Mercedes-Benz F 125!: I pokusný králík může vypadat dobře

Vyrábět se nebude, ale Mercedes na něm testuje vodíkové pohonné ústrojí pro luxusní vozy. Na příští třídě S uvidíme i některé designové prvky F 125!.

Na stánku Mercedesu ve Frankfurtu uvidí návštěvníci autosalonu hned několik produkčních premiér. Je tu SLS Roadster, nová třída B, C 63 AMG Black Series, ale především studie Mercedes- Benz F 125! (vykřičník je součástí jména). Fotky všech jmenovaných i několika dalších aut najdete v galerii.

Přestože číslovka v názvu konceptu F 125! odkazuje na 125 let automobilu, které letos německý výrobce slaví, auto není pouhým designovým cvičením. Bude samozřejmě inspirací tvůrcům příštích luxusních mercedesů, ale slouží také jako pojízdná laboratoř. Mercedes-Benz v něm testuje nové pohonné ústrojí s vodíkovým palivovým článkem, pohonem všech kol a výkonem 313 koní, které by se mělo objevit v některé z budoucích tříd S.

Kupé F 125! nevypadá velké, ale zdání klame. Mohou za to obrovská třiadvacetipalcová kola. Auto je pouze o 97 milimetrů kratší a 50 milimetrů nižší než současná třída S ve verzi s krátkým rozvorem. Na šířku však má o 110 milimetrů více a rozvorem hravě překonává dokonce i prodlouženou verzi třídy S. Koncept je v podstatě celý hliníkový, takže váží o 135 kilogramů méně než základní S 350 CGI.Pohonné ústrojí auta staví na bohatých zkušenostech, které Mercedes v posledních letech nabral díky svým vozům F-Cell. Nádrž na vodík je integrální součástí platformy F 125!, takže nezabírá zbytečně mnoho prostoru. Toto řešení je také lehčí než samostatná nádrž.

Elektřina z palivových článků putuje ke všem čtyřem kolům, která mají každé vlastní elektromotor. Auto tak nejenže neustále pohání všechna svá kola, ale dokáže směřovat výkon na libovolné z nich podle aktuální potřeby. Celkově dokáže systém dostat na silnici 313 koní.

To je slušné číslo podle všech měřítek, na rozdíl od spalovacích motorů však není pouze teoretické. Ústrojí nepotřebuje převodovku a s dostupnou silou nakládá velmi efektivně. Podle počítačových simulací by mělo být auto schopné dosáhnout stovky za 4,2 sekundy. To je rychleji než zvládne dvanáctiválcové S 600 s pěti stovkami koní. F 125! přitom na sto kilometrů vystačí s 0,79 kilogramu vodíku, což je podle Mercedesu evivalent 2,7 litru na sto kilometrů, pokud by auto bylo naftové.

autoweb.cz

14.9.2011 3:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist