Mercedes-Benz třídy S bude ve čtyřech verzích

Nová S-klasse bude k dispozici nejen jako klasická "krátká" a prodloužená limuzína, ale také jako kupé a překvapivě i čtyřdveřový kabriolet.

Pomalu se dostávají ven informace o dokončované nové generaci Mercedesu třídy S, který by se měl představit nejpozději příští rok. Tradiční model dorazí na nové platformě nazvané MRA (podle poháněné zadní nápravy) složené z 93 různých modulů, což zaručuje velkou variabilitu – bude možné poskládat plno karosářských variant a to rychle a levně. Díky tomu také budou moci vznikat speciální verze na zvláštní objednávku.

Kromě tradiční čtyřdveřové limuzíny se standardním a prodlouženým rozvorem tak dostaneme i Mercedes třídy S Coupé (nahradí dvoudveřový model dosud označovaný jako CL, o kterém si můžete přečíst v novém vydání magazínu iMOTOR) a překvapivě i čtyřdveřový kabriolet, který má být něčím naprosto novým. Kombíku se však nedočkáme, leda by si brunejský sultán objednal něco exkluzivního…Pod kapotou Mercedesu třídy S se objeví velmi široké spektrum motorů, počínaje dieselovým čtyřválcem o výkonu 204 koní v S 250 CDI a konče dvakrát přeplňovaným dvanáctiválcem o výkonu přes 550 koní v S 600. Oblíbený bude model S 350 CDI s dieselem o výkonu přes 270 koní a také dvakrát přeplňovaný benzínový osmiválec 4,6 litru o výkonu kolem 430 koní v modelu S 500.

Podvozek bude samozřejmě elektronicky ovládaný a automobilka opět použije aktivní stabilizátory systému ABC, který hlídá kroucení karoserie a pomáhá se stabilitou. Chystají se i další elektronické hračičky jako aktivní LED diodové světlomety (klasické žárovky už tu nenajdete).Asi největší novinkou bude systém MBC (Magic Body Control), který pomocí dvou kamer monitoruje silnici a připraví tak vozidlo na nerovnosti. To má prý posunout komfort do úplně jiné sféry chápání a ne nadarmo mu lidé z mercedesu říkají Magic Carpet, tedy „kouzelný koberec“.

Samozřejmě se nezapomnělo ani na zlé škodlivé emise CO2, takže k dostání bude i hybrid. V Evropě však zákazníci zvolí hlavně diesely a benzínové osmiválce, které budou díky osmi až devítistupňové automatické převodovce opět o kousek úspornější.

autoweb.cz

17.5.2011 7:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist