Mercedes-Benz SLS AMG Black Series? Ale jistě!

AMG vývíjí hned několik zajímavých variant supersportu SLS. Připravte se na vyšší výkon i ostřejší povahu. A na elektromotory: na cestě je také E-Cell.

Americký magazín Motor Trend napsal, že mu šéf vývoje AMG Tobias Moers potvrdil vývoj Mercedesu SLS Black Series. V článku se mluví také o chystané homologační sérii silničních vozů SLS AMG GT3, a především o superelektromobilu SLS E-Cell, který má v plánech automobilky Mercedes-Benz pevné místo.

Na téma Black Series není mnoho co dodat – Moers jako člen předstvenstva a šéf vývojářů AMG má jistě dobré informace, prozradil však jedinou. „Black Series jednoduše musíme udělat,“ řekl k ostré verzi SLS. Je zajímavé, že o silničním GT3 píše Motor Trend samostatně – předpokládali bychom, že jako homologační speciál dobře poslouží právě Black Series. Ale snad mají Američané pravdu.S verzí E-Cell je to složitější. AMG na něm potřebuje vydělat peníze, ztráta nepřipadá v úvahu. „AMG nedělá prodělečné projekty,“ řekl doslova Moers. „Nemůžeme si je dovolit.“ Budoucnost elektrického supersportu SLS E-Cell přesto nikdo nezpochybňuje, jen bychom měli očekávat vysokou cenu někde mezi 4,5 a 6 miliony korun a techniku spíše přízemní než kosmickou.

Motor Trend zmínil i několik technických detailů. Produkční E-Cell zřejmě dostane jediný elektromotor o výkonu kolem 525 koní, tedy nižším než má osmiválec benzínového SLS. Zato točivý moment bude poblíž devíti set newtonmetrů, takže auto by navzdory o půl tuny vyšší hmotnosti nemělo být výrazně pomalejší než standardní Mercedes SLS AMG. „E-Cell na okruhu výrazně nezaostává,“ řekl Moers.Zajímavé jsou informace o hluku a vibracích. AMG s oběma problémy zjevně bojuje, ne ale tak, jak jsou jeho inženýři zvyklí. Tentokrát se jich nedostává. Němcům leží na srdci prožitky řidičů, a tak agenti Mercedesu zpovídají majitele vozů Tesla a snaží se z nich dostat, co od svého auta vlastně čekají. E-Cell bude vydávat zvuk identifikovatelný jako zvuk elektromobilu, podle Moerse však musí být hluboký, nízkofrekvenční pískot, pasující k charakteru AMG (že bezkonkurenčně nejtemnější, nejhrozivější dunění na světě vydávají osmiválce z Affalterbachu, není žádná náhoda – Němci si dávají záležet). AMG také vážně uvažuje o zařízení, které by autem lehce vibrovalo, aby řidiči nepostrádali další z obvyklých forem projevu silných motorů.

autoweb.cz

21.9.2011 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist