Mercedes-Benz S 63 AMG Coupe je tady, naživo pak v New Yorku

Prozatímní vrchol dvoudveřové třídy S má mezi předními koly osmiválec o výkonu 585 koní a 900 Nm a pokročilý systém naklápění karoserie do zatáček.

Koncern Daimler to bere s představováním dalších motorizací dvoudveřové třídy S docela šupem. Před Ženevou se ukázala standardní verze s osmiválcem a jen o několik týdnů později přichází svalnatější kousek zrozený v Affalterbachu.
Ten má podle předpokladů vidlicový osmiválec o objemu 5,5 litru přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, jehož výkon se zastavil na hodnotách 585 koní a 900 Nm. Ve srovnání s minulou generací (tedy CL 63 AMG) má novinka o 41 koní a 100 Nm více, a zároveň musí hýbat s o poznání menší masou kovu.

Lidem z AMG se navíc podařilo z nového modelu ubrat dalších 65 kilogramů díky lehké lithium-iontové baterii, kovaným diskům a příplatkovým brzdám z kompozitu. Provozní hmotnost bez řidiče, ale s 90 % benzínu v nádrži se těsně dostala pod dvě tuny, přesněji na 1995 kilogramů. Pětimetrové GT tak zdolá sprint z nuly na stovku za 3,9, respektive 4,3 sekundy v závislosti na tom, jestli sáhnete po čtyřkolce, nebo zadokolce. Pohon všech kol 4Matic rozděluje standardně výkon v poměru 33:67 ve prospěch zadní nápravy. Maximální rychlost je v obou případech elektronicky omezena na 250 km/h.

Jakkoli to případného majitele asi nebude příliš zajímat, spotřeba by se měla v kombinovaném cyklu dostat na 10,1 l/100 km, neděláme si ale iluze o tom, že realita bude poněkud odlišná od normovaného cyklu NEDC. Motor v každém případě splňuje normu EU6 a má být jedním z nejúspornějších ve třídě, o čemž příliš nepochybujeme.

Protože S 63 představuje spíše neskutečně rychlý grand tourer než sportovní auto, je výfukový systém vybaven klapkami, takže posádku nebude bručení osmiválce obtěžovat ve chvílích, kdy se to nehodí – typicky na dálnici. V komfortním režimu jsou tak klapky většinu času uzavřené, ve sportovním a manuálním módu reaguje systém klapek rychleji a častěji.

Mercedes-Benz třídy S velká fotogalerie

Mercedes-Benz třídy S fotogalerie

Stejně jako normální třída S je i kupé vybaveno chytrým odpružením Magic body control, které za pomoci dvojice kamer sleduje vozovku před autem a na nerovnosti připravuje tlumiče s předstihem. To se ale zásadně liší od pohonu kol, verze 4Matic dostala vzduchové odpružení Airmatic s adaptivními tlumiči ADS Plus, kinematika náprav je pak speciálně naladěná – jiné jsou odklony přední kol a stabilizátory, dozadu se nastěhoval pevnější pomocný rám zadní nápravy.

Zadokolka dostala systém naklápění do zatáček, který automobilka principem fungování přirovnává k motorkářům nebo lyžařům. Celý systém nemá za cíl rychlejší průjezd zatáček, ale pohodlnější cestování, kdy na cestující působí menší příčné přetížení. Karoserie auta se v závislosti na rychlosti a úhlu silnice nakloní až o 2,5°, celé to přitom funguje v rychlostech od 30 do 180 km/h.

Interiér auta se lehce proměnil v duchu ostatních aut od AMG, jsou tady nová sportovní sedadla nebo tříramenný volant za kterým se nachází hliníková pádla řazení. Stejně jako v minulosti, i S 63 AMG dorazí jako Edition 1, která bude v nabídce přesně rok od uvedení na trh. Pro tu platí nadstandardní výbava jako LED světlomety s krystaly Swarovski, systém nočního vidění a další “drobnosti”.

Světovou premiéru si německý svalovec odbude příští měsíc na autosalonu v New Yorku, objednávky začne automobilka přijímat v dubnu na verzi 4Matic, u verze s pohonem zadních kol si pak poznamenejte červenec. Dodávky v obou případech začnou v září.

19.3.2014 11:04| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist