Mercedes-Benz třídy C (2000 – 2007)

Druhá generace třídy C zaujme oblými tvary, technikou i komfortem. Zejména vozy z počátku výroby jsou pro většinu motoristů cenově dostupné. V porovnání se stejně starými konkurenty jde ale o dražší automobily.

RADOSTI
Image značky, komfortní odpružení, nadčasový design, kvalitní dílenské zpracování, povedené diesely.

STAROSTI
Omezený prostor pro posádku, větší zájem zlodějů, vyšší ceny ojetin, drahý značkový servis.

Proti předchůdci výrazně zaoblenější „céčko“ druhé řady dostalo slovo v roce 2000. Sedan následující rok doplnilo kombi a také provedení Sportcoupe. Do prodeje přišla i sportovně střižená verze C32 AMG poháněná šestiválcem o objemu 3,2 litru a výkonu 260 kW. V roce 2003 vstoupil na trh další sportovně laděný model C30 CDI AMG. Pětiválcový třílitrový turbodiesel vychází z motorizace C270 CDI (agregát o objemu 2,7 litru) a disponuje výkonem 170 kW.
Následující rok prošel vůz faceliftem a modernizací. Změn doznal nejen exteriér, ale také palubní deska. Nově se začal nabízet pohon všech kol 4Matic, avšak jen k vybraným motorizacím. Ostatní varianty mají klasickou koncepci (motor vpředu, pohon zadních kol). Nabídku rozšířilo nejostřejší provedení C55 AMG, které pohání agregát 5.4 V8 pracující s výkonem 270 kW.

Mercedes Benz třídy C fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mercedes Benz třídy C fotogalerie

Další změny se udály v roce 2005, kdy byla upravena nabídka pohonných jednotek. Nejzajímavější je nový šestiválcový turbodiesel 3.0 V6 CDI/165 kW pod označením C320 CDI. Dodával se v kombinaci se šestistupňovou manuální či sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-TRONIC. V roce 2007 dostala slovo třetí generace třídy C.

Bariérovou zkoušku Euro NCAP absolvoval Mercedes třídy C (W203) v roce 2002. Za ochranu posádky při nárazu dostal plný počet hvězd – tedy pět. Bezpečnost dětí se tehdy ještě samostatně nehodnotila. Za ohleduplnost při střetu s chodcem automobil dostal dvě hvězdičky ze čtyř možných.

Pozice na trhu
Stejně jako například BMW, ani mercedes nepatří mezi masově prodávané automobily. Mnoho motoristů má strach z drahého servisu, ale i ze zlodějů. V případě „céčka“ ja na trhu ojetin zájem především o úsporné diesely.
Mercedes C si stejně jako další vozy této značky dobře drží cenu. Nejstarší automobily se nabízejí za částky přibližně od 130 000 korun. Vznětové motorizace začínají na cenách zhruba o 20 000 Kč vyšších.

Zpracování
Tvary karoserie plně respektují designérský směr mercedesu a těžko jim lze něco vytknout. Také interiér se vyvaroval designérským výstřelkům. Výtku můžeme mít snad jen vůči povrchové úpravě některých plastů základních verzí. Slícování jednotlivých částí lze označit za příkladné.
Místa pro posádku však není nejvíce. Vpředu omezuje prostor masivní středový tunel, vzadu je méně místa v oblasti kolen. Zavazadlový prostor sedanu nabídne objem 455 litrů v základním uspořádání. Kombi disponuje 470 litry a Sportkupé má zavazadelník o objemu 310 litrů.
Potěší pohodlná sedadla s odolným čalouněním a solidní bezpečnostní i komfortní výbava. Výrobce montoval multifunkční volant umožňující obsluhu například palubního počítače. Můžete se setkat s poněkud zvláštní kombinací manuálního a elektrického nastavování předních sedadel.

Jízda
Ke kladům vozu patří převodovky. Jak přesná manuální, tak automatická 7G-TRONIC pracují na výbornou a stojí za nízkou spotřebou při rychlejší jízdě po dálnici. Špatně si nevede ani pětistupňový automat. Ten je však podle specializovaných servisů méně spolehlivý než tomu bylo u čtyřstupňové převodovky montované do starších modelů.
Měkčí odpružení stojí za pohlcováním nejrůznějších nerovností. Díky tomu je jízda velice pohodlná a příjemná. Jízdní vlastnosti automobilu jsou dobré. Chová se jistě a předvídatelně ve vyšších rychlostech i na méně kvalitních vozovkách.

Motorizace
Mercedes třídy C může pohánět celá řada motorů. Z hlediska spotřeby nejsou ideální šestiválce. Lepší volbu představují povedené přeplňované čtyřválce. Ozdobou jsou přeplňované vznětové agregáty CDI. Doporučit můžeme především pohonné jednotky o objemu 2,2 litru a výkonu 105 či 110 kW. Velmi dobře si stojí také pětiválce 2.7 CDI/125 kW, který vyniká kulturou běhu a pružností.

NEJ motory
Dobrá volba: přeplňované zážehové čtyřválce
Na trhu ojetin se asi nejčastěji setkáte s motory pod označením C200 K. Do roku 2004 to byly dvoulitrové pohonné jednotky o výkonu 120 kW, pak je nahradily osmnáctistovky disponující shodným výkonem.

Dobrá volba: C220 CDI/105 či 110 kW
Jde asi o nejpočetněji zastoupené agregáty na trhu, takže s výběrem by neměl být takový problém. Poskytnou dobrý výkon, vyznačují se kultivovaným během a nízkou spotřebou.

Nevhodný: C240 125 kW
Vidlicový šestiválec o objemu 2,6 litru a výkonu 125 kW je kultivovaný, ale také žravější než přeplňované čtyřválce.

Časté závady
Nezřídka se objevují vůle na přední nápravě, která je citlivější. „U prvních ročníků se občas vyskytují potíže s elektronikou, což může mít za následek například spuštění varovného signálu aktivované parkovací brzdy, i když je ve skutečnosti odjištěna a podobně,“ upozorňuje Petr Vaněček, ředitel výkupu AAA AUTO. Vozidla vyrobená od roku 2003 ale tyto problémy už netrápí. Někdy se lze setkat s únikem nafty ze vstřikovacího čerpadla dieselů, známé jsou potíže se spínací skříňkou či nepřesné palivoměry. Vaněček dále upozorňuje na některé převodovky: „U pětistupňových automatických převodovek zkontrolujte, zda neuniká olej. Šestistupňové manuály zase může trápit vypadávání rychlostních stupňů. Zkušební jízda je tedy opravdu nutná, i když nejde o častý jev.“
Dobrý pozor si dejte také na opravené bouračky a upravené stavy počítadel ujeté vzdálenosti. Pomoci může systém Autotracer společnosti Cebia. „Automobil opravený po vážnější nehodě se může hodně prodražit. Mercedes nemá zrovna levné díly a ne vše lze sehnat z druhovýroby. Neváhejte tedy a k nákupu vozu klidně přizvěte odborníka,“ radí Vaněček.

Milan Jirouš

2.7.2010 11:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist