Mercedes E (2016): designem nepřekvapí, autonomní řízení posune opět o kus dál

Nová generace Mercedesu třídy E se představí už na lednovém detroitském autosalonu, podle koncernu Daimler to bude technologický nejpokročilejší automobil své třídy.

Jak se asi po představení aktuálních Mercedesů třídy C, S, C Coupé a dalších dá očekávat, připravované nové „Éčko“ svět svým designem nepřekvapí. Pokud můžeme soudit z dostupných informací a vycházet z fotek maskovaných prototypů, třída E svými tvary bez experimentování naváže na uvedené modely.

Její premiéra proběhne na nadcházejícím autosalonu v Detroitu, zatímco druhá karosářská varianta kombi (respektive model T, chcete-li) bude představena pravděpodobně na podzim 2016, což by znamenalo, že se nejspíše ukáže na výstavě v Paříži. Tím jednotlivé verze pochopitelně nekončí, v roce 2017 můžete počítat s kupé a tuto modelovou řadu téhož roku uzavře odvozený kabriolet.

Navzdory povědomému vzhledu si bude třída E zakládat na špičkových technologiích, které samozřejmě půjdou ještě dál, než je tomu u současných vozů s třícípou hvězdou, novinka se však z velké části vzhlédne ve vlajkové lodi. Bude postavena na zkrácené a dále přepracované platformě MRA třídy S, což ji zajistí delší a širší karoserii při současném snížení hmotnosti v průměru o 100 kg.

V interiéru se místo klasické palubní desky s analogovými přístroji a středového displeje objeví dvě velké obrazovky, podobně jako je tomu u „eSka“ a auto si bude na silnice svítit novými adaptivními světly poskládanými z 84 kusů LED schopných obsáhnout prostor až 600 metrů před autem.

Pod přední kapotou se jako vrchol třídy objeví přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru, známý z modelů AMG GT nebo C 63 AMG, přičemž zde by měl být naladěný na nejméně 600 koní, aby výkonově trumfnul nejen současné BMW M5, ale vyšlápl si i na jeho nástupce.

Chystaný Mercedes třídy E bude schopen kromě jiného také jezdit mnohem samostatněji, než to zvládají jiné sériové produkty Daimleru. Auto má tentokrát bez obtíží zvládat i zatáčky na dálnicích s menším poloměrem, pochopitelně při současném zachování odstupu od okolního provozu. Soustava kamer, radarů a senzorů bude schopna vytvářet detailní mapu okolí vozu, opět však bude záležet na tom, jak na schopnost jezdit automaticky zareaguje legislativa – jinak řečeno, kolik „volnosti“ vozům paragrafy nadělí.

Prakticky jako samozřejmost berte schopnost autonomního parkování, vzájemnou komunikaci automobilů se schopností varovat se navzájem před potenciálně nebezpečnými situacemi, airbagy integrované do bezpečnostních pásů a kromě schopnosti automaticky brzdit také asistenta pomáhajícího s úhybnými manévry chránícího posádku před kolizí.

zdroj: Autoexpress.co.uk

19.10.2015 12:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist