Mercedes-Benz SLS AMG Black Series? Ale jistě!

AMG vývíjí hned několik zajímavých variant supersportu SLS. Připravte se na vyšší výkon i ostřejší povahu. A na elektromotory: na cestě je také E-Cell.

Americký magazín Motor Trend napsal, že mu šéf vývoje AMG Tobias Moers potvrdil vývoj Mercedesu SLS Black Series. V článku se mluví také o chystané homologační sérii silničních vozů SLS AMG GT3, a především o superelektromobilu SLS E-Cell, který má v plánech automobilky Mercedes-Benz pevné místo.

Na téma Black Series není mnoho co dodat – Moers jako člen předstvenstva a šéf vývojářů AMG má jistě dobré informace, prozradil však jedinou. „Black Series jednoduše musíme udělat,“ řekl k ostré verzi SLS. Je zajímavé, že o silničním GT3 píše Motor Trend samostatně – předpokládali bychom, že jako homologační speciál dobře poslouží právě Black Series. Ale snad mají Američané pravdu.S verzí E-Cell je to složitější. AMG na něm potřebuje vydělat peníze, ztráta nepřipadá v úvahu. „AMG nedělá prodělečné projekty,“ řekl doslova Moers. „Nemůžeme si je dovolit.“ Budoucnost elektrického supersportu SLS E-Cell přesto nikdo nezpochybňuje, jen bychom měli očekávat vysokou cenu někde mezi 4,5 a 6 miliony korun a techniku spíše přízemní než kosmickou.

Motor Trend zmínil i několik technických detailů. Produkční E-Cell zřejmě dostane jediný elektromotor o výkonu kolem 525 koní, tedy nižším než má osmiválec benzínového SLS. Zato točivý moment bude poblíž devíti set newtonmetrů, takže auto by navzdory o půl tuny vyšší hmotnosti nemělo být výrazně pomalejší než standardní Mercedes SLS AMG. „E-Cell na okruhu výrazně nezaostává,“ řekl Moers.Zajímavé jsou informace o hluku a vibracích. AMG s oběma problémy zjevně bojuje, ne ale tak, jak jsou jeho inženýři zvyklí. Tentokrát se jich nedostává. Němcům leží na srdci prožitky řidičů, a tak agenti Mercedesu zpovídají majitele vozů Tesla a snaží se z nich dostat, co od svého auta vlastně čekají. E-Cell bude vydávat zvuk identifikovatelný jako zvuk elektromobilu, podle Moerse však musí být hluboký, nízkofrekvenční pískot, pasující k charakteru AMG (že bezkonkurenčně nejtemnější, nejhrozivější dunění na světě vydávají osmiválce z Affalterbachu, není žádná náhoda – Němci si dávají záležet). AMG také vážně uvažuje o zařízení, které by autem lehce vibrovalo, aby řidiči nepostrádali další z obvyklých forem projevu silných motorů.

autoweb.cz

21.9.2011 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist