Mercedes-Benz GLE a GLE kupé přijíždí jako „mild hybrid“ na naftu

Inteligentní podpora díky integrovanému zařízení ISG s funkcemi spouštěče a generátoru.
thumbnail_21c0663_001_lr-1100x618.jpg Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz modernizuje paletu motorů pro modelovou řadu velkých SUV. Nové modely GLE 300 d 4MATIC a GLE 300 d 4MATIC kupé nabízejí optimální výkonovou charakteristiku, ale spotřebují výrazně méně paliva než jejich předchůdci.

Oba modely jsou vybaveny aktuální verzí vznětového čtyřválce (OM 654 M) s druhou generací integrovaného zařízení ISG (Integrated Starter-Generator), které funguje jako spouštěč i generátor, a poskytují nejvyšší výkon 200 kW/272 k. Zákazníci mohou tyto modely s částečně hybridním pohonem (mild hybrid) již objednávat. Ceny začínají od 1 755 710 Kč Kč2 (GLE 300 d 4MATIC), resp. 2 066 680 Kč2 (GLE 300 d 4MATIC kupé).

Aktuální verze motoru OM 654 M je vybavena druhou generací integrovaného zařízení ISG (Integrated Starter-Generator) s funkcemi spouštěče a generátoru. Součástí ISG je také elektrická síť s napětím 48 V, která zajišťuje funkce setrvačné jízdy, podpory akcelerace nebo rekuperace, a umožňuje tak výrazná snížení spotřeby paliva.

Spuštění motoru je navíc velmi rychlé a komfortní, takže zásahy systému start-stop probíhají téměř neznatelně. To samé platí i pro přechod ze setrvačné jízdy s vypnutým motorem na intenzivní akceleraci. O mimořádně klidný volnoběh se stará inteligentní spolupráce ISG se spalovacím motorem.

Velmi pokrokové je také dodatečné čištění výfukových plynů vznětového čtyřválce. Zásobníkový katalyzátor NOx zachycuje oxidy dusíku především po studeném startu, aby mohlo po zahřátí motoru na provozní teplotu dojít k jejich redukci v katalyzátoru SCR.

Filtr pevných částic DPF (Diesel Particulate Filter) se speciální povrchovou úpravou minimalizuje emise pevných částic. Oba aktivní katalyzátory SCR (Selective Catalytic Reduction) se samostatným vstřikováním individuálních dávek AdBlue umožňují účinné snižování emisí oxidů dusíku za všech provozních podmínek. Tyto katalyzátory jsou uloženy v blízkosti motoru a pod podlahou vozidla.

Vylepšen byl rovněž pohon všech kol. Model GLE se čtyřválcovými motory měl dosud rozdělovací převodovku, která přenášela hnací sílu na nápravy v pevném poměru 50:50. U verzí GLE 300 d 4MATIC a GLE 300 d 4MATIC kupé je rozdělovací převodovka doplněna o elektronicky řízenou vícelamelovou spojku, která umožňuje variabilní rozdělování točivého momentu mezi nápravy v rozsahu od 0 do 100 procent (Torque on Demand).

Kompletně síťově propojená rozdělovací převodovka s elektronicky řízenou vícelamelovou spojkou a funkcí Torque on Demand tak zvyšuje aktivní bezpečnost a agilitu i na silnici, a to především při průjezdu zatáčkami. Systém cíleně ovlivňuje otáčení vozidla kolem svislé osy, aby dosáhl požadované míry přetáčivosti nebo nedotáčivosti.

29.10.2021 7:29| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist