autoweb.cz > Mercedes-Benz > mercedes-benz m > Mercedes-Benz ML 350 CDI BlueTEC
Mercedes-Benz ML 350 CDI BlueTEC
Dynamika 8
Chování na silnici 8
Provozní náklady 6
Praktičnost 8
X-Factor 7
Celkové hodnocení 7.4
RADOSTI
Ticho na palubě; komfort cestování; kvalita interiéru
STAROSTI
Naklánění v zatáčkách; grafika navigace
V pořadí třetí generace Mercedesu ML se od těch předchozích dvou vzdaluje na světelné roky. Hlavně je to tím, že míří úplně jiným směrem, než si ve Stuttgartu v roce 1997 mysleli, že se trh sportovně-užitkových aut bude vyvíjet. Zákazníci sice vzali prodejny útokem, ale do terénu s nimi moc často nevyjeli. Mnohem raději si užívali komfortní jízdy, vyvýšené pozice za volantem a pocitu bezpečí.
Mercedes-Benz M-Class velká fotogalerie
Uběhla řada let, rozvinutý trh SUV zůstal a Mercedes ML se přizpůsobil potřebám zákazníků. Neznamená to snad, že by slevil něco, ze svých terénních schopností, ale je mnohem použitelnější na silnici, kde se ostatně bude většinu času pohybovat. A pokud zamíří za asfaltové hranice, rozhodně nezůstane viset jako čůrající jezevčík za prvním výmolem.Pokud snad měl někdo ze zákazníků terénní ambice, může si připlatit za sadu On&Offroad, která umožňuje měnit jízdní režimy podle aktuálního povrchu, kterému se přizpůsobuje i vzduchově stavitelný podvozek, nebo možnost zařadit redukční převod. To ale nebyl případ naší verze, v naší nadprůměrné výbavě offroadový režim chyběl.
Vzduchový podvozek dokáže nejen přizvednout světlou výšku, ale především konejšit posádku komfortní plavbou.
Nám se do rukou dostala verze, která bude po silnicích jezdit nejčastěji. Tedy 350 CDI BlueTEC, kterou reprezentuje vznětový třílitrový šestiválec o výkonu 256 koní a 620 Nm dostupných už od 1600 otáček. V kombinaci s jemným sedmistupňovým automatem působí nerušivě, je příjemně kultivovaný a výkon mu rozhodně nechybí. Budete prostě rychlí vždy a všude, s nenuceností, která je Mercedesu vlastní. Protože ale hýbe s pořádně velkým kusem auta (váží 2175 kg), z nádrže si vezme odpovídající podíl nafty.
Co jsem vypozoroval, ani tak nezáleží na jízdním stylu, kterým se po silnici proháníte. Za celý týden mi průměrná spotřeba oscilovala mezi 11 – 12 litry, a bylo úplně jedno, jestli jsem zrovna jezdil ve městě, po dálnici, nebo po okreskách, a hlavně jakým tempem. Vyšší spotřeba samozřejmě není problém konkrétního Mercedesu, velké a těžké SUV nedokáže být ze své podstaty úsporné, ale pokud vám v době předraženého paliva záleží na každé stokoruně, zapřemýšlejte, jestli by stejnou službu neudělal kombík. Pokud však tento fakt vezmete za vlastní, budete spokojeni.
Sportovní podvozek? Vyzkoušíte a zapomenete na něj.Jízda na vzduchovém podvozku Airmatic je příjemně kolíbavá, a to i na rozbitém asfaltu. Vadí mu jen opravdu velké výmoly, ale ty většinou stejně objedete. Přijmout musíte jen větší naklánění karoserie, a to i ve sportovním režimu podvozku, který působí nervózně a do interiéru jen přináší nepříjemné otřesy.
Řízení s elektromechanickým posilovačem je možná až moc přeposilované, přičemž s rostoucí rychlostí se jeho projev nelepší. Naštěstí to celému naladění auta docela sedí, takže máte dost času porozhlédnout se kolem sebe. Uvidíte kabinu, kterou už možná znáte z jiných současných Mercedesů – všemu dominuje displej navigace a ovládání rádia, a především vodorovný pás palubní desky. Ten je v našem případě z tmavého jasanu, který ke světlé kůži skvěle pasuje, navíc je o dost praktičtější, než lesklé povrchy, na kterých je vidět každé smítko.
Čemu ale musím věnovat samostatný odstavec je ticho, při kterém by se dalo snad i meditovat. Nevím, jakou magii umí ve Stuttgartu, ale rozhodně funguje. Motor slyšíte jen vzdáleně a to ještě ve chvíli, kdy zarazíte plynový pedál do měkkého koberečku. Všechno ostatní, tedy valivý nebo aerodynamický hluk, je tu na tak nízké hladině, že nemáte potřebu pouštět rádio nahlas.Cena základní verze je 1,4 milionu, za kterou dostanete vznětový čtyřválec. Jen za pouhý šedesátitisícový příplatek můžete povýšit na šestiválec, který je o ohromný kus kultivovanější, rychlejší a v reálných podmínkách možná i úspornější. Verze, kterou vidíte na fotkách, se pyšnila příplatkovou výbavou v hodnotě bezmála půl milionu korun, ale spoustu drahých doplňků bychom dokázali oželet.
Verdikt
Mercedes-Benz ML 350 CDI je tichým společníkem na dlouhé cestování. Sám jsem s ním ujel několik stovek kilometrů, přičemž ticho, se kterým mě dokázal dopravit na druhou stranu republiky, funguje jako teleport. Po cestě jste svěží z příjemných sedadel, v hlavě vám nehučí z aerodynamického hluku a záda jsou fit díky poddajnému podvozku. Problémem je snad jen všudypřítomná hmotnost, kterou pocítíte při rychlejším průjezdu zatáčkou, nebo při intenzivnějším brzdění.
Ondřej Lilling
Druhý pohled
S Ondrou se shodnu v tom, že je Mercedes při jízdě rovně pohodlný a tichý. Ale jinak se mi jako auto nelíbil. Podivně se na silnici houpe, v zatáčkách jsem ze sedadel div nevypadl (místo ventilování bych uvítal lepší boční vedení) a co je nejhorší, jeho sloupek řízení se klepe jako sulc. Celou dobu jsme si v novém ML připadal jako třeba v Kie Sorento, ale třeba je to jen tím, že jsem mu prostě nepřišel na chuť. Nebo je menší Range Rover Evoque, se kterým jsem stejný týden jezdil, o tolik lepší, dynamičtější a řidičštější auto?
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Palivo | motorová nafta |
Zdvihový objem (cm3) | 2987 |
Kompresní poměr | 15.5 : 1 |
Převodovka | sedmistupňová automatická |
Poháněná kola | Stálý pohon všech kol |
Podvozek | |
Vpředu | Odpružení se dvěma příčnými trojúhelníkovými rameny |
Vzadu | Multi-link |
Brzdy vpředu | Kotouče, vnitřně ventilované |
Brzdy vzadu | Kotouče, pevné |
Pneumatiky vpředu | 235/65 R17 |
Pneumatiky vzadu | 235/65 R17 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 190/258 při 3600 |
Točivý moment (Nm) | 620/1600–2400 |
0-100 km/h (s) | 7,2 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 224 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 8.4–7.8 / 6.8–6.3 / 7.4–6.8 |
Objem nádrže (l) | 93 (rozšířených, standardně 70 l) |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4808 |
Šířka (mm) | 2141 včetně zrcátek |
Výška (mm) | 1796 |
Rozvor náprav (mm) | 2915 |
Provozní hmotnost (kg) | 2175 |
Celková hmotnost (kg) | 2950 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 3500 |
Zavazadlový prostor (l) | 690–2010 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 1 434 000 Kč |
Základní cena test. verze | 1 498 800 Kč |
Cena testovaného vozu | 1 940 304 Kč |