Mercedes-Benz třídy E Cabrio oficiálně

Prosinec (a teploty pod bodem mrazu) je opravdu ideální doba k oficiálnímu představení kabrioletu...

Ne, vážně. Zákazníci, kteří chtějí již začátkem léta jezdit novým kabrioletem, se tak mohou v klidu rozmyslet, složit zálohu a za pár měsíců si vyzvednout nové auto – akorát v době, kdy sleze sníh.

Mercedes-Benz třídy E Cabrio doplňuje v nabídce verze sedan, kombi a kupé. Narozdíl ale od velkého sedanukombíku jsou ale modely kabriolet a kupé postaveny na základech Mercedesu třídy C. Na tom by sice nebylo nic vyloženě špatného, ale ono je lepší, když zákazníkům řeknete, že budou jezdit v „éčkovém“ Mercedesu…

Kabriolet se zdržel módních plechových střech a ačkoli se spekulovalo, že nakonec pevnou skládací střechu dostane, Mercedes se rozhodl pro použití klasického plátna, které je lehčí, skladnější, hezčí, elegantnější… No, zkrátka se k pravému kabrioletu hodí víc. Díky tomu, že se nemusí do zadní části vozu skládat nehezké kusy plechu, v kufru je docela dost místa – s nataženou střechou 390 litrů, se střechou dole stále slušných 300 litrů.

Mercedes tvrdí, že kabriolet třídy E je auto na celý rok pro čtyři cestující. Novinkou je systém AirCap, což je jakýsi spoiler, který se vysouvá z rámu čelního skla. Ten usměrňuje proud vzduchu a zabraňuje hlučným a nepříjemným turbulencím. Mercedes-Benz třídy E Cabrio tak nepotřebuje velký větrný deflektor a vystačí si pouze s malým mezi zadními opěrkami hlavy. Podle všeho bude tohle jeden z nejkultivovanějších kabrioletů ve své třídě na trhu.

Mercedes-Benz E-Class velká fotogalerie

Mercedes-Benz E-Class fotogalerie

Systém AirCap byl velmi dlouho testován v aerodynamickém tunelu, a podle Mercedesu i v těch nejextrémnějších podmínkách vydrží přes 10 000 cyklů. Může být vysunut do rychlosti 160 km/h, ale účinně funguje až do teoretické rychlosti 260 km/h (tak rychle ale žádný éčkový kabriolet jezdit nebude).

Mercedes-Benz třídy E Cabrio přichází prozatím se třemi dieselovými a čtyřmi benzínovými motory. Dieselový čtyřválec v E 220 CDI má výkon 170 koní, dvakrát přeplňovaná varianta tohoto motoru v E 250 CDI pak 204 koní. Šestiválec v E 320 CDI má výkon 231 koní.

Benzínové motory začínají u verze E 200 CGI s výkonem 184 koní, pokračují přes E 250 CGI o výkonu 204 koní a šestiválec v E 350 CGI o výkonu 292 koní, až po vrcholný osmiválec v E 500 o výkonu 387 koní.

Ceny pro náš trh ještě nebyly zveřejněny ani předpokládaný termín začátku prodeje na našem trhu. Předpokládá se ale, že základní verze bude stát pod 1 200 000 korun včetně daně.

autoweb.cz

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)1796
Kompresní poměr9,3 : 1
Převodovkapětistupňová automatická
Poháněná kolazadní
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)150 kW / 204 k při 5500 ot./min.
Točivý moment (Nm)310 Nm od 2000 do 4300 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)124,0 k/t
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4698
Šířka (mm)1786
Výška (mm)1402
Rozvor náprav (mm)2760
Provozní hmotnost (kg)1645
Zavazadlový prostor (l)300 - 390 l
Ceny
Základní cena modelunebyla ještě stanovena
15.12.2009 8:02

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist