boční panely odolávají tlakové vlně po explozi 15kilogramového IED, respektive jeho ekvivalentu v TNT, nemluvě o tom, že Guard zvládá protipěchotní minu či detonaci švýcarského armádního granátu HG85 na střeše i pod autem v prostoru řidiče.

V případě požadavků balistické ochrany BRV 2009, které přestavěná třída S rovněž zvládá, si musí každý vnější panel karoserie či díl pod ním poradit s armádní municí NATO s projektily s tvrdým ocelovým jádrem.

Firma popisuje ochranu Mercedesu S 600 Guard jako integrovanou, jinak řečeno, neměla by mít žádná slabá místa. Aby konstrukce stroje tohle všech ustála, byla zesílena i jeho základní struktura a mezi kostru a původní „obal“ pak byly vloženy pláty z ušlechtilé oceli a aramidu, který velmi pravděpodobně znáte pod označením kevlar anebo jste někdy slyšeli o jeho ohnivzdorné variantě nomex.

Guard se dále pyšní i tím, že se všechny jeho prvky navzájem překrývají anebo doplňují, takže kupříkladu okna auta nejsou vyrobena pouze z několika vrstev speciálního tvrzeného skla překládaného bezpečnostními fóliemi, ale kvůli ochraně posádky před odletujícími střepy jsou z vnitřní strany potaženy polykarbonátovou vrstvou. Že asi nebudou jako pírko, dokazuje jejich nové hydraulické ovládání místo původního elektrického.

Hmotnost obrněného transportéru s hvězdou na přídi je považována za diskrétní informaci, s ohledem na starší modely však můžete počítat s váhou někde od tří do čtyř tun. Proto asi nepřekvapí, že se pod přední kapotou ukrývá přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 530 koní při 4900 až 5300 otáčkách za minutu a maximálním točivém momentu 830 newtonmetrů, dostupném od 1900 do 4000 ot./min.

Dynamika je opět neznámá i ta by totiž stačila k přibližnému odvození hmotnosti a tudíž i rozsahu pancéřování, Mercedes však alespoň říká, že z důvodu váhy (a nepochybně i kvůli možnostem pneumatik) má S 600 Guard sníženou maximální rychlost z 250 na 210 kilometrů v hodině.

Masivně zvýšený nápor na zavěšení auta řeší jednak zesílení většiny komponentů a rovněž zdvojené odpružení. Guard má ve standardu vzduchový systém Airmatic s adaptivními tlumiči, který vzadu doplňují i vinuté pružiny. O zkrocení této hmoty se starají zvětšené brzdy na obou nápravách, doplněné vpředu šestipístkovými třmeny. Pneumatiky nesou označení Michelin PAX a podle očekávání jde o run-flat konstrukci schopnou zvládnout třicet kilometrů i bez vzduchu.

Mercedes S 600 Guard bude k mání ve čtyř i pětisedadlovém provedení, přičemž při volbě luxusnější varianty zákazník dostane zadní masážní křesla. Auto je dále vybaveno systémem nočního vidění, 360stupňovým záběrem kamer, vyhříváním všech (tedy i bočních) oken, neprůhlednými roletkami a nechybí ani hasicí okruh či zásobníky vzduchu pro případ, kdy útočníci použijí dráždivý plyn, anebo chce posádka zůstat izolovaná od kouře.

Nepochybujeme, že podobný stupeň ochrany bude možné objednat také pro další nový Mercedes S 600 Pullman s kódovým označením VV222, ten ale zatím máme pouze na snímcích pro patentový úřad. Z předběžných informací víme, že by měl mít na délku až 6,4 metru, jeho váha se i ve standardní výbavě vyšvihne až někam ke 2,5 t, a proto bude i jeho zadní kola roztáčet identická pohonná jednotka 6.0 V12 biturbo.

Dovnitř nástupce Maybachu 62 jsme se prozatím podívat nemohli, víme ale, až auto dorazí se šestimístnou kabinou, přičemž prostřední dvě sedadla budou otočena proti směru jízdy. Zajímavé je, že produkce stuttgartského jezevčíka by neměla probíhat přímo v automobilce, ale padne na bedra spřízněné tuningové společnosti Brabus, Mercedes nicméně tuto informaci odmítá komentovat, takže ve výsledku ještě může být s výrobou vše jinak.

zdroj: Carscoops

5.8.2014 6:27| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist