Mercedes-Benz ML 350 CDI BlueTEC

Třetí generace Mercedesu ML se spíš než do terénu hodí na silnice, kde aspiruje na jedno z nejpohodlnějších SUV na trhu.
  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 7

  • Celkové hodnocení 7.4

RADOSTI
Ticho na palubě; komfort cestování; kvalita interiéru

STAROSTI
Naklánění v zatáčkách; grafika navigace

V pořadí třetí generace Mercedesu ML se od těch předchozích dvou vzdaluje na světelné roky. Hlavně je to tím, že míří úplně jiným směrem, než si ve Stuttgartu v roce 1997 mysleli, že se trh sportovně-užitkových aut bude vyvíjet. Zákazníci sice vzali prodejny útokem, ale do terénu s nimi moc často nevyjeli. Mnohem raději si užívali komfortní jízdy, vyvýšené pozice za volantem a pocitu bezpečí.

Mercedes-Benz M-Class velká fotogalerie

Mercedes-Benz M-Class fotogalerie

Uběhla řada let, rozvinutý trh SUV zůstal a Mercedes ML se přizpůsobil potřebám zákazníků. Neznamená to snad, že by slevil něco, ze svých terénních schopností, ale je mnohem použitelnější na silnici, kde se ostatně bude většinu času pohybovat. A pokud zamíří za asfaltové hranice, rozhodně nezůstane viset jako čůrající jezevčík za prvním výmolem.Pokud snad měl někdo ze zákazníků terénní ambice, může si připlatit za sadu On&Offroad, která umožňuje měnit jízdní režimy podle aktuálního povrchu, kterému se přizpůsobuje i vzduchově stavitelný podvozek, nebo možnost zařadit redukční převod. To ale nebyl případ naší verze, v naší nadprůměrné výbavě offroadový režim chyběl.


Vzduchový podvozek dokáže nejen přizvednout světlou výšku, ale především konejšit posádku komfortní plavbou.

Nám se do rukou dostala verze, která bude po silnicích jezdit nejčastěji. Tedy 350 CDI BlueTEC, kterou reprezentuje vznětový třílitrový šestiválec o výkonu 256 koní a 620 Nm dostupných už od 1600 otáček. V kombinaci s jemným sedmistupňovým automatem působí nerušivě, je příjemně kultivovaný a výkon mu rozhodně nechybí. Budete prostě rychlí vždy a všude, s nenuceností, která je Mercedesu vlastní. Protože ale hýbe s pořádně velkým kusem auta (váží 2175 kg), z nádrže si vezme odpovídající podíl nafty.

Co jsem vypozoroval, ani tak nezáleží na jízdním stylu, kterým se po silnici proháníte. Za celý týden mi průměrná spotřeba oscilovala mezi 11 – 12 litry, a bylo úplně jedno, jestli jsem zrovna jezdil ve městě, po dálnici, nebo po okreskách, a hlavně jakým tempem. Vyšší spotřeba samozřejmě není problém konkrétního Mercedesu, velké a těžké SUV nedokáže být ze své podstaty úsporné, ale pokud vám v době předraženého paliva záleží na každé stokoruně, zapřemýšlejte, jestli by stejnou službu neudělal kombík. Pokud však tento fakt vezmete za vlastní, budete spokojeni.


Sportovní podvozek? Vyzkoušíte a zapomenete na něj.Jízda na vzduchovém podvozku Airmatic je příjemně kolíbavá, a to i na rozbitém asfaltu. Vadí mu jen opravdu velké výmoly, ale ty většinou stejně objedete. Přijmout musíte jen větší naklánění karoserie, a to i ve sportovním režimu podvozku, který působí nervózně a do interiéru jen přináší nepříjemné otřesy.

Řízení s elektromechanickým posilovačem je možná až moc přeposilované, přičemž s rostoucí rychlostí se jeho projev nelepší. Naštěstí to celému naladění auta docela sedí, takže máte dost času porozhlédnout se kolem sebe. Uvidíte kabinu, kterou už možná znáte z jiných současných Mercedesů – všemu dominuje displej navigace a ovládání rádia, a především vodorovný pás palubní desky. Ten je v našem případě z tmavého jasanu, který ke světlé kůži skvěle pasuje, navíc je o dost praktičtější, než lesklé povrchy, na kterých je vidět každé smítko.

Čemu ale musím věnovat samostatný odstavec je ticho, při kterém by se dalo snad i meditovat. Nevím, jakou magii umí ve Stuttgartu, ale rozhodně funguje. Motor slyšíte jen vzdáleně a to ještě ve chvíli, kdy zarazíte plynový pedál do měkkého koberečku. Všechno ostatní, tedy valivý nebo aerodynamický hluk, je tu na tak nízké hladině, že nemáte potřebu pouštět rádio nahlas.Cena základní verze je 1,4 milionu, za kterou dostanete vznětový čtyřválec. Jen za pouhý šedesátitisícový příplatek můžete povýšit na šestiválec, který je o ohromný kus kultivovanější, rychlejší a v reálných podmínkách možná i úspornější. Verze, kterou vidíte na fotkách, se pyšnila příplatkovou výbavou v hodnotě bezmála půl milionu korun, ale spoustu drahých doplňků bychom dokázali oželet.

Verdikt
Mercedes-Benz ML 350 CDI je tichým společníkem na dlouhé cestování. Sám jsem s ním ujel několik stovek kilometrů, přičemž ticho, se kterým mě dokázal dopravit na druhou stranu republiky, funguje jako teleport. Po cestě jste svěží z příjemných sedadel, v hlavě vám nehučí z aerodynamického hluku a záda jsou fit díky poddajnému podvozku. Problémem je snad jen všudypřítomná hmotnost, kterou pocítíte při rychlejším průjezdu zatáčkou, nebo při intenzivnějším brzdění.

Ondřej Lilling

Druhý pohled
S Ondrou se shodnu v tom, že je Mercedes při jízdě rovně pohodlný a tichý. Ale jinak se mi jako auto nelíbil. Podivně se na silnici houpe, v zatáčkách jsem ze sedadel div nevypadl (místo ventilování bych uvítal lepší boční vedení) a co je nejhorší, jeho sloupek řízení se klepe jako sulc. Celou dobu jsme si v novém ML připadal jako třeba v Kie Sorento, ale třeba je to jen tím, že jsem mu prostě nepřišel na chuť. Nebo je menší Range Rover Evoque, se kterým jsem stejný týden jezdil, o tolik lepší, dynamičtější a řidičštější auto?

Měření a technické údaje

Motor
Palivomotorová nafta
Zdvihový objem (cm3)2987
Kompresní poměr15.5 : 1
Převodovkasedmistupňová automatická
Poháněná kolaStálý pohon všech kol
Podvozek
VpředuOdpružení se dvěma příčnými trojúhelníkovými rameny
VzaduMulti-link
Brzdy vpředuKotouče, vnitřně ventilované
Brzdy vzaduKotouče, pevné
Pneumatiky vpředu235/65 R17
Pneumatiky vzadu235/65 R17
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)190/258 při 3600
Točivý moment (Nm)620/1600–2400
0-100 km/h (s)7,2
Nejvyšší rychlost (km/h)224
Spotřeba paliva (l/100 km)8.4–7.8 / 6.8–6.3 / 7.4–6.8
Objem nádrže (l)93 (rozšířených, standardně 70 l)
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4808
Šířka (mm)2141 včetně zrcátek
Výška (mm)1796
Rozvor náprav (mm)2915
Provozní hmotnost (kg)2175
Celková hmotnost (kg)2950
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)3500
Zavazadlový prostor (l)690–2010
Ceny
Základní cena modelu1 434 000 Kč
Základní cena test. verze1 498 800 Kč
Cena testovaného vozu1 940 304 Kč
21.9.2012 6:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist