Mercedes-Benz představil nové SLK

Třetí generace roadsteru ze Stuttgartu změny dobře tají, ale pod konzervativní karoserií skrývá nový podvozek a mnohem úspornější motory.

Dvousedadlový roadster od Mercedesu je ve své druhé generaci na trhu už od roku 2004. Stále vypadá moderně, ale i ta nejlepší auta se časem okoukají. Mercedes-Benz proto představuje SLK třetí generace. Karoserie prodělala jen evoluční změny, ale podvozek i většina motorů je nových. Pod kapotou se tentokrát objeví také diesel.Nejprve si povězme co se nezměnilo. SLK zůstalo u pohonu zadních kol. Ponechalo si také pevnou skládací střechu a nezanevřelo ani na dynamiku. Ladiči Mercedesu slibují ještě sportovnější projev než nabízí druhá generace auta, která patří k nejschopnějším a nejzábavnějším autům v portfoliu celé skupiny Daimler.

Mezi novinkami je například příplatková střecha Magic Sky Control s elektromagneticky ovládanou úrovní průhlednosti. Její horní panel umí plynule měnit optické vlastnosti v širokém rozsahu – může být zcela transparentní, stejně jako naprosto neprůhledný. Kompletně nová je podle Mercedesu také platforma auta, a ač to značení motorizací skrývá, ke změnám došlo i pod kapotou.Pohonným jednotkám zůstaly původní objemy – tři a půl litru u verze SLK 350 BlueEFFICIENCY a 1,8 litru s přeplňováním pro SLK 200250. Nejsilnější motor pokračuje s 306 koni a sedmistupňovým automatem, ale díky řadě vylepšení včetně nového přímého vstřikování a systému stop-start bude výrazně úspornější. Mercedes udává 7,1 l/100 km ve srovnání s devíti a půl litry odcházejícího modelu. SLK přesto zrychlí z nuly na sto za 5,6 sekundy (což je o dvě desetiny víc než dřív).

Pomalý nebude ani základní model se 184 koňskými silami. SLK 200 zvládne sprint 0-100 za rovných sedm sekund. Spotřebuje průměrně 6,1 litru benzínu na sto kilometrů jízdy, což z něj dělá nejúspornější roadster ve třídě. Nerozjede se na obvyklých 250 kilometrů za hodinu, ale 237 by vám mělo stačit. Všechny hodnoty platí s příplatkovým sedmistupňovým automatem, čísla pro základní manuál Mercedes neuvádí.SLK 200 prozatím zůstane jediným modelem s manuální převodovkou v nabídce, silnější SLK 250 s 204 koni dostane automat. Na stovku s ním dorazí už po 6,6 sekundách, přesto spotřebuje jen 6,2 litru benzínu na sto kilometrů jízdy. Také obě čtyřválcové jednotky mají systém stop-start a krkolomné slovo BlueEFFICIENCY ve jméně.Pokud vám ekopozitivní modifikace nestačí, můžete si počkat na první dieselové SLK. Dostane nejsilnější verzi čtyřválce o objemu 2,1 litru, a tedy 204 koní. Malé diesely Mercedesu nevynikají kultivovaností, ale jsou výjimečně úsporné. Na druhý konec nabídky se ještě letos zařadí SLK 55 AMG. Pod kapotou bude mít pravděpodobně atmosférickou verzi nového osmiválce AMG o objemu 5,5 litru. Výkon vyšplhá někam do okolí 420 koní.

Veřejnosti se nové SLK poprvé představí na konci ledna ve Stuttgartu u příležitosti oslav 125 let založení automobilky. Objednávky však automobilka přijímá už od pondělí 17. ledna 2011. Ceny na Německém trhu začínají na 38 675 eurech včetně DPH, což je asi 943 tisíc korun. Za milion a 275 tisíc korun pořídíte prozatím nejsilnější SLK 350.

autoweb.cz

14.1.2011 11:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist