Mercedes-Benz S 63 AMG Coupe je tady, naživo pak v New Yorku

Prozatímní vrchol dvoudveřové třídy S má mezi předními koly osmiválec o výkonu 585 koní a 900 Nm a pokročilý systém naklápění karoserie do zatáček.
mercedes-benz-s-63-amg-coupe-je-tady-nazivo-pak-v-new-yorku.jpgCelá galerie 23 Zdroj: archiv redakce

Koncern Daimler to bere s představováním dalších motorizací dvoudveřové třídy S docela šupem. Před Ženevou se ukázala standardní verze s osmiválcem a jen o několik týdnů později přichází svalnatější kousek zrozený v Affalterbachu.
Ten má podle předpokladů vidlicový osmiválec o objemu 5,5 litru přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, jehož výkon se zastavil na hodnotách 585 koní a 900 Nm. Ve srovnání s minulou generací (tedy CL 63 AMG) má novinka o 41 koní a 100 Nm více, a zároveň musí hýbat s o poznání menší masou kovu.

Lidem z AMG se navíc podařilo z nového modelu ubrat dalších 65 kilogramů díky lehké lithium-iontové baterii, kovaným diskům a příplatkovým brzdám z kompozitu. Provozní hmotnost bez řidiče, ale s 90 % benzínu v nádrži se těsně dostala pod dvě tuny, přesněji na 1995 kilogramů. Pětimetrové GT tak zdolá sprint z nuly na stovku za 3,9, respektive 4,3 sekundy v závislosti na tom, jestli sáhnete po čtyřkolce, nebo zadokolce. Pohon všech kol 4Matic rozděluje standardně výkon v poměru 33:67 ve prospěch zadní nápravy. Maximální rychlost je v obou případech elektronicky omezena na 250 km/h.

Jakkoli to případného majitele asi nebude příliš zajímat, spotřeba by se měla v kombinovaném cyklu dostat na 10,1 l/100 km, neděláme si ale iluze o tom, že realita bude poněkud odlišná od normovaného cyklu NEDC. Motor v každém případě splňuje normu EU6 a má být jedním z nejúspornějších ve třídě, o čemž příliš nepochybujeme.

Protože S 63 představuje spíše neskutečně rychlý grand tourer než sportovní auto, je výfukový systém vybaven klapkami, takže posádku nebude bručení osmiválce obtěžovat ve chvílích, kdy se to nehodí – typicky na dálnici. V komfortním režimu jsou tak klapky většinu času uzavřené, ve sportovním a manuálním módu reaguje systém klapek rychleji a častěji.

Mercedes-Benz třídy S velká fotogalerie

Mercedes-Benz třídy S fotogalerie

Stejně jako normální třída S je i kupé vybaveno chytrým odpružením Magic body control, které za pomoci dvojice kamer sleduje vozovku před autem a na nerovnosti připravuje tlumiče s předstihem. To se ale zásadně liší od pohonu kol, verze 4Matic dostala vzduchové odpružení Airmatic s adaptivními tlumiči ADS Plus, kinematika náprav je pak speciálně naladěná – jiné jsou odklony přední kol a stabilizátory, dozadu se nastěhoval pevnější pomocný rám zadní nápravy.

Zadokolka dostala systém naklápění do zatáček, který automobilka principem fungování přirovnává k motorkářům nebo lyžařům. Celý systém nemá za cíl rychlejší průjezd zatáček, ale pohodlnější cestování, kdy na cestující působí menší příčné přetížení. Karoserie auta se v závislosti na rychlosti a úhlu silnice nakloní až o 2,5°, celé to přitom funguje v rychlostech od 30 do 180 km/h.

Interiér auta se lehce proměnil v duchu ostatních aut od AMG, jsou tady nová sportovní sedadla nebo tříramenný volant za kterým se nachází hliníková pádla řazení. Stejně jako v minulosti, i S 63 AMG dorazí jako Edition 1, která bude v nabídce přesně rok od uvedení na trh. Pro tu platí nadstandardní výbava jako LED světlomety s krystaly Swarovski, systém nočního vidění a další “drobnosti”.

Světovou premiéru si německý svalovec odbude příští měsíc na autosalonu v New Yorku, objednávky začne automobilka přijímat v dubnu na verzi 4Matic, u verze s pohonem zadních kol si pak poznamenejte červenec. Dodávky v obou případech začnou v září.

19.3.2014 11:04| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist