autoweb.cz > Mercedes-Benz > Mercedes-Benz třídy R
Mercedes-Benz třídy R
Nová třída R si podle Mercedesu bere to nejlepší ze čtyř různých druhů aut – sportovního sedanu, kombi, MPV a SUV, a vytváří tak svou vlastní kategorii, do které se ale během dvou let chystá například i BMW. Nově vznikající kategorie zatím nemá pevně zažité označení, i když se už objevila zkratka SFC (space functional crossover).
S délkou téměř 5,2 metru je R delší než současná třída S a uvnitř má tři řady sedadel pro šest cestujících.
Nová modelová řada je podle Mercedesu zajímavá hlavně svým designem, prostorem a jízdním chováním. Tvar na pomezí velkého kombi a MPV je z technického pohledu ozvláštněný i pohonem všech kol, který propůjčuje třídě R jisté předpoklady pro terénní schopnosti, i když nikdo nepochybuje o tom, že se bude držet převážně hladkých či přinejhorším zasněžených silnic.
Vnitřní prostor je dostatečně dimenzovaný na to, aby pro cestující na předních čtyřech místech zajišťoval luxusní dávku místa pro nohy, lokty a hlavu, ale ani třetí řada míst není příliš znevýhodněná. Velká prostornost pro všechny pasažéry bude v praxi jedním z důležitých prodejních argumentů, hned vedle samotné značky na přídi a luxusního provedení interiéru.
Všechna čtyři zadní sedadla je možné sklopit do jedné roviny, čímž vznikne přepravní prostor o objemu 2057 litrů. Volná délka je 2,2 metru a páté dveře budou za příplatek vybaveny elektrickým vyklápěním s dálkovým ovládáním.
Nejvyšším modelem v řadě bude zpočátku R 500 se známým vidlicovým osmiválcem s výkonem 306 koní, se kterým bude zrychlení na 100 km/h trvat podle předběžných informací 6,9 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost bude 240 km/h.
V roce 2006 se v nabídce objeví i vidlicový šestiválcový turbodiesel 3,2 l s common-railem třetí generace. S výkonem 224 koní a točivým momentem 510 Nm od 1600 ot/min bude mít kombinovanou spotřebu 8,9 l na sto kilometrů.
Mercedes-Benz třídy R velká fotogalerie
Oba motory budou spojeny se sedmistupňovou automatickou převodovkou a stálým pohonem všech kol.
Základní výbava bude obsahovat stabilizační systém a elektronické řízení pohonu kol, stejně jako pneumatické pérování na zadní nápravě pro zaručení stálé světlé výšky.
Ve vývoji je i upravená verze R55 AMG, ale ta se objeví nejdříve v příštím roce.
Třída R se bude vyrábět v Americe a na tamním trhu má podle odhadů Mercedesu skončit kolem šedesáti procent celkové produkce. V USA se začne prodávat na podzim tohoto roku, do Evropy dorazí až začátkem 2006.
redakce autoweb.cz