Mercedes má nové diesely

Hlavní znaky? Vyšší výkon, menší nároky na palivo, emise dle Euro 5 a v této kategorii dosud nevídaný krouťák.

Automobilka Mercedes-Benz představila novou generaci svých naftových čtyřválců s dvoufázovým přeplňováním a vstřikováním common-rail čtvrté generace.

Nejvýkonnějším zástupcem nové řady je motor 2,1 l o výkonu 150 kW/204 k a točivém momentu 500 Nm, což v porovnání s dosavadní jednotkou představuje navýšení o 25 kW, respektive 100 Nm. Podle automobilky přitom  nový diesel vykazuje ve všech jízdních režimech nižší spotřebu nafty a produkce CO2 se snížila o 13 %. Motor splňuje normu Euro 5.

Mercedes uvádí, že toho dosáhl zvýšením plnicího tlaku i vstřikovacích tlaků, osazením dvojice turbodmychadel (vč. nového mezichladiče) a montáží efektivnějšího vodního i palivového čerpadla.

Mercedes Benz třídy C fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mercedes Benz třídy C fotogalerie

Stuttgartští tak předstihli konkurenční BMW, které sbírá vavříny za podobný motor v modelu 123d. Výkonem se obě jednotky shodují, jenže ta od Mercedesu má k dobru celou stovku newtonmetrů (a 148 cm3 zdvihového objemu).

Nový motor bude zpočátku k mání pouze v sedanukombi třídy C, a to ve třech různých provedeních: C 200 CDI (100 kW/136 koní), C 220 CDI (125 kW/170 k) a C 250 CDI (150 kW/204 k). Dalším kandidátem je chystaný Mercedes GLK.

Model C 250 CDI zvládne podle Mercedesu akceleraci 0-100 km/h za 7,7 s, pružné zrychlení ze 60 na 120 km/h mu trvá 9,4 s. Jeho kombinovaná spotřeba přitom činí 5,4 l/100 km.

autoweb.cz

14.4.2008 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist