Mercedes-Benz S 600 oficiálně představen

Neoficiálně už nový Mercedes-Benz třídy S 600 už známe díky úniku z katalogu, teď je tady tedy skutečné představení.

Sama automobilka o něm prohlašuje, že jde o „nový vrcholný model Mercedes-Benz“ a že „žádný jiný automobil nesplňuje požadavky zakladatele společnosti Gottlieba Daimlera tak dokonale jako špičkový model Mercedes-Benz S 600, poháněný motorem V12 Biturbo.“ No, my samozřejmě odporovat nebudeme, naše slabost pro třídu S je evidentní, i když jde „jenom“ o naftový šestiválec.

Náš obdiv s počtem válců stoupá, tohle je tedy aktuálně vrchol toho, co Mercedes nabízí a vrcholná je tedy i motorizace, čili dvakrát přeplňovaný benzínový dvanáctiválec s výkonem 530 koní a monstrózním točivým momentem 830 Nm. Pohledem předchůdce jde o patrné navýšení, motor v minulé generaci nabízel 517 koní při zdvihovém objemu 5513 cm3, aktuální kapacita dvanácti válců je v součtu 5980 cm3. Samozřejmostí je splnění normy Euro 6, i díky přítomnosti (u S 600 poprvé) systému ECO Start-Stop. Teoreticky si tak řekne „šestistovka“ o 11,1 litru benzínu na sto kilometrů. Za pomoci převodovky AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC dosprintuje S 600 na rychlost 100 km/h za 4,6 sekundy.

Motor, to je vážně klenot, i pohledem na jednotlivé komponenty, například celohliníkový blok, jednodílný řetězový rozvod, kovaný klikový hřídel z velmi kvalitní ušlechtilé oceli, modifikované kované písty, nový management či nové jednotlivé zapalovací cívky (dvojité zapalování) s vícejiskrovým procesem zažehování směsi. S 600 je prostě legenda.

Ano, legenda, která si teď jistě zaslouží malý exkurz do historie. Typ 600 (W 100), prezentovaný v roce 1963, byl prvním osobním vozem Mercedes-Benz s motorem V8 vybaveným vstřikováním benzinu. Tento výkonný motor s výkonem 250 koní propůjčoval od roku 1967 křídla také modelové řadě W 109 (ve vrcholném modelu 300 SEL 6.3). Dalšími vrcholnými modely s motorem V8 byly 450 SEL 6.9 řady 116 (286 koní) a 560 SE řady 126 (300 koní v evropské verzi).

Mercedes-Benz CLA 220 CDI

V typu 600 SE řady 140 oslavil v roce 1991 premiéru první sériově vyráběný dvanáctiválcový motor pro osobní vůz značky Mercedes-Benz. Jednotka M 120 dosahovala ze zdvihového objemu 6 litrů nejvyššího výkonu 408 koní a založila tradici špičkových motorů pro třídu S v podobě agregátů V12. Od modelové řady 220 nabízí Mercedes-Benz pro třídu S sportovně laděnou verzi V12, optimalizovanou společností AMG, tedy S 65 AMG.

Zpátky ale k nové S 600. Teď zaměřeno na výbavu, která je, no jak jinak, než „vrcholná.“ Najdete zde všechno, a pod pojmem všechno si představte víc, než na co si umíte v autě jen pomyslet. Standardně se dodávají mimo jiné adaptivní světlomety LED ILS (Intelligent Light System), podvozek MAGIC BODY CONTROL s funkcí skenování povrchu vozovky ROAD SURFACE SCAN a paket asistenčních systémů Plus, který zahrnuje aktivního asistenta pro jízdu v jízdním pruhu.

Dále aktivního asistenta pro sledování slepého úhlu, brzdového asistenta BAS PLUS s asistentem pro průjezd křižovatkou, který dokáže zabránit srážce s křižujícími vozidly, adaptivní tempomat DISTRONIC PLUS s asistentem řízení a funkcí autonomní jízdy Stop&Go a přednárazové bezpečnostní systémy PRE-SAFE Bremse a PRE-SAFE PLUS. Uf… A je toho samozřejmě mnohem víc.

Poslední informace patří času, od kdy bude Mercedes-Benz S 600 (2014) uveden na trh a to od února tohoto roku. Startovní cena základní výbavy (to je veselý výraz v souvisloti s S 600) bude začínat na cca 3 600 000 Kč.

14.1.2014 8:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist