Mercedes-Benz S 500 kabriolet (2016)

Luxusní kabriolet v našich končinách asi nebude trhat prodejní rekordy, pokud ale chcete do garáže jeden takový zaparkovat, jen těžko můžete sáhnout po něčem lepším.

  • Dynamika 10

  • Chování na silnici 10

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 10

  • Celkové hodnocení 9.4

Radosti

  • Skutečně důstojná základní pohonná jednotka
  • Neuvěřitelný akustický a tepelný komfort plátěné střechy
  • … a neuvěřitelný komfort bez ní
  • Špičkový interiér
  • Úžasně pohodlný podvozek

Starosti

  • Trochu horší komfort na nekvalitním asfaltu
  • Reakce okolí
  • Cena příplatků

Většina lidí zastává názor, že kabriolet je v našich zeměpisných šířkách pouhým výstřelkem rozmařilosti, který nemá s racionálním uvažováním nic společného. Možná na tom něco bude, ale paradoxně čím severněji pojedete od našich hranic, tím častěji na nějaký ten kabriolet narazíte – vůbec nejvíce se jich totiž prodá ve Švédsku. Zvláštní? Ne tak docela, Švédi si zkrátka užívají každičký okamžik, kdy paprsky slunce vyběhnou za obzor.

V drtivé většině aut se v nižších teplotách nevyhnete silnější vrstvě oblečení, vlněné čepici a tlustým, koženým rukavicím, ale ten pocit volnosti za to stojí. Platí tady ale přímá úměra – čím luxusnější kabriolet si pořídíte, tím lépe o vás bude v takových chvílích postaráno. A Mercedes třídy S je jedním z mála aut, který dovede v souboji s počasím uhrát přinejmenším remízu.

Aby taky ne, vychází z vrcholného modelu stuttgartské automobilky, který patří mezi špičku ve své kategorii a celkově automobily vůbec. Čtyřmístný kabriolet je uhnětený ze stejného těsta, jen už se primárně tolik nestará o pohodlí pasažérů vzadu, ale o poznání více rozmazluje řidiče a jeho spolujezdce. Ti vzadu si sice na prostor či komfort stěžovat bezesporu nebudou, ale místa je tu zkrátka méně a celkový pocit stísněnosti je především s nataženou střechou o trochu větší.

Interiér

Je luxusní, opulentní a jen těžko se na něm hledají slabá místa. Jestli bude umírněný nebo naopak extravagantní záleží jen na tom, jak moc popustíte uzdu vaší fantazii a samozřejmě také jak moc otevřete stavidla od vašeho bankovního konta. Pastvou pro oči bylo u konkrétního kusu dřevěné obložení (za 50 917 Kč) s vodorovnými liniemi, které obklopovaly celý interiér jako by šlo o luxusní jachtu. 

Materiály jsou špičkové tak, jak se na danou třídu sluší a patří. Pokud ale nedáte na první dojem a začnete interiér zkoumat podrobněji, budete fascinovaní s jakým smyslem pro detail je zkonstruovaný. Je radost dotýkat se kůží obšité palubní desky s bílým prošíváním, zatáhnout za kovovou páčku dveří nebo prostě jen obdivovat precizní chod všech tlačítek.

Stejně dechberoucí je i to, jak se Mercedes dokázal popasovat s hlukem, který obvykle přináší plátěná střecha. Třívrstvá konstrukce do interiéru prakticky nepropouští žádné nežádoucí ruchy z okolí, takže si můžete naplno vychutnat tu úžasnou atmosféru na palubě. Nebo se zaposlouchat do špičkového audia Burmester. A až vás to přestane bavit, stačí zatáhnout za tlačítko a střecha se za pár chvil ukryje za vašimi zády. To mimochodem dokáže až do rychlosti 60 km/h.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

V takových chvílích pak Mercedes vytáhne další eso z rukávu. Jízdu bez střechy zpříjemňuje celá promyšlených funkcí, které vám pomáhají ve chvílích, kdy se zrovna neproháníte po francouzské riviéře. Oblíbil jsem si hlavně AirScarf, který vám fouká horký vzduch za krk. Věřte mi, že to na jaře a na podzim skutečně oceníte. Samozřejmostí je elektricky výsuvný deflektor Aircap za zadními sedadly, se kterým se společně vysune také spoiler nad čelním sklem. Hlavně ve vyšších rychlostech okamžitě poznáte, jak se razantně zmírnilo foukání do interiéru.

Speciální je také klimatizace, která díky dvanácti senzorům reaguje na teplotu v interiéru a bere v potaz samozřejmě i to, jestli jedete bez střechy, či jestli zrovna svítí slunce. Samozřejmostí jsou pak vyhřívaná masážní sedadla, vyhřívaný volant či vyhřívané loketní opěrky – a to jak ve dveřích, tak mezi sedadly. S tímhle autem tak můžete jezdit i v teplotách okolo osmi, deseti stupňů, bez obav, že si uženete nějakou virózu.

Pohon

I v dnešní ekologií svázané době můžete narazit na automobily, které mají víc válců než zahradní sekačka. V tomto konkrétním případě máte na výběr hned ze tří různých motorizací, přičemž základní jednotkou není nic menšího, než vidlicový osmiválec o objemu 4,7 litru se dvěma turbodmychadly. Podobně neskromný je i jeho výkon 455 koní a 700 Nm, který směřuje pouze na zadní kola prostřednictvím devítistupňové automatické převodovky.

Asi vás nepřekvapí absence manuální převodovky, kabriolet však nekoupíte ani s pohonem všech kol. V tomto ohledu má klasické kupé o poznání širší nabídku. Skuteční fajnšmekři pak jistě sáhnou po vrcholu s dvakrát přeplňovaným dvanáctiválcem o výkonu 630 koní a rovnými 1000 Nm točivého momentu. 

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

 

Ani u S500 si však nebudete stěžovat na nedostatek výkonu. Stovka se na tachometru objeví za 4,6 sekundy od startu, maximální rychlost činí obligátních 250 km/h. Pod pravým kotníkem tak máte pro všechny případy připraveno dostatečnou zásobu výkonu, který můžete důstojným způsobem přenést na asfalt. Působivé je, že i když začnete plynový pedál neurvale tlačit do měkkého koberce, nedočkáte se nějak razantního zaražení do sedačky. Rychlost na tachometru narůstá jakoby mimochodem, za lahodného, ale nikterak brutálního zvuku vidlicového osmiválce.

Spotřeba

Pokud máte skutečně nutkání řešit u takového auta spotřebu, pak byste se možná měli poohlédnout po jiném autě. Pro základní představu by vám ale měla stačit informace, že na plnou osmdesátilitrovou nádrž se dá ujet okolo pěti set kilometrů.

Jestli se ale bez nějakého čísla neobejdete, tak počítejte přibližně s patnácti litry při běžném provozu, ve městě je to ještě o něco více. Naopak při dálničním režimu se apetit motoru dá udržet okolo deseti litrů. Což vzhledem k výkonům, jaké motor nabízí, není vůbec špatné. Za to vděčí především devítistupňové převodovce, která drží otáčky motoru i ve vysokých dálničních rychlostech lehce nad volnoběhem a v případě potřeby sáhne po vhodnějším stupni.

Ovladatelnost

To, jak Mercedes jezdí, do značné míry (logicky) ovlivňuje zvolený režim podvozku. Ten komfortní podřizuje pohodlí skutečně všechno, takže se v zatáčkách poměrně výrazně naklání, ladně se pohupuje dopředu a dozadu a především se vám snaží namluvit, že čas začal běžet o něco pomaleji. 

Rychlejší tempo mu příliš nesvědčí, poměrně rychle auto vyvedete z rovnováhy a dost možná si přivodíte mořskou nemoc. Ve volnějším tempu je to ale skutečně úchvatný zážitek, protože tady se vzduchový podvozek předvede v plné kráse. Má to ovšem jednu podmínku – kvalitní silnici.

Jakmile se dostanete na trochu horší kus asfaltu, pochopíte, proč není příliš dobré připlácet si za dvacetipalcové disky s nízkoprofilovými pneumatikami. Ne že by komfort nebyl dobrý, obecně vzato je špičkový, ale vzhledem ke kategorii, v jaké se pohybujeme, má drobné rezervy. Podvozek nedokáže dokonale utlumit obrovská kola, takže tu a tam uslyšíte nějakou ránu.

To samé platí i pro sportovní režim, z pohledu komfortu se nic zásadního nemění, jen se výrazně omezí náklony karoserie a auto se pocitově o něco smrskne. Najednou máte pocit, že sedíte za volantem nanejvýš céčka, zatáčky můžete projíždět o poznání rychleji, protože se na auto můžete víc spolehnout. Přesto jsem se nedokázal ubránit dojmu, že je to stejně nedůstojné, jako běžet v ručně šitých lakýrkách maraton. Zkusil jsem to, ale většinu času jsem se nechal rozmazlovat komfortní plavbou, jakou třída S nabízí.

Verdikt

Tohle je přesně to auto, kterým bych chtěl vyrazit na nikdy nekončící roadtrip po těch nejlepších evropských silnicích, luxusních hotelech a michelinských restauracích. Vrcholný kabriolet od Mercedesu je špičkovým dílem techniky, který se dokáže popasovat se všemi nectnostmi, kterými kabriolety trpí, a naservíruje vám skutečně dechberoucí zážitek. Pokud patříte mezi vyvolené, kteří si jeho koupi mohou dovolit, budete z něj jistojistě nadšeni. 

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcezážehový vidlicový osmiválec
Plněnípřeplňování dvěma turbodmychadly
Zdvihový objem (cm3)4663
Kompresní poměr10.5:1
Převodovkadevítistupňová automatická
Poháněná kolazadní
Podvozek
Pneumatiky vpředu245/40 R20
Pneumatiky vzadu275/35 R20
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)335 kW (455 k) v 5250–5500 ot./min.
Točivý moment (Nm)700 Nm v 1800-3500 ot./min.
0-100 km/h (s)4,6
Nejvyšší rychlost (km/h)250
Spotřeba paliva (l/100 km)12.2–11.8 / 7.5–6.8 / 9.1–8.5
Objem nádrže (l)80
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)5027
Šířka (mm)1899
Výška (mm)1417
Rozvor náprav (mm)2945
Provozní hmotnost (kg)2115
Celková hmotnost (kg)2590
Zavazadlový prostor (l)350
Ceny
Základní cena modelu3 708 650 Kč
Cena testovaného vozu4 449 491 Kč
20.12.2016 9:52| autor: Ondřej Lilling

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist