Mercedes C 63 AMG a C 63 AMG S (2015) oficiálně a do detailů, nabídnou 476 a 510 koní

Pokud jde o papírové hodnoty, nová třída C od AMG přebíjí mnichovskou konkurenci - BMW M3 - už v základní verzi, ostřejší varianta má pak navrch téměř 80 koní.

Německý koncern Daimler vyrazí na pařížskou výstavu s celou plejádou svých novinek, přičemž první housle budou hrát modely sportovní divize z Affalterbachu. Nárok na největší pozornost si bude činit nové kupé AMG GT, neméně vzrušení však bude dost možná vyvolávat také třída C v nejvýkonnější variantě 63 AMG.

Předně asi stojí za zmínku, že obě novinky využívají prakticky stejnou pohonnou jednotku, ačkoli tedy stoprocentně identické nejsou. Dvakrát přeplňovaný osmiválec v kupé nese interní označení M178, zatímco 4.0 V8 biturbo v „Céčku“ má v záznamech napsáno M177.

Mercedes nějak zvlášť prezentaci dalšího modelu s tradiční šedesát trojkou v názvu rozdrobovat nebude, takže souběžně se sedanem byl odhalen také kombík, a aby toho náhodou nebylo málo, současně se základním provedením má premiéru rovněž ostřejší verze S.

Standardní C 63 je naladěné na 476 koní při 5500 až 6250 otáčkách za minutu a 650 newtonmetrů dostupných v rozmezí od 1750 do 4500 ot./min., výkonnější model AMG S zase nabídne 510 koňských sil a rovných 700 Nm – vše při identických otáčkách.

Slabší sedan o hmotnosti 1640 kg (bez euro-balastu) zvládne stovku za 4,1 sekundy, zatímco jeho pětidveřový protějšek s váhou 1710 kg potřebuje při stejné disciplíně o desetinku navíc. Výkonnější čtyřdveřový model (1655 kg) udolá hranici 100 km/h za 4,0 vteřiny a kombi za (1725 kg) za 4,1 s. Nejvyšší rychlost je u všech vozů elektronicky omezena na obligátních 250 km/h, nepochybujte však o tom, že za patřičně tučný příplatek bude možné tento digitální limit odstranit anebo alespoň posunout.

Jinak zatím tady nepadla zmínka o použité převodovce, která bude dost možná pro někoho překvapením, pokud očekával nástup dvouspojkového systému. C 63 AMG totiž nic takového nemá a nadále zůstává u automatu s označením AMG Speedshift MCT7. Pokud jde o podvozek, Mercedes bude svou špičku třídy C dodávat s adaptivními tlumiči stavitelnými ve třech režimech, sníženou světlou výškou o 25 mm a pochopitelně došlo i na kompletní přepracování s použitím nových silentbloků či tužších pružin.

O přenos síly na asfalt se bude kromě jiného starat také standardně dodávaný mechanický samosvorný diferenciál pro výchozí C 63, naopak C 63 S pro změnu dostane elektronicky řízený samosvor.

S uvedením nového Mercedesu C 63 AMG S na trh můžou ti šťastnější počítat od února 2015, slabší model a kombík pak budou zákazníkům k mání od dubna.


24.9.2014 10:13| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist