Mercedes-Benz GLE (2015): třída ML je po faceliftu minulostí, tohle je nástupce s novým označením

Německý Daimler má pro newyorský autosalon připravenou mezigenerační modernizaci svého úspěšného SUV, to však kromě světel a nárazníků změnilo i své jméno.

Netušíme, zdali se lidem v Mercedesu nelíbilo to věčné handrkování o tom, jestli se jedná o třídu M (což se nesetkalo s pochopením u BMW) anebo třídu ML, každopádně těmto letitým dohadům je konec. Vůz po modernizaci přebírá jméno po svém mladším sourozenci GLE Coupé.

Také proto můžeme říci, že tohle opravdu není ledasjaký facelift, i když tedy přepracovanému SUV zůstávají stejní soupeři v podobě BMW X5, Audi Q7, Range Roveru Sport či Porsche Cayenne. Co německá automobilka s třícípou hvězdou ve znaku změnila na své novince po vizuální stránce, vám snad nemusíme nějak zvlášť popisovat, vše podstatné odkrývají desítky fotografií v galerii. My se pro změnu podíváme pod karoserii, která kromě jiného ukrývá také novou techniku.

Ve flotile motorizací se nově objevuje plug-in hybrid GLE 500e 4MATIC kombinující benzínové biturbo 3.0 V6 s výkonem 333 koní s elektromotorem o 116 koních, přičemž celkový výkon soustavy činí podle automobilky 442 koňských sil a 650 newtonmetrů. Výkony benzín-elektrického systému zpracovává sedmistupňový automat a čistě na elektřinu by mělo auto zvládnout 30 km (případně jezdit rychlostí 130 km/h). Také proto vychází podle měřicího cyklu NEDC nesmyslná průměrná spotřeba jen 3,3 litru na 100 km, ta reálná, zejména pak po vybití akumulátorů, bude podstatně vyšší.

Z dalších zajímavých motorizací stojí za zmínku špičkové AMG GLE 63 s 5,5litrovým V8 biturbo, které ve standardní verzi nabídne 557 koní a 700 newtonmetrů, zatímco ostřejší provedení S vyprodukuje 585 koňských sil a až 760 newtonmetrů dostupných od 1750 do 5250 otáček za minutu. Takto upravená varianta zvládne sprint na stovku za 4,2 sekundy a pojede maximální, elektronicky omezenou rychlostí 250 km/h, kterou bude možné za příplatek posunout na 280 km/h.

Osm válců nabídne rovněž GLE 500 4MATIC s výkonem 435 koní, o dva méně pak rovněž benzínová GLE 400 4MATIC s 333 koňmi, respektive dieselový model GLE 350 d 4MATIC s 258 koňmi a maximálním točivým momentem 620 Nm, který slibuje průměrnou spotřebu jen 6,4 litru nafty na 100 km. Základem se stanou čtyřválce GLE 250 d a GLE 250 d 4MATIC s identickým výkonem 204 koní, přičemž ta první bude mít pouze pohon zadních kol. Zajímavé rovněž je, že všechny vznětové verze GLE budou mít ve standardní výbavě nový devítistupňový automat 9G-Tronic, který bude možné za příplatek vybavit redukční převodovkou a uzávěrkou mezinápravového diferenciálu v rámci paketu Off-Road Engineering, takže vůz pak bude mít až osmnáct převodových stupňů pro jízdu vpřed.

26.3.2015 11:20| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist