Mercedes – Benz třídy C (1993 – 2000)

První generace „céčka“ je často označována jako jeden z posledních poctivých mercedesů. I po letech zaujme jízdními vlastnostmi, pohodlím a spolehlivostí.

Mercedes třídy C převzal štafetový kolík po modelu 190 v roce 1993. Na trh se dostal nejprve v provedení sedan. O dva roky později prošel drobnou úpravou vzhledu a v roce 1996 rozšířilo nabídku kombi.

Následující rok přišel facelift a výrazné rozšíření základní výbavy (standardně boční airbagy). Ve výrobě se vůz udržel do roku 2000, kdy jej nahradila druhá generace. Kombi dostalo nástupce o rok později.

Mercedes Benz třídy C fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mercedes Benz třídy C fotogalerie

Bariérovou zkouškou Euro NCAP prošlo první „céčko“ v roce 1997. Dosažený výsledek v podobě dvou hvězdiček z pěti možných za ochranu posádky při nárazu byl tehdy standard, dnes jde ale o značný podprůměr.

Za volantem

Interiér vozu nabídne dostatek místa všem cestujícím. Sedadla jsou pohodlná, odpružení komfortní. Když usednete do udržovaného „céčka“ první generace dnes, stále budete mít pocit něčeho výjimečného, zkrátka poznáte, že jste v automobilu prémiové značky. Zavazadelník sedanu pojme 430 litrů nákladu, kombi odveze o 35 litrů více.

Slova chvály si zaslouží řízení i řazení. Jízdní vlastnosti automobil zdobí. Zejména verze Esprit s upraveným podvozkem vyniká. Mercedes C má klasickou koncepci, tedy motor vpředu a pohon zadních kol, což vyžaduje trochu cviku při jízdě za ztížených adhezních podmínek.

Z pohonných jednotek rozhodně nedoporučujeme atmosférické vznětové čtyřválce o výkonu 55 a 70 kW. První je na mercedes slabý, druhý často potkávají problémy se vstřikovacím čerpadlem. Ostatní pohonné jednotky jsou výrazně spolehlivější.

Časté závady

Pozor si dejte na poruchy dobíjení, mohou se vyskytnou závady centrálního zamykání a výjimkou není ani stávkující imobilizér. U dieselů se lze setkat s problémy se vstřikovači common railu či váhami vzduchu.

Benzinové motory někdy potrápí palivové čerpadlo. Nepříjemné je viklání předních sedadel, s nímž se můžete setkat u vozů z počátku výroby.

Motorizace

Benzinové motory: čtyřválce 1.8/90 kW, 2.0/100 kW, 2.2/110 kW, 2.3/110 kW, 2.3 K/142 kW, šestiválce 2.4/125 kW, 2.8/142 kW, 3.6/206 kW a osmiválec pro verzi AMG 4.3/225 kW.
Dieselové motory: čtyřválce 2.0/55 kW, 2.2/70 kW, 2.2 CDI/92 kW, pětiválce 2.5/83 kW, 2.5 TD/110 kW.

KLADY
dobré jízdní vlastnosti
prostorný interiér
komfort a spolehlivost
úsporné vznětové motory

ZÁPORY
drahé originální náhradní díly
trakce za ztížených podmínek
vyšší pořizovací ceny ojetin

Milan Jirouš

14.11.2008 10:30| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist