Mercedes-Benz GLK oficiálně

Zadokolka se sportovním podvozkem – od drsně vyhlížejícího GLK jsme čekali všechno, jen ne tohle.

Mercedes GLK vlastně už žádným překvapením není. Poprvé jsme ho viděli jako koncept na lednovém autosalonu v Detroitu – a jak je dnes zřejmé, sériová verze se od něj prakticky neliší. A to ještě mezitím Mercedes stihl ukázat světu další „studii“ s názvem GLK Bluetec.

Mercedes tímto modelem vstupuje do nedávno vzniklé, ale rychle osídlované kolonie malých prémiových SUV, jejímž zakladatelem je bezpochyby BMW X3. Jedno „nej“ má GLK už v kapse: je rozhodně tím nejhranatějším autem, jaké je dnes mimo sektor užitkových vozidel k vidění. Svojí siluetou i proporcemi záměrně připomíná o kategorii větší Mercedes GL, kterým jezdí mj. Lewis Hamilton.

Hranatá karoserie však není samoúčelná: Mercedes tvrdí, že GLK díky svým tvarům nabízí prakticky stejný vnitřní prostor jako ML. S  délkou 4528 a šířkou 1840 mm má přitom GLK menší půdorys než X3, i když je o 14 mm vyšší (1689 mm). Kromě varianty 4×4 nabídne Mercedes rovněž model s pohonem pouze zadních kol, což u evropských SUV dosud nebylo zvykem. (V Americe jde naopak o běžnou praxi.)

Do bitvy o zákazníky vstupuje Mercedes GLK se čtveřicí motorů. Nejvýkonnější z nich, V6 3,5 l, vyvine 272 koní, což podle automobilky stačí na akceleraci 0-100 km/h za 6,7 s a nejvyšší rychlosti 230 km/h. Spotřeba této motorizace činí 10,4 l/100 km.

Na opačném konci, aspoň z hlediska spotřeby a emisí, stojí Mercedes GLK 220 CDI BlueEfficiency. Jeho nový čtyřválcový diesel 2,1 l dává 170 koní a 400 Nm. Při kombinované spotřebě 6,9 l/100 km a emisích CO2 183 g/km zvládne tenhle model 0-100 km/h za 8,8 s a rozjede se na 204 km/h.

Zbývající dva motory jsou třílitrové šestiválce, přičemž jeden spaluje benzín a druhý naftu.

Mercedes-Benz GLK velká fotogalerie

Mercedes Benz GLK fotogalerie

Mercedes zvolil podobnou strategii jako Volkswagen v případě konkurenčního Tiguanu a nabídne GLK ve výrazně silniční a výrazně terénní verzi. Na rozdíl od Tiguanu však mezi nimi zůstane místo pro ještě jednu, „normální“ variantu. GLK Sport poznáte podle devatenáctipalcových litých kol a sníženého podvozku s tužšími pružinami, zatímco off-road model bude jezdit na vysokoprofilových sedmnáctkách a pochlubí se nájezdovými úhly 23 stupňů vpředu a 25 stupňů vzadu.

Nezávisle na verzi a motorizaci bude GLK vždy vybaven sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G Tronic. Mercedes sebevědomě tvrdí, že může přislíbit špičkové jízdní vlastnosti na silnici, údajně díky mimořádně tuhé karoserii a podvozku odvozenému od třídy C.

Na rozdíl od svých větších sourozenců, kteří se dovážejí z Ameriky, bude GLK vznikat v německých Brémách. Naživo bude k vidění tento týden na autosalonu v Pekingu. Pokud se vám nechce do Číny, musíte počkat na druhou polovinu roku, kdy by se měly první GLK objevit u českých prodejců Mercedesu.

autoweb.cz

21.4.2008 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist